[attachment=1761]Merhabalar;
Uzun bir süre olduğunun farkındayım ancak iş güç vsr derken zaman aktı gitti. Üç konu üzerinde durmak istiyorum: 1. Tüp takımı 2. Tüp öncesi ve sonrası ve 3. Tüp takıldıktan sonra bagajda tankın üzeri kaplaması.
1.) Tüp takımı: uzun bir araştırmadan sonra ve özellikle de Youtubedeki bilgilerden sonra Ümraniye’de Canan Mühendisliği aradım ve bu yılın Haziran ayında telefonlaaradım. Telde aracın ne olduğunu söylediğimde ne takılacağını ve ne kadar süreceğini söylediler. Lavotokit ve 46 litre Step marka tank. Sürüş testi dâhil 5 saat. Ayrıca fiyatı da 3200. Fiyat normalde yüksek olsa da özellikle de yakıt ayarını sürüş esnasında yaptıkları için buna değer olduğunu düşündüm. Bilindiği üzere LPG eklemenin en önemli derdi alimünyon valf çeperinin ayarsız durumlarda yüksek ısıdan dolayı erimeleri ve doğru kapanmadığı için uzun sürede (50K-100K) güç kaybına neden olmasıdır. Onun için ayarın sürüş esnasında ve doğru yapılması gerekmektedir. Bundan dolayı da CANDAN MÜHENDİSLİĞE TEŞEKKÜR EDER VE TAVSİYE EDERİM -- bir az reklam koktu ama
Canan Mühendisliğe Cuma günü gittim zira hafta sonları almıyorlar. Ana yolda gelirken soldaki dükkâna değil de 500 m ileride sağdaki atölyeye gittim. Zaten tabela vardı. Ben Konya’dan geldiğim için sabah 5’te gittim erkenden işimi göreyim diye…ama ne göreyim benden önce iki kişi daha vardı! Neyse saat 8 gibi ustalar geldi benimki ile beraber atölyenin altın 7 ve üstüne 5 olmak üzere toplam 11 araç aldılar! Adamlarda inanılmaz sistem var ve arkamızda da bir o kadar daha bırakılmış arabalar vardı. Sıfır araba bile vardı.
Benim arabayı yapan arkadaş süper temiz ama hızlıydı. Tüm kit ve arka depoya ulaşan kablo ve boruları uçları bağlanmadan yerleştirdi ve yukarıya gönderdi bu 2,5 saat sürdü. Sonra yukarıda alt bağlantıları yapan diğer gurup aldı ve onlarda 45 dakikada bitirdiler. Sonra tankı doldurduk. Yakında bir Opet var, oradan aldık (bu arada sadece Opet ve Shell’den alın dediler) Cuma’dan sonra bir saat kadar şehir içi ve dışı olmak üzere iki kişi bilgisayarla sisteme ve egzoza bağlı bir şekilde sürüşe gittiler. Ben katılmadım onları bekledim. Geldiklerinde ayarları yaptık dediler arabayı teslim aldım.
Bütün bunlar yapılırken firmanın mühendislerinden bir arkadaşla da teknik projesi ile parasal işler hallettik. 10 taksite böldüler.
2.) Öncesi ve sonrası sürüş: ben performans bakımından farklı bir şey hissetmedim. Zaten beklemiyordum zira 100 Km’ye 14 saniyede çıkan bir araçtan fazlasını beklemek te yanlış olur fikrindeyim. Bunların Amerika’daki versiyonları 2 litre motorlu. En büyük fark 350 liraya gittiğim yolu artık 170-180 TLye gidiyorum. 46 litre tank ama en fazla 32-33 litre alıyor.
Yılda en az 10 defa İstanbul, Edremit, İzmir, Antalya, Ankara, Kapadokya vsr geziyoruz. Uzun yolda ben kullanıyorum ve saate de 100-130 Km arası ve nadiren 140a çıkmışımdır. Şehir içinde araba hanımda ve o kullanıyor…
Bu noktadan sonra verdiğim değerler LPG kit değişimi sonrasıdır. Konya’da oturuyoruz. Şehir içi düz—rampa engebe yok!...onun için şehir içi 13 Km’de yakıt tüketimi ortalama 8,5lt civarında. Bu da kırmız ışıktan vsr kaynaklanıyor. 3 Km gibi kısa mesafe markete vsr gitmek için 9,5 lt. Uzun yolda ise iki ekstrem örneği vereceğim: Akşehir-Konya 125 km @ 5,5 litre ve Konya-Alanya sapağı 222 km @ 6,6 lt. Alanya merkez-Konya arası 267 Km @ 7,8 lt. Bunda da şu anlaşılıyor bu arabanın huyu düz ve hafif aşağı meyilli yollarda az yakmak ama dur-kalk ve engebeli tırmanışlı yollarda da tüketimin güzelce hakkını vermek. Bu arada dikkat ettiyseniz toplam değer hep 7,7 litre görünüyor. Biz aracı 2017de 9000 km’de bayiden aldık ve şimdi ise 61.000 km’de. Bu 7,7 litre ortalaması benim ve eşimin kullandığı toplam 52000 kilometredeki ortalama tüketim değeridir.
Aracın kalitesi sağlamlığı konforu hakkında bir şey söylemeye gerek yok zaten çoğumuz biliyoruz—tank gibi sağlam araba!
Bizim derdimiz yakıt fiyatlarının yüksek olmasıydı.
3.) Tankın üzeri nasıl kapatıldı: Öncelikle bu siteden tanıştığım Aheste Hanıma teşekkür ederim. Onun önerisi ile Konya’dan Ankra’ya Arap döşemeciyi görmeye gittim. Adı Arap! Arap Bey mütevazı ve iyi bir mobilyacı fotoğraflardan da göreceğiniz gibi iki parça halinde suntayı döşeme derisi ile kapladık. Aheste Hanımınki i ile ayı tek farkı ben döşemenin parlak derimsi kısmını kullandım. Bir de sol köşeye yine fotodan da göreceğiniz gibi yangın söndürücü için delik açtırdım. Çok pratik ve alttaki boşluğa da tam yerleşti.Sunta altında boş kalan yerlere de ıvır zıvırları yerleştirdim.
Söyleyeceklerim bu kadar ve umarım LPG dönüşümü yaptırmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir. Güvenli ve keyifli sürüşüler.
Uzun bir süre olduğunun farkındayım ancak iş güç vsr derken zaman aktı gitti. Üç konu üzerinde durmak istiyorum: 1. Tüp takımı 2. Tüp öncesi ve sonrası ve 3. Tüp takıldıktan sonra bagajda tankın üzeri kaplaması.
1.) Tüp takımı: uzun bir araştırmadan sonra ve özellikle de Youtubedeki bilgilerden sonra Ümraniye’de Canan Mühendisliği aradım ve bu yılın Haziran ayında telefonlaaradım. Telde aracın ne olduğunu söylediğimde ne takılacağını ve ne kadar süreceğini söylediler. Lavotokit ve 46 litre Step marka tank. Sürüş testi dâhil 5 saat. Ayrıca fiyatı da 3200. Fiyat normalde yüksek olsa da özellikle de yakıt ayarını sürüş esnasında yaptıkları için buna değer olduğunu düşündüm. Bilindiği üzere LPG eklemenin en önemli derdi alimünyon valf çeperinin ayarsız durumlarda yüksek ısıdan dolayı erimeleri ve doğru kapanmadığı için uzun sürede (50K-100K) güç kaybına neden olmasıdır. Onun için ayarın sürüş esnasında ve doğru yapılması gerekmektedir. Bundan dolayı da CANDAN MÜHENDİSLİĞE TEŞEKKÜR EDER VE TAVSİYE EDERİM -- bir az reklam koktu ama
Canan Mühendisliğe Cuma günü gittim zira hafta sonları almıyorlar. Ana yolda gelirken soldaki dükkâna değil de 500 m ileride sağdaki atölyeye gittim. Zaten tabela vardı. Ben Konya’dan geldiğim için sabah 5’te gittim erkenden işimi göreyim diye…ama ne göreyim benden önce iki kişi daha vardı! Neyse saat 8 gibi ustalar geldi benimki ile beraber atölyenin altın 7 ve üstüne 5 olmak üzere toplam 11 araç aldılar! Adamlarda inanılmaz sistem var ve arkamızda da bir o kadar daha bırakılmış arabalar vardı. Sıfır araba bile vardı.
Benim arabayı yapan arkadaş süper temiz ama hızlıydı. Tüm kit ve arka depoya ulaşan kablo ve boruları uçları bağlanmadan yerleştirdi ve yukarıya gönderdi bu 2,5 saat sürdü. Sonra yukarıda alt bağlantıları yapan diğer gurup aldı ve onlarda 45 dakikada bitirdiler. Sonra tankı doldurduk. Yakında bir Opet var, oradan aldık (bu arada sadece Opet ve Shell’den alın dediler) Cuma’dan sonra bir saat kadar şehir içi ve dışı olmak üzere iki kişi bilgisayarla sisteme ve egzoza bağlı bir şekilde sürüşe gittiler. Ben katılmadım onları bekledim. Geldiklerinde ayarları yaptık dediler arabayı teslim aldım.
Bütün bunlar yapılırken firmanın mühendislerinden bir arkadaşla da teknik projesi ile parasal işler hallettik. 10 taksite böldüler.
2.) Öncesi ve sonrası sürüş: ben performans bakımından farklı bir şey hissetmedim. Zaten beklemiyordum zira 100 Km’ye 14 saniyede çıkan bir araçtan fazlasını beklemek te yanlış olur fikrindeyim. Bunların Amerika’daki versiyonları 2 litre motorlu. En büyük fark 350 liraya gittiğim yolu artık 170-180 TLye gidiyorum. 46 litre tank ama en fazla 32-33 litre alıyor.
Yılda en az 10 defa İstanbul, Edremit, İzmir, Antalya, Ankara, Kapadokya vsr geziyoruz. Uzun yolda ben kullanıyorum ve saate de 100-130 Km arası ve nadiren 140a çıkmışımdır. Şehir içinde araba hanımda ve o kullanıyor…
Bu noktadan sonra verdiğim değerler LPG kit değişimi sonrasıdır. Konya’da oturuyoruz. Şehir içi düz—rampa engebe yok!...onun için şehir içi 13 Km’de yakıt tüketimi ortalama 8,5lt civarında. Bu da kırmız ışıktan vsr kaynaklanıyor. 3 Km gibi kısa mesafe markete vsr gitmek için 9,5 lt. Uzun yolda ise iki ekstrem örneği vereceğim: Akşehir-Konya 125 km @ 5,5 litre ve Konya-Alanya sapağı 222 km @ 6,6 lt. Alanya merkez-Konya arası 267 Km @ 7,8 lt. Bunda da şu anlaşılıyor bu arabanın huyu düz ve hafif aşağı meyilli yollarda az yakmak ama dur-kalk ve engebeli tırmanışlı yollarda da tüketimin güzelce hakkını vermek. Bu arada dikkat ettiyseniz toplam değer hep 7,7 litre görünüyor. Biz aracı 2017de 9000 km’de bayiden aldık ve şimdi ise 61.000 km’de. Bu 7,7 litre ortalaması benim ve eşimin kullandığı toplam 52000 kilometredeki ortalama tüketim değeridir.
Aracın kalitesi sağlamlığı konforu hakkında bir şey söylemeye gerek yok zaten çoğumuz biliyoruz—tank gibi sağlam araba!
Bizim derdimiz yakıt fiyatlarının yüksek olmasıydı.
3.) Tankın üzeri nasıl kapatıldı: Öncelikle bu siteden tanıştığım Aheste Hanıma teşekkür ederim. Onun önerisi ile Konya’dan Ankra’ya Arap döşemeciyi görmeye gittim. Adı Arap! Arap Bey mütevazı ve iyi bir mobilyacı fotoğraflardan da göreceğiniz gibi iki parça halinde suntayı döşeme derisi ile kapladık. Aheste Hanımınki i ile ayı tek farkı ben döşemenin parlak derimsi kısmını kullandım. Bir de sol köşeye yine fotodan da göreceğiniz gibi yangın söndürücü için delik açtırdım. Çok pratik ve alttaki boşluğa da tam yerleşti.Sunta altında boş kalan yerlere de ıvır zıvırları yerleştirdim.
Söyleyeceklerim bu kadar ve umarım LPG dönüşümü yaptırmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir. Güvenli ve keyifli sürüşüler.