Enver bey, eğer OBD2 okuyucunuz var ise yağ seyrelme oranını bir kontrol edin diyecektim. Sonra DPF iptali yaptırdığınızı hatırladım. Eğer vaktiniz var ise contayı değiştirin, yok ise yağınızı değiştirin derim. Yağ seyrelmesi konusunda subarunun motoru sanki daha hassas gibi. Contayı yumuşatmış ise yumuşatmıştır zaten. Conta ile ilgili değilde yağı bir şey yapıyorsa bu zararlı olurdu. Dolayısıyla Müdehalenin contaya olduğunu düşünüyorum. Yağ değişimi sonrası kaçırma sıkıntısı gene başlarsa , işe yaramaz bir üründür. Würth gibi bir markadan böyle bir şey beklemem gerçi. Ne var ki, 300 ml’lik bir sıvı yağa karıştı. Bu da en iyi ihtimalle yağın %5 seyrelmesi demek. Hatırladığım kadarıyla %13 seyrelme kesin değiştirin demek ama sizin gibi aracına dikkat edenler en fazla %10 seyrelme olduğunda hemen yağını değiştiriyor. Velevki yağa bir zararı yok, hali hazırda 10 bin km lik yağ eskime sürecinin yarısını tüketmiş durumda %5 lik seyrelme sebebiyle. Bu dediklerim sadece başkalarının tecrübesi sonucunda yürüttüğüm akıl. Dilerim probleminiz en kısa sürede çözülür, hatta çözülmüş olsun.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Kullanıcılar çoğunlukla etkili bulmuş ve memnun kalmış. Öte yandan, Burada marka belirtmeden böyle bir uygulama sonucu sızan yağın kesildiğini ama kullanıcı kendi yaptığı kontrol sırasında yağın çok seyreldiğini fark ettiğini söylüyor. Yağın seyrelmesi , belki zaten yakıt karışması sonucu yağı seyrelmişti. Ya da yağa katkı koyduğunda yağı eskimişti ve ondan seyrelmişti. Yine de yağı yenilemek, eğer contayı değiştirmek şuan için mümkün değilse, en iyi tedbir diye düşünüyorum.
(01-02-2020, Saat: 08:50)Salih demiş ki: @Nuri_Kongur Abi obd ile yağ seyrelmesi kontrol edilebiliyor mu? Yoksa belli değerlere bakıp yorum mu yapacağız?
Salih bey, benim kullandığım programda yağ seyrelme oranı görülebiliyor. Car Scanner adlı uygulama, ios için, son yağ değişiminden sonra olan seyrelme oranını gösteriyor. Ne var ki, benim dpf de iptal ettirildiği için bende seyrelme oranını “%0” diye belirtiyor. Bunu okuduğum forumda yazar kendi aracının motor seyrelmesini bu program marifetiyle kontrol ettiğini yazmış. Maksimum %10 seyrelmede hemen yağını değiştirdiğini yazmış. Yani yağ değiştirmek için illa 10 bin km’yi beklemiyormuş kullanıcı. DPF sebebiyle yağın içine bir miktar dizel karıştırmakta yeni nesil dizeller. Eğer DPF tıkanması sonucu zorunlu rejenerasyon yaptırırsanız , yapılacak en akıllıca şey hemen yağ ve filtreyi değiştirmek. Çünki tıkalı filtre yüzünden yanmayan yağ ve biriken yanmamış yakıt, yağa geri karışarak ciddi oranda yağı seyreltiyor. DPF iptali yaptıran araçlarda, yazılım iptaliyle, anladığım kadarıyla, yağa karışan bir yakıt olmadığından, aşırı yağ seyrelmesi ancak piston veya gömleklerde yani mekanik problemler sonucu gerçekleşebilir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Bu yazdıklarım dpf özellikli dizel subarular için geçerli. Benzinli araçlarla ilgili en küçük bir fikrim yok doğrusu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(31-01-2020, Saat: 23:45)Nuri_Kongur demiş ki: Enver bey, eğer OBD2 okuyucunuz var ise yağ seyrelme oranını bir kontrol edin diyecektim. Sonra DPF iptali yaptırdığınızı hatırladım. Eğer vaktiniz var ise contayı değiştirin, yok ise yağınızı değiştirin derim. Yağ seyrelmesi konusunda subarunun motoru sanki daha hassas gibi. Contayı yumuşatmış ise yumuşatmıştır zaten. Conta ile ilgili değilde yağı bir şey yapıyorsa bu zararlı olurdu. Dolayısıyla Müdehalenin contaya olduğunu düşünüyorum. Yağ değişimi sonrası kaçırma sıkıntısı gene başlarsa , işe yaramaz bir üründür. Würth gibi bir markadan böyle bir şey beklemem gerçi. Ne var ki, 300 ml’lik bir sıvı yağa karıştı. Bu da en iyi ihtimalle yağın %5 seyrelmesi demek. Hatırladığım kadarıyla %13 seyrelme kesin değiştirin demek ama sizin gibi aracına dikkat edenler en fazla %10 seyrelme olduğunda hemen yağını değiştiriyor. Velevki yağa bir zararı yok, hali hazırda 10 bin km lik yağ eskime sürecinin yarısını tüketmiş durumda %5 lik seyrelme sebebiyle. Bu dediklerim sadece başkalarının tecrübesi sonucunda yürüttüğüm akıl. Dilerim probleminiz en kısa sürede çözülür, hatta çözülmüş olsun.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Kullanıcılar çoğunlukla etkili bulmuş ve memnun kalmış. Öte yandan, Burada marka belirtmeden böyle bir uygulama sonucu sızan yağın kesildiğini ama kullanıcı kendi yaptığı kontrol sırasında yağın çok seyreldiğini fark ettiğini söylüyor. Yağın seyrelmesi , belki zaten yakıt karışması sonucu yağı seyrelmişti. Ya da yağa katkı koyduğunda yağı eskimişti ve ondan seyrelmişti. Yine de yağı yenilemek, eğer contayı değiştirmek şuan için mümkün değilse, en iyi tedbir diye düşünüyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri Bey,
Würth tarafından üretilen bu ürünün akışkanlığı oldukça düşük. Motor yağından bile düşük diyebilirim. O yüzden seyreltme pek mümkün görünmüyor. Ama tabi eğer kimyasal bir süreç devreye giriyorsa o başka. En iyisi müsait bir zamanda Raci ustaya OBD cihazı ile okutmak.
(31-01-2020, Saat: 23:45)Nuri_Kongur demiş ki: Enver bey, eğer OBD2 okuyucunuz var ise yağ seyrelme oranını bir kontrol edin diyecektim. Sonra DPF iptali yaptırdığınızı hatırladım. Eğer vaktiniz var ise contayı değiştirin, yok ise yağınızı değiştirin derim. Yağ seyrelmesi konusunda subarunun motoru sanki daha hassas gibi. Contayı yumuşatmış ise yumuşatmıştır zaten. Conta ile ilgili değilde yağı bir şey yapıyorsa bu zararlı olurdu. Dolayısıyla Müdehalenin contaya olduğunu düşünüyorum. Yağ değişimi sonrası kaçırma sıkıntısı gene başlarsa , işe yaramaz bir üründür. Würth gibi bir markadan böyle bir şey beklemem gerçi. Ne var ki, 300 ml’lik bir sıvı yağa karıştı. Bu da en iyi ihtimalle yağın %5 seyrelmesi demek. Hatırladığım kadarıyla %13 seyrelme kesin değiştirin demek ama sizin gibi aracına dikkat edenler en fazla %10 seyrelme olduğunda hemen yağını değiştiriyor. Velevki yağa bir zararı yok, hali hazırda 10 bin km lik yağ eskime sürecinin yarısını tüketmiş durumda %5 lik seyrelme sebebiyle. Bu dediklerim sadece başkalarının tecrübesi sonucunda yürüttüğüm akıl. Dilerim probleminiz en kısa sürede çözülür, hatta çözülmüş olsun.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Kullanıcılar çoğunlukla etkili bulmuş ve memnun kalmış. Öte yandan, Burada marka belirtmeden böyle bir uygulama sonucu sızan yağın kesildiğini ama kullanıcı kendi yaptığı kontrol sırasında yağın çok seyreldiğini fark ettiğini söylüyor. Yağın seyrelmesi , belki zaten yakıt karışması sonucu yağı seyrelmişti. Ya da yağa katkı koyduğunda yağı eskimişti ve ondan seyrelmişti. Yine de yağı yenilemek, eğer contayı değiştirmek şuan için mümkün değilse, en iyi tedbir diye düşünüyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri Bey,
Würth tarafından üretilen bu ürünün akışkanlığı oldukça düşük. Motor yağından bile düşük diyebilirim. O yüzden seyreltme pek mümkün görünmüyor. Ama tabi eğer kimyasal bir süreç devreye giriyorsa o başka. En iyisi müsait bir zamanda Raci ustaya OBD cihazı ile okutmak.
Enver abi DPF iptalse yağın seyrelme oranını görmek artık mümkün değil çünkü ECU bu bilgiyi her rejenerasyon sırasında püskürtülen ekstra yakıt miktarına göre hesaplıyor. Bende de seyrelme %0 çünkü rejenerasyon yok. Aslında bu çok iyi bir durum çünkü yağımıza hiç mazot karışmıyor ve yağ seyrelmiyor anlamına gelir. Kullandığın ürünün yağı seyrelteceğini düşünmüyorum sadece etkinliğini anlamak için bir sonraki yağ değişiminde durumu gözlemlemek gerekecektir onu da zaten yakınen takip ettiğin için sorun çıkmaz inşallah.
(05-02-2020, Saat: 17:41)furtherquiterdeeper demiş ki: Arkadaşlar. Benim yağ damlatma (günde 1 damla) yine başladı. Würth yaz sızıntı önleyicinin ömrü bu kadarmış. Neyse en azından deneyip görmüş olduk.
(05-02-2020, Saat: 17:41)furtherquiterdeeper demiş ki: Arkadaşlar. Benim yağ damlatma (günde 1 damla) yine başladı. Würth yaz sızıntı önleyicinin ömrü bu kadarmış. Neyse en azından deneyip görmüş olduk.
Geçmiş olsun abi. Aramızda Tıp bilimi ile ilgilenen arkadaşlar vardır muhakkak bilirler. Tedavi yöntemlerinden biri olan semptomatik yani belirtilerin bastırılmasına yönelik olan kısmı böylece tamamlamış ve sonucunu görmüş olduk. Bundan sonraki aşama artık tespit edilen sorun için cerrahi operasyon. E bu işin en iyi operatörü de zaten aramızda Raci Ustamız. En güzel şekilde halledecektir.
Beni tanıyan bazı arkadaşlar (özellikle Mehmet ) ne kadar titiz olduğumu bilir. Raci Usta benim aracımla uğraşırken ne yalan söyleyeyim bazı anlarda içimden şunlar geçti aha da itiraf ediyorum.
1. Yahu arkadaş bu araç benim mi ustanın mı? Ne kadar da teferruatla ve titizlikle uğraşıyor. 2. Bak arkadaş utanmasa her söktüğü vidayı mikroskop altına tutup inceleyecek. Bi de beğenmediğini illa değişecek. 3. Hadi beğendi. Hepsine teker teker sıcağa dayanıklı gres sürüp illa yerine öyle monte edecek. 4. Yeter da Raci bırakta gidelim. 5 turdur radyatör su hattını temizliyorsun. Hanımdan izin belgesinin süresi doldu dolacak.
@Arıcan Subaru Raci tekrar tekrar teşekkürler ve yukarıda içimden geçenler için affet inadına yine sana getireceğim arabayı.
(05-02-2020, Saat: 17:41)furtherquiterdeeper demiş ki: Arkadaşlar. Benim yağ damlatma (günde 1 damla) yine başladı. Würth yaz sızıntı önleyicinin ömrü bu kadarmış. Neyse en azından deneyip görmüş olduk.
Damlama yerini tespit edebildinizmi net olarak
Raci usta büyük olasılıkla karter contası dedi. Bunun için de motorun inmesi lazımmış.
(05-02-2020, Saat: 17:41)furtherquiterdeeper demiş ki: Arkadaşlar. Benim yağ damlatma (günde 1 damla) yine başladı. Würth yaz sızıntı önleyicinin ömrü bu kadarmış. Neyse en azından deneyip görmüş olduk.
Geçmiş olsun abi. Aramızda Tıp bilimi ile ilgilenen arkadaşlar vardır muhakkak bilirler. Tedavi yöntemlerinden biri olan semptomatik yani belirtilerin bastırılmasına yönelik olan kısmı böylece tamamlamış ve sonucunu görmüş olduk. Bundan sonraki aşama artık tespit edilen sorun için cerrahi operasyon. E bu işin en iyi operatörü de zaten aramızda Raci Ustamız. En güzel şekilde halledecektir.
Beni tanıyan bazı arkadaşlar (özellikle Mehmet ) ne kadar titiz olduğumu bilir. Raci Usta benim aracımla uğraşırken ne yalan söyleyeyim bazı anlarda içimden şunlar geçti aha da itiraf ediyorum.
1. Yahu arkadaş bu araç benim mi ustanın mı? Ne kadar da teferruatla ve titizlikle uğraşıyor. 2. Bak arkadaş utanmasa her söktüğü vidayı mikroskop altına tutup inceleyecek. Bi de beğenmediğini illa değişecek. 3. Hadi beğendi. Hepsine teker teker sıcağa dayanıklı gres sürüp illa yerine öyle monte edecek. 4. Yeter da Raci bırakta gidelim. 5 turdur radyatör su hattını temizliyorsun. Hanımdan izin belgesinin süresi doldu dolacak.
@Arıcan Subaru Raci tekrar tekrar teşekkürler ve yukarıda içimden geçenler için affet inadına yine sana getireceğim arabayı.
Aynen Yavuz'cum. Sorunu biliyorduk ama semptomatik tedavi de bir yere kadar. Okullar kapanana kadar daha kullanabileceğim 8000 km var bakım öncesi. Aracı üç gün bırakmam gerektiğinden okullar kapanana dek idare edeceğiz artık. Zaten Raci usta da aciliyeti yok dedi.