Aracımın sinirime dokunan parçalarını değiştirmeye başladım. İşlemler bitince aracı bir defalığına mahsus ilana koymayı satılırsa bir üst sınıfa geçip satılmazsa kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum. Sıradaki işlemimiz arka amortisörlerin değişimi (@Cherkess Hocama telefonla verdiği destek için teşekkür ederim.):
Arka amortisörler iş görse de özellikle araç yüklüyken çok çökük görünüyordu. Ayrıca sağ sol arasına 1 cm kadar fark vardı. (Resimler önce sol sonra sağ şeklindedir.)
Sol elle kontrol
Sol metre ile göbekten 37 cm
Sağ elle kontrol
Sağ metre ile göbekten 38 cm
Fiyatı açısından araçla uyumlu Japanparts marka amortisör sipariş ettim. @Cherkess Hocamın tavsiyesiyle 6-7 cm arası GET yaptırıp boyadım. Amortisörleri değişmişken arka viraj denge çubuğunu da değiştirdik.
Sanayiye gidince eskileri söktük, yeniyle karşılaştıralım dedik.
Eskilerin yükseklikleri arasında çok da bir fark yokmuş. Demek ki yük binince sol taraf daha çok sıkışıyor.
Amortisörlerin karşılaştırması
Japanparts amortisörün orta kısmı eski amortisörün orta metalinden kalın olduğu için eski amortisörün orta takozu yeniye olmadı. İki üç yer gezdikten sonra çapına uygun bir takoz bulup taktık.
Get takınca amortisörün boyu 78 cm oldu.
GETli haliyle ilk önce takamadılar. Ben de GETsiz haliyle bir hafta gezdikten sonra neredeyse lastik-çamurluk arası 2 cm'ye kadar düştü.
Bir hafta sonra gittiğimde yaylara kanca takarak ve denge çubuğunun bağlantılarını söküp iyice esneterek takabildik.
Sol montaj sonrası göbekten 50 cm
Sağ montaj sonrası göbekten 50 cm
Sol kullanım sonrası göbekten 43,5 cm
Sağ kullanım sonrası göbekten 43,5 cm
Aracın sürüşünde sıkıntı yok. Eskiye göre bir tık daha yüksek hissettiriyor. Viraj performansı fena değil. Yalnız GET'i 1 cm daha kısa yaptırabilirmişiz. (Şimdiki GET 4'er mm alt üst + 6 cm ara boru = 6,8 mm)
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Arka amortisörler iş görse de özellikle araç yüklüyken çok çökük görünüyordu. Ayrıca sağ sol arasına 1 cm kadar fark vardı. (Resimler önce sol sonra sağ şeklindedir.)
Sol elle kontrol
Sol metre ile göbekten 37 cm
Sağ elle kontrol
Sağ metre ile göbekten 38 cm
Fiyatı açısından araçla uyumlu Japanparts marka amortisör sipariş ettim. @Cherkess Hocamın tavsiyesiyle 6-7 cm arası GET yaptırıp boyadım. Amortisörleri değişmişken arka viraj denge çubuğunu da değiştirdik.
Sanayiye gidince eskileri söktük, yeniyle karşılaştıralım dedik.
Eskilerin yükseklikleri arasında çok da bir fark yokmuş. Demek ki yük binince sol taraf daha çok sıkışıyor.
Amortisörlerin karşılaştırması
Japanparts amortisörün orta kısmı eski amortisörün orta metalinden kalın olduğu için eski amortisörün orta takozu yeniye olmadı. İki üç yer gezdikten sonra çapına uygun bir takoz bulup taktık.
Get takınca amortisörün boyu 78 cm oldu.
GETli haliyle ilk önce takamadılar. Ben de GETsiz haliyle bir hafta gezdikten sonra neredeyse lastik-çamurluk arası 2 cm'ye kadar düştü.
Bir hafta sonra gittiğimde yaylara kanca takarak ve denge çubuğunun bağlantılarını söküp iyice esneterek takabildik.
Sol montaj sonrası göbekten 50 cm
Sağ montaj sonrası göbekten 50 cm
Sol kullanım sonrası göbekten 43,5 cm
Sağ kullanım sonrası göbekten 43,5 cm
Aracın sürüşünde sıkıntı yok. Eskiye göre bir tık daha yüksek hissettiriyor. Viraj performansı fena değil. Yalnız GET'i 1 cm daha kısa yaptırabilirmişiz. (Şimdiki GET 4'er mm alt üst + 6 cm ara boru = 6,8 mm)
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.