Arkadaşlar 2008 öncesi otomatik şanzımanlı modellere sahip iseniz yetkili veya özel servise gitmiyorsanız başınıza gelebilecek olası bir senaryo şöyle olacaktır, otomatik şanzımanlı aracınıza şanzıman yağı değişimi için gittiniz yağı değiştiniz usta filtreyi değişmek gerektiğini söyledi sizde olur dediniz usta filtreyi söküp ebatları uygun bir filtre ile geldi aynı olduğunu iddia etti tamam dediniz taktırdınız, sonrasında aracınızın vites geçişleri hissedilir olmaya başladı yokuşlarda kaçırmalar başladı ve eski konforu gitti oysa yağı ve filtreyi değişmiştiniz tekrar gittiniz sıkıntının motor olduğu söylendi subap ayarı buji ateşleme elemanları sensörler diye uzayan bir tamir ve değişim listesi ile karşılaşabilirsiniz.
Şanzıman Filtresi diye yağ filtresi takıldığı şanzıman filtreli modellerde sık karşılaşılan bir durum bu konuya 9 yıllık subaru ve moderatörlük tecrübemle çok kez şahit olmuşluğum var.
Neden 2008 öncesi derseniz 2008 sonrası modellerde dış şanzıman filtresi kullanılmadı yani en azından bize gelen modellerde yok, yurtdışı sitelere baktığım zaman 2014 lerde bile görmüşlüğüm var bu dış filtreyi ama şöyle bir fark var Amerika versiyonu araçlarda forester outback legacy de 2500, 2500 turbo ve 3,6 cc motorlar var bunların 2500 turbo ve 3,6 olanlarında cvt değil 5Eat şanzıman var o yüzden o şanzımanlar dış filtreli. Ama 2008 sonrası otomatik şanzımanlar ülkemizde dış filtreli değil zaten outback legacy levorg 2013 ve sonraki foresterlar brz de dahil hep cvt şanzımanlı bu şanzımanlarda kutusu filtre ve karter içi filtre var bu kutusuz olan filtre ise bu videoda kesilince içinden çıkan filtreye benzer ve varyatör kutusunun içindedir şanzıman revizyon görmeyecek kolay kolay değişmez.
Şimdi sizi video ile başbaşa bırakmadan önce şunu da söyleyeyim normal yağ filtresinin içinde şanzıman filtresine farklı olarak belli bir basınç ta açılan valf var şanzıman filtresinde de benzer bir düzenek var ama tam çözemedim. O yüzden orijinal filtreden şaşmayın mümkünse. Normal yağ filtresi ile değişim yapacaksalar hiç dokundurmayın en kısa zamanda orijinal filtreyi temin etmek üzere oradan ayrılın.
https://youtu.be/1YOOy235IZA
Şanzıman Filtresi diye yağ filtresi takıldığı şanzıman filtreli modellerde sık karşılaşılan bir durum bu konuya 9 yıllık subaru ve moderatörlük tecrübemle çok kez şahit olmuşluğum var.
Neden 2008 öncesi derseniz 2008 sonrası modellerde dış şanzıman filtresi kullanılmadı yani en azından bize gelen modellerde yok, yurtdışı sitelere baktığım zaman 2014 lerde bile görmüşlüğüm var bu dış filtreyi ama şöyle bir fark var Amerika versiyonu araçlarda forester outback legacy de 2500, 2500 turbo ve 3,6 cc motorlar var bunların 2500 turbo ve 3,6 olanlarında cvt değil 5Eat şanzıman var o yüzden o şanzımanlar dış filtreli. Ama 2008 sonrası otomatik şanzımanlar ülkemizde dış filtreli değil zaten outback legacy levorg 2013 ve sonraki foresterlar brz de dahil hep cvt şanzımanlı bu şanzımanlarda kutusu filtre ve karter içi filtre var bu kutusuz olan filtre ise bu videoda kesilince içinden çıkan filtreye benzer ve varyatör kutusunun içindedir şanzıman revizyon görmeyecek kolay kolay değişmez.
Şimdi sizi video ile başbaşa bırakmadan önce şunu da söyleyeyim normal yağ filtresinin içinde şanzıman filtresine farklı olarak belli bir basınç ta açılan valf var şanzıman filtresinde de benzer bir düzenek var ama tam çözemedim. O yüzden orijinal filtreden şaşmayın mümkünse. Normal yağ filtresi ile değişim yapacaksalar hiç dokundurmayın en kısa zamanda orijinal filtreyi temin etmek üzere oradan ayrılın.
https://youtu.be/1YOOy235IZA