Evet arkadaşlar, bilindiği gibi Subaru XV lerde LPG kaynakli sorunlara henüz rastlamamıştık. Bu aralar lpg kaynaklı sorunlar ortaya çıkmaya başladı. Motor yapısı diğer eski modellerden farklı zincirli sistem olduğu için maliyette buna bagli olarak hemen hemen 3 katı çıkıyor. Raci ustanın dedigine göre 70k ila 100k km LPG de kullanıldıktan sonra ortaya çıkıyormuş. Bu aralar çok sık subap sıkışması nedeniyle XV geliyormuş. İşçiliği diğer modellerden farklı olduğu için maliyeti sadece subap ayarı ( subaplar ve contalar değişmiyor sadece boşlukları ayarlanıyor) 5 - 7 Bn TL arası tutuyormuş. Subaplar kurtarmayacak kadar kötüyse değişim gerekiyorsa conta + subap kapak taşlama vs 15 Bn ile 20 Bn arası tutuyor. LPG li XV kullananlara duyurulur.
LPG Subaru'larda diğer markalardan daha fazla mı zarar veriyor, yoksa motor karakteristiğine göre ayar mı yapılamıyor acaba? Şu anda 8-9 aydır aracı benzinde kullanıyorum, LPG'de kullanırken de AFR ayarıyla ve sürekli değerleri kontrol ederek binmeme rağmen benzindeki ataklığı gördükten sonra tekrar LPG'ye dönmeyi düşünmüyorum. Açıkçası LPGsiz alan arkadaşlara LPG taktırmalarını hiç tavsiye etmem.
hocam ben de ilk lpg taktırdığımda bu nasıl iş demiştim ancak sözde takan yer işlem tamam afr yapıldı vb demesine rağmen sürekli sorunlar çıkıyor,arıza ışıkları yanıyordu,sonra gittiğim yer (afr performans),neredeyse tüm lpg sistemini,kabloları değiştirdi(kablo uzunlukları %50 kısaldı,gaz dağıtımı 2 ayı çıkış yerine tek yerden enj. yönlendirildi vsvs).Yolda yaklaşık 1saat süren ve her devirde ince ince AFR yapıldı,inanır mısınız o günden sonra 1 daha arıza ışığı yanmadı lpg kaynaklı.Ben bu sorunların da lpg ayarları/montajı ile oldugunu düşünüyorum.En meşhur vb yerler bile düzgün takamıyor,afr bilmiyor/yapmıyor.Benzin/lpg performansı hiç fark etmiyor bende.İyi ki taktırmışım,yoksa hiçbir yere gidemezdim bu fiyatlarla 2003 xt 200binkm de.
edit: Konuyu ilettiğimde Benim lpg ayarlarını yapan usta,XV'nin direkt enjeksiyon olduğu için kesinlikle lpg uyumlu olmadıgını söyledi,diğer TSI,FSI,GDI motorlar da böyleymiş.Bende Forester olduğundan şanslıymışım
(14-05-2022, Saat: 23:04)mcse2k3 demiş ki: hocam ben de ilk lpg taktırdığımda bu nasıl iş demiştim ancak sözde takan yer işlem tamam afr yapıldı vb demesine rağmen sürekli sorunlar çıkıyor,arıza ışıkları yanıyordu,sonra gittiğim yer (afr performans),neredeyse tüm lpg sistemini,kabloları değiştirdi(kablo uzunlukları %50 kısaldı,gaz dağıtımı 2 ayı çıkış yerine tek yerden enj. yönlendirildi vsvs).Yolda yaklaşık 1saat süren ve her devirde ince ince AFR yapıldı,inanır mısınız o günden sonra 1 daha arıza ışığı yanmadı lpg kaynaklı.Ben bu sorunların da lpg ayarları/montajı ile oldugunu düşünüyorum.En meşhur vb yerler bile düzgün takamıyor,afr bilmiyor/yapmıyor.Benzin/lpg performansı hiç fark etmiyor bende.İyi ki taktırmışım,yoksa hiçbir yere gidemezdim bu fiyatlarla 2003 xt 200binkm de.
edit: Konuyu ilettiğimde Benim lpg ayarlarını yapan usta,XV'nin direkt enjeksiyon olduğu için kesinlikle lpg uyumlu olmadıgını söyledi,diğer TSI,FSI,GDI motorlar da böyleymiş.Bende Forester olduğundan şanslıymışım
Senin usta yeni model 2013 sonrası xtler ile karıştırmış. Xvler direk enjeksiyon motor değil.
Subaru'ların motorlarını lpg vs çok kurcalamamak gerekiyor. Benzin de olsa LPG de olsa rakamlar zaten saçma bir noktaya gitti. Üstüne bir de aracınızdan soğursunuz. İmkanı olan LPG'ye hiç bulaşmasın...
Benim LPG tankının süresi bitmiş yeni tank 1500, LPG sökme + proje 1500. Danıştığım usta benzin 6 ay içinde 30-40 liraları bulacak (neye dayanarak bilmiyorum). Ben yerinde olsam söktürmem dedi. Ona rağmen benzinde aracın çekişi gidişi çok farklı. Büyük ihtimalle LPGyi söktüreceğim gibi.
2018 de 94 bin km de olan XV aracıma kendim kayra otogazda LPG taktırdım.Bugüne kadar birkere dahi sorun yaşamadım.Ne ışık yakma bine çekişte sıfır sorun. Önceki modellere göre daha geç oluluyor bu sorunlar benimde bildiğim kadarıyla Raci ustanın dediği.Yani 2010 öncesi modellerde 40-60 bin km de sorunlar çıkarken XV lerde 100 km sonra yaşanması hayli avantajlı halihazırda. Çoğu LPG de yaşanan sorun usta ayar montaj kaynaklı.Nerede kimin yaptığı belli olmayan afr ayarı filan bilmeyen ustaların işi.Düzgün iş yapılınca LPG candır. Bir ara lpg ile benzin birbirine yaklaşınca benzinde kullandım. Şu an yarı fiyatından bile daha az lpg.Benim aracımla 1.22 kr yakıyor ortalama.Shellden alırım yakıtımı her zaman. En az yakan dizel araçlardan bile daha az yakıt parası veriyoruz.Subaru’nun işletme maliyeti en düşük aracından vazgeçemeyiz fazlasıyla amorti ediyor