Merhaba, XV aracımı ilk çalıştırdığımda (motor soğukken) rölanti devri 2000 dev/dk olarak başlıyor. Hareket etmeden önce 30-40 sn beklememe rağmen devir düşmüyor. İlk hareketten sonra normale düşüyor. Hareket etmeden önce rölantinin 800-1000 dev/dk aralığına düşmesini beklemek mi gerekiyor? Saygılar.
Otomatik jikle nedeniyle bu yaşadığınız normal. Normal rölanti devrine düşmeden aracı vitese takıp hareket ettirmek pek önerilmez ama acele bir durum varsa "zorlamamak şartıyla" hareket edebilirsiniz.
(06-10-2021, Saat: 10:45)XV2020 demiş ki: Merhaba, XV aracımı ilk çalıştırdığımda (motor soğukken) rölanti devri 2000 dev/dk olarak başlıyor. Hareket etmeden önce 30-40 sn beklememe rağmen devir düşmüyor. İlk hareketten sonra normale düşüyor. Hareket etmeden önce rölantinin 800-1000 dev/dk aralığına düşmesini beklemek mi gerekiyor? Saygılar.
İlk calistirmalar da otomatik jikle devreye giriyor ve motor isinana kadar devri yüksek tutuyor. Siz gaza basınca jikle devreden çıkıyor ve rölanti normale dönüyor. Yapılması gereken araç özellikle sabahları soğuk günlerde ilk çalıştırıldiginda gaza basmadan jiklenin otomatik olarak devreden çıkmasını beklemektir. Gün içinde ise ortalama 1.5 dakika beklemek yeterlidir
Bu nedenlerle, mesela hastane, restoran, vb yerlere gidip de valeye teslim edilirse, ki genelde vale abiler, "Buraya ne arabalar geliyor abi, seninki de birşey mi?!" diye ahkam kesebilirler, ben anahtarı vermemeye dikkat ediyorum. Özellikle soğuk havada, ekrandaki mavi ışığın söndükten sonra hareket edilmesi gerektiği belirtiliyor servis ve kitapçık tarafından. Ya da ekstra bahşiş ile aracı kolay ulaşılabilir bir yere konumlandırmaları rica edilebilir. Not: Kaskoda belirtilen kişiler dışında (Siz, eşiniz, vb) gerçekleşen kazalarda, vale kullanımında mesela, kasko kesinlikle oluşacak hasarı ödemeyebilir. Bunu da belirtmek isterim ayrıca.
Otomatik jiklenin amacı motoru ısınana kadar 2000 devirler civarında tutmak olduğunu düşünürsek, acil hareket etmek durumu olursa, aracı jiklenin yapmaya çalıştığı gibi motor soğuk ışığı sönene kadar 2000 devir civarında tutup kullanmak teorik olarak hareket etmeden motor soğuk ışığını beklemek ile aynı etkiyi yaptığını söyleyebilir miyiz ?
(07-10-2021, Saat: 18:00)drcengiz demiş ki: Jikle sadece motor devrini yüksek tutmaz, aynı zamanda benzin hava karışımını benzin lehine zenginleştirir.
Motor soğuk ışığı sönene kadar jikle devredeykenki beklemenin artısını, hareket haline geçip devri aynı düzeyde tutarak elde edemiyoruz bu durumda. Teşekkürler bilgi için
Sol göstergede yanan mavi ışık soğutma suyuna ait. Kitapta bununla ilgili gerekli açıklama yapılmış. Ne zaman mavi, ne zaman söneceği ve ne zaman kırmızı yanacağı belirtilmiş. Bu ışığın hareket etmeden önce sönmesini bekmek gerektiğine dair bir bilgi yok (eğer araç dışarıda çok soğuk bir ortamda (-20 gibi) kalmışsa, zaten bu ışığın sönmesi uzun sürecektir). Rolanti devri düşmeden hareket edilmez diye de bir bilgi yok. Ama ben her zaman jiklenin devre dışı kalmasına ve motorun kendine gelmesine kadar bekleme taraftarıyım.
Bugüne kadar çok otomobil aldım. Çoğunun kitabında yazan sürüş bilgilerine göre, yakıt sarfiyatını düşürmek amacıyla motorun ısınmasını beklemeden hemen hareket edilmesi yönündeydi. Ancak çoğunlukla turbo araç kullandığım için, hareket etmeden önce turbonun yeterli yağlama yapabilmesi için rölantide bir süre beklerdim, yine bekliyorum.
Sadece Subaru'un Boxer motor teknolojisinden midir bilemiyorum, ilk çalıştırmada devir çok yüksek ve jiklenin devreden çıkması uzun sürüyor. Diğer kullandığım araçlarda çoğunlukla ilk çalıştırmada motor 1500 d/d gibi çalışıp, 30 sn sonra normal devrine dönüyor. Sanıyorum Boxer motorlu ilk aracıma ve dolayısıyla Subarum'a alışma sürecini yaşıyorum.