(31-10-2025, Saat: 13:32)MESUTERUS demiş ki: Herkese merhaba SUBARU XV (2017 )bir araç sahibi oldum.3 ay önce aracımı aldım lakin yağ eksiltme kronik bir sorun olduğunu biliyordum ama bendeki biraz canımı sıktı . 2500 km de bir yağ seviye göstergesi yanıyor.Aracımı aldıktan sonra 2500 km civarında uyarı verince hem genel bir kontrol hemde bakım amaçlı istanbulda işinin ehli olan bir ustaya gittim. Yağ çubuğundan bakınca çok az kaldığını ve yağ değişikliği yapmamız gerektiğini söyledi.Bu arada içinden çıkan yağda resmen simsiyahtı. 0/20 Motul yağ koyduk. Sonrasında yine 2500 km civarında (Bu arada ayda 2500 km yol yapıyorum) yine uyarı verdi.Tekrar baktık yine eksilmiş.Alt çizgiye dokunmuş.Bu sefer de komple boşalttık. Bu kez usta tavsiyesi ile 5/30 motul yağ koyduk.Son koyduğumuzdan 2500 km yol yaptım tekrar yandı. Yine gideceğim ama sizce bu normal mi başka ne yapabilirim.
Merhaba bu durum tabi ki normal kabul edilemez ancak maalesef bazı serilerde sizin gibi kronik sıkıntı ile karşılaşan arkadaşlar varken bazı araçlarda sorun olmadığı yönünde kulanıcı raporları var. Yani bariz şekilde yağın segmanlardan süzülerek yanma odasına girdiği ve buharlaşarak eksildiği şeklinde yorumluyorum. Bu dertten kurtulmanın yolu maalesef motor rektefiyesi ya da 1 bakım döngüsünde her uyarı aldığında bagajınızda bulunduracağınız yağla ekleme yapmak. :(
Bu konuda benden destek isteyen bir iki arkadaşım oldu. Kendilerine çok güvendiğin bir iki yağ markasınını (0w20 viskozitesine bağlı kalarak) alternatif olarak denemelerini söyledim (bir umut) ancak maalesef çare olmadı.
** Şunu da eklemek isterim ki Subaru gibi kullanıcı dostu bir firmanın (güvenlik konusunda pek çok geri çağırma yapmış - Takata airbag fişeği ve Subaru Outback.lerde elektrikli el freni mekanizmasının tamamının değiştirilmesi gibi ) bu durumu normal kabul edip aksiyon almaması gerçekten üzücü çünkü ortada bariz bir sorun var ve garanti kapsamındaki araçlar için bile normal eksiltme olarak servis iş emirlerinde not düşülmüş.
Subaru Türkiyede bir dönem Euro 4 ve hatta Euro 5 dizel araçların kronik blok çatlatma, krank kırma problemlerine karşın belki de yüzlerce bloğu ücretsiz değişti ve hatta daha da ileri gideyim garantisi bitmesine rağmen yetkili servislerde bakımı düzenli yapılan araçların dahil bloklarını çok makul bir servis ücreti karşılığında (malzeme yine ücretsiz karşılandı) değiştirmişti. Tüm bunlar ortada iken Subaru XV kullanıcılarına bence haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Bu sorun 2018 ve üzeri araçlarda düzeltilmiş görünüyor çünkü onlarda pek fazla şikayet yok.