Senede 1.000.000 araba üretme kapasitesi var subarunun insanımız 15.000 araba alacam yılda dese bence japonlar şu an veremez. Arz bir yere kadar sonuçta. bence böyle olması bizim için daha iyi 2004 opel ww alabileceğim paraya 2009 imprezaya biniyorum daha ne çaktırmayın
(25-09-2019, Saat: 15:27)nitro37 demiş ki: Bildiğiniz gibi Andorid telefonlar çıkmadan önce piyasanın kralı haline gelen bir sürü marka vardi. İşin icinde yazılım girince bu büyük firmalar teker teker koptu ve piyasa başka markalara kaldı. Otomobil sektöründe de sektör elektrikli arabalara doğru hızlıca kayıyor, bu kapsamda piyasada yer edinecek yada bulunduğu yeri daha da buyutecek markalar çıkacaktir. Subaru tüm argesini tamamen elektrikli araba üzerine kurmuş durumda. Küçük hacimli motordan yüksek güç elde etme işine Halil Bey'in dedigine göre Subaru zamaninda sıcak bakmamış. Yeni hybrid modellerinde sürüş güvenliğinden Ödün vermemek için elektrikli motoru şanzıman içine yerleştirmişler. Dizel motordan da yavas yavaş cekiliyormus Subaru. Önümüzdeki dönemde artık boxer motor tarih oluyor ve yerine tamamen elektrikli ve üst düzey güvenlik ekipmanları ile donatılmış yeni subarulara bırakacak. Yani piyasa önümüzdeki dönemde çok fazla değişikliğe uğrayacak ve o bahsedilen markalar bir anda tarih olabilecek.
Valla abi benim kafa bu konuda çok net. Yil 1900ler icten yanmali motor bulunmus. Uzerinden tam 120yil gecmis, hala ayni mantikla üretilse de, problemleri tam anlamiyla çözülememiş. (Sadece araba degil, ucak,tank,traktor, hatta evimizdeki jeneratore kadar heryerde kullanilmis olmasina ragmen)
Gelmisiz 2000li yillara, otomobillerde elektrik motoru baslamış.. Henuz daha 20yil.. sadece 20yildir cat pat kullaniliyor. Yayginlik? Çok az.. Tecrübe, ayni sekilde çok az.. Jenerasyon bile degismedi, ben cocuktum kömürlü kömürsüz (fircali/fircasiz) motor vardi, yaninda Lityumpolimer(lipo) pil vardi..
Simdi gelmisiz 2020ye.. Hybrid diye bişi cikmis. Ya bu cok basit birseydir. Elinde 2 bilinmeyen var. Sen tutuyosun bir de bu ikisini tek sistem altinda birlestiriyosun. Ya daha icten yanmali motoru cözemedik ki, sen bi de buna elektrik sistemini ekledin..
O yuzden başa sararsak, ben netim..
Madem ki XX yıl sonra heryerde elektrik olcak, ben ne kadar benzinli kullansam zevki kardır bana..
Hybrid mi? Hayatta o "tongaya" düşmem, almam..
Beklerim %100 elektrik tamamiyle oturur, o zaman son direnen olarak gecerim elektrikliye..
(25-09-2019, Saat: 15:27)nitro37 demiş ki: Bildiğiniz gibi Andorid telefonlar çıkmadan önce piyasanın kralı haline gelen bir sürü marka vardi. İşin icinde yazılım girince bu büyük firmalar teker teker koptu ve piyasa başka markalara kaldı. Otomobil sektöründe de sektör elektrikli arabalara doğru hızlıca kayıyor, bu kapsamda piyasada yer edinecek yada bulunduğu yeri daha da buyutecek markalar çıkacaktir. Subaru tüm argesini tamamen elektrikli araba üzerine kurmuş durumda. Küçük hacimli motordan yüksek güç elde etme işine Halil Bey'in dedigine göre Subaru zamaninda sıcak bakmamış. Yeni hybrid modellerinde sürüş güvenliğinden Ödün vermemek için elektrikli motoru şanzıman içine yerleştirmişler. Dizel motordan da yavas yavaş cekiliyormus Subaru. Önümüzdeki dönemde artık boxer motor tarih oluyor ve yerine tamamen elektrikli ve üst düzey güvenlik ekipmanları ile donatılmış yeni subarulara bırakacak. Yani piyasa önümüzdeki dönemde çok fazla değişikliğe uğrayacak ve o bahsedilen markalar bir anda tarih olabilecek.
Valla abi benim kafa bu konuda çok net. Yil 1900ler icten yanmali motor bulunmus. Uzerinden tam 120yil gecmis, hala ayni mantikla üretilse de, problemleri tam anlamiyla çözülememiş. (Sadece araba degil, ucak,tank,traktor, hatta evimizdeki jeneratore kadar heryerde kullanilmis olmasina ragmen)
Gelmisiz 2000li yillara, otomobillerde elektrik motoru baslamış.. Henuz daha 20yil.. sadece 20yildir cat pat kullaniliyor. Yayginlik? Çok az.. Tecrübe, ayni sekilde çok az.. Jenerasyon bile degismedi, ben cocuktum kömürlü kömürsüz (fircali/fircasiz) motor vardi, yaninda Lityumpolimer(lipo) pil vardi..
Simdi gelmisiz 2020ye.. Hybrid diye bişi cikmis. Ya bu cok basit birseydir. Elinde 2 bilinmeyen var. Sen tutuyosun bir de bu ikisini tek sistem altinda birlestiriyosun. Ya daha icten yanmali motoru cözemedik ki, sen bi de buna elektrik sistemini ekledin..
O yuzden başa sararsak, ben netim..
Madem ki XX yıl sonra heryerde elektrik olcak, ben ne kadar benzinli kullansam zevki kardır bana..
Hybrid mi? Hayatta o "tongaya" düşmem, almam..
Beklerim %100 elektrik tamamiyle oturur, o zaman son direnen olarak gecerim elektrikliye..
Icten yanmali motorlarin problemi yok. problem suralardan kaynaklaniyor. 1- icten yanmali motora eklenen ekstra parcalar ve uyumsuzlugu veya alt yapisinin kaldirmamasi. Bunu ayni ev olarak dusunebilirsin. 20 yillik ev ve ona gore zamaninda ayarlanmis bir temel. o temelin kaldiracagi yuk ayarlanmis ama evde yapilan tadilatlar ekstra oda, balkon..vs. ile agirligin arttirilmasi ve temelin buna yetmeyip sorun vermesi gibi. 2- artik herseye omur koyuldu. nasil ki elektronik cihazlar garanti bitiminden 3-6ay sonra islevini yitiriyorsa, ayni durum suan otomobillere de uygulanmaya basladi. daha cok elektronik, daha kolay kontrol. neden 1990 model dogan trafikte halen daha sorunsuz ilerliyor. cunku icinde bilgisayar ile kontrol edilen parca yok.
bunun gibi bircok neden daha mevcut.
Turkiye ye elektrikli arac gelebilmesi icin alt yapinin hazirlanmasi lazim. Binalarin elektrik alt yapisi, sarj istasyonlarinin kurulmasi, apartman otoparklarina sarj istasyonu koyulmasi zor degil. 3-5 senede hepsi yapilabilir. Ama bundan daha onemlisi ise, yetecek kadar elektrigin uretilmesi. yani nukleer santraller. Bunlarin hepsinin yani sira en buyuk problem "kacak elektrik". suan halen daha onune gecilemiyorken, elektrikli araclar ve sarj istasyonlarinin durumunu hayal edin.
Hybrid hakkinda "tongaya" dusmem derken biraz daha acabilir misiniz? gercekten merak ettim.
Detaylı tablo analizi için teşekkürler. Subaru neden Türkiye'de çok satmıyor? 2.0 motorun yüksek Mtv'si , yakıtı, servis ağı yetersizliği, parça ücretleri ve tedarik süreci, sıfır fiyatınının yüksek olması, ikinci el piyasa cansızlığı, markanın yeterince tanınmaması. Subaru alanlar ise bu noktaları kabullenerek alıyor çünkü aracın artıları bunlara değiyor. Amerika'da yukarda saydıklarımın hiç biri dert değil, hatta ülkemize göre avantajlı durumda. Subaru firması satış rakamlarını artırmak için Nissan gibi bir taktik izleyerek motor hacmini 2.0' dan 1.2 'ye kadar düşebilir, 4x4 süz suv da üretebilir, kendi üretmeyip Renault motor da takabilirdi. Evet böyle bir taktikle Subaru'nun satış rakamları da resmen zıplardı ,ama içi boşalır, manasını kaybeder , bizler gibi 4x4 ve boxer sevdalılarının gönlünden silindirdi. Subaru'nun amacı kesinlikle çok araç satmak değil; arazi kaabiliyeti olan, güvenli, sağlam, konforlu, donanımlı araçlar üretme misyonunu sürdürebilmektir.
(25-09-2019, Saat: 20:24)sarpworks demiş ki: Hybrid hakkinda "tongaya" dusmem derken biraz daha acabilir misiniz? gercekten merak ettim.
Şöyle, benim elimde bir sistem var, sistemimin girdisi çıktısı belli (fosil yakit》hareket enerjisi) ama icerisi hala problemli ve soru işaretli.
Yani çok daha basit tabirle, sanayiler servisler araba dolu, yüzyildir. Demekki bu sistemde hala sorunlar var, sebepleri ne olursa olsun.
Sonra başka bir sistemim var. Bunun da girdisi ciktisi belli( elektrik》 hareket enerjisi). Bu sistemle de ilgili kisitli kullanim olsa da sorunlar var. (Batarya ve elektrik motorlari gibi ama sizin de söylediginiz gibi başta elektronik var işin içinde. Tamamiyle kapalı kutu, ne oluyor ne bitiyor hicbir bilgi yok, sadece girdi girip cikti aliyoruz, örnek, parmagimizla ekrana dokunuyoruz,uygulama aciliyor, arkada neler oluyor? Yada uygulama acilmazsa neyini tamir edicegiz biz biliyor muyuz, yada servis ne islem yapiyor da bu tamir ucretini ben ödüyorum? gibi)
Yani iki sistemde şu anda kusursuz değil.
Hybrid ne yapiyor? Bu karışık sistemleri, içice geçiriyor. En basitinden ben benzini yakip hareket enerjisine cevirirken, hybrid(modeline göre) diyor ki dur, ben o hareketi alip elektirige de cevirecegim, sonra elektirigi kimyasalda depolayacagim, sonra yeri geldiginde kimyasali tekrar elektrige, elektrigi de tekrar harekete cevirip, ayni aksa vereceğim..
Ben hybridi geçiş olarak görüyorum. Geçiş sistemlerine/ürünlerine güvenmiyorum. Madem 10 20 30yil sonra (neyse artik) benzin fosil yakıt tükenecek,madem cevre kirliligi hat safhada, neden direkt elektrikliye geçmiyor firmalar. Neden bir geçiş süreci olmak zorunda?
Hybrid sayesinde elektrige mi alistiracaklar kullaniciyi? Neyine alisacagim ki kullanici olarak ben. Ben girdi verip cikti alirim sadece. Ha şarj olan hybridler de var, prize takmayi mi ögrenecegim? Bunun icin hybrid olmasina gerek yok ki, ver bana elektrikli arac, o da prize takiliyor bu da. Ona da alismam 1 ay, digerine de...gibi..
Çok uzatmadan affola, Elektrik daha oturmadi (sonuna kadar destekliyorum bu teknolojiyi) Elektrik oturuncaya kadar hybrid yapalim (azcik fosilde yakalim dogaya zarar verelim, azcik elektrikle dogayi koruyalim ) Elektrik oturunca(yada abiler gecmek isteyince) zaten belki yüzyillarca elektrik devam edecek.
Ben iste gecis ürünlere hep mesafeli durdum/durmaya calistim. Üreticilerin su anda sahip oldugu teknoloji/uretim altyapisinin da elektrige %100hazir olduguna da eminim. Yarin isteseler dunyada sahsi otomobil birakmazlar fosil yakitli. Ama ince hesaplar ince hesaplar.. o yuzden ben sahsi olarak geciş ürünlerini cebimdeki paraya göz diken alisverisler olarak görüp uzak duruyorum..Tongaya düsmem bu sebeple yazdigim bir parantez iciydi
(25-09-2019, Saat: 20:24)sarpworks demiş ki: Hybrid hakkinda "tongaya" dusmem derken biraz daha acabilir misiniz? gercekten merak ettim.
Şöyle, benim elimde bir sistem var, sistemimin girdisi çıktısı belli (fosil yakit》hareket enerjisi) ama icerisi hala problemli ve soru işaretli.
Yani çok daha basit tabirle, sanayiler servisler araba dolu, yüzyildir. Demekki bu sistemde hala sorunlar var, sebepleri ne olursa olsun.
Sonra başka bir sistemim var. Bunun da girdisi ciktisi belli( elektrik》 hareket enerjisi). Bu sistemle de ilgili kisitli kullanim olsa da sorunlar var. (Batarya ve elektrik motorlari gibi ama sizin de söylediginiz gibi başta elektronik var işin içinde. Tamamiyle kapalı kutu, ne oluyor ne bitiyor hicbir bilgi yok, sadece girdi girip cikti aliyoruz, örnek, parmagimizla ekrana dokunuyoruz,uygulama aciliyor, arkada neler oluyor? Yada uygulama acilmazsa neyini tamir edicegiz biz biliyor muyuz, yada servis ne islem yapiyor da bu tamir ucretini ben ödüyorum? gibi)
Yani iki sistemde şu anda kusursuz değil.
Hybrid ne yapiyor? Bu karışık sistemleri, içice geçiriyor. En basitinden ben benzini yakip hareket enerjisine cevirirken, hybrid(modeline göre) diyor ki dur, ben o hareketi alip elektirige de cevirecegim, sonra elektirigi kimyasalda depolayacagim, sonra yeri geldiginde kimyasali tekrar elektrige, elektrigi de tekrar harekete cevirip, ayni aksa vereceğim..
Ben hybridi geçiş olarak görüyorum. Geçiş sistemlerine/ürünlerine güvenmiyorum. Madem 10 20 30yil sonra (neyse artik) benzin fosil yakıt tükenecek,madem cevre kirliligi hat safhada, neden direkt elektrikliye geçmiyor firmalar. Neden bir geçiş süreci olmak zorunda?
Hybrid sayesinde elektrige mi alistiracaklar kullaniciyi? Neyine alisacagim ki kullanici olarak ben. Ben girdi verip cikti alirim sadece. Ha şarj olan hybridler de var, prize takmayi mi ögrenecegim? Bunun icin hybrid olmasina gerek yok ki, ver bana elektrikli arac, o da prize takiliyor bu da. Ona da alismam 1 ay, digerine de...gibi..
Çok uzatmadan affola, Elektrik daha oturmadi (sonuna kadar destekliyorum bu teknolojiyi) Elektrik oturuncaya kadar hybrid yapalim (azcik fosilde yakalim dogaya zarar verelim, azcik elektrikle dogayi koruyalim ) Elektrik oturunca(yada abiler gecmek isteyince) zaten belki yüzyillarca elektrik devam edecek.
Ben iste gecis ürünlere hep mesafeli durdum/durmaya calistim. Üreticilerin su anda sahip oldugu teknoloji/uretim altyapisinin da elektrige %100hazir olduguna da eminim. Yarin isteseler dunyada sahsi otomobil birakmazlar fosil yakitli. Ama ince hesaplar ince hesaplar.. o yuzden ben sahsi olarak geciş ürünlerini cebimdeki paraya göz diken alisverisler olarak görüp uzak duruyorum..Tongaya düsmem bu sebeple yazdigim bir parantez iciydi
gayet guzel yazmissin. icten yanmali motorun problemi evet yazilim. cunku yazilim olmayan araclarda halen daha sorun yasanmiyor. karburatorlu motordaki en buyuk problem, karburator icindeki ignenin paslanmasi ve tikanmasi. sonrasinda zaten saat gibi calisiyor. Ama isin icine bilgisayar kontrolu girince isler orda karisiyor ki sonuna kadar katiliyorum. cunku bilgiayar icindeki kodlar HEX kodlari ve yazilim olmadan ne anlama geldigini gormek imkansiz.
elektrikli araclar dedigin gibi hazir. hatta soyle ki suanki mevcut aracini ucret odeyerek motoru ve sanzumani cikartip yerine elektrik motor taktirabiliyorsun. Turkiye de suan icin yonetmelik olmadigi icin halen daha beklemede. ama yonetmelik hazirlanirsa emin ol bircok kisi bu donusum kitlerini alip araclarina monte ettirecek 20 yil onceki LPG donusumu misali. Fakat elektrikli araclardaki henuz giderilemeyen sorun ise piller. halen daha kucuk ebatlarda ve hafif olup da menzili arttirabilecek piller gelistirilemedi. uzerinde calisiliyor.
Hybrid. bu teknolojiyi ben sahsi olarak kullaniyorum. acikcasi oldukca da memnunum. hibrit i gecis teknolojisi olarak gorebilirsin. fakat aslinda 2 ana mantigi var. 1.mantik sehirici trafigindeki emisyonu azaltip, sehirde yasayanlara daha cok temiz hava imkani sunabilmek. kirmizi isik beklemelerde, yokus asagi inislerde, suzulme sekilde seyirde ..vs. cunku bu durumlarda surekli elektrik enerjisini kullaniyor. yani emisyon tam sifir olmasada sifir kabul ediliyor. 2.mantik ise; fosil yakitli araclarda yakilan yakit sonrasi %100 enerji kaybi vardir. Cunku araca gucu verirsin ve bunun icin bir miktar yakt yakarsin. ayagini gazdan cektikten sonra frene basarsan %100 kayip oluyor. Hibritte ise yakit yakip araci hizlandirirken ayagini gazdan cekersen, regenerative fren sistemi devreye giriyor yani dinamo. arac hiz kesmeye baslarken dinamo aracin agirligi ve suzulmesinden dolayi olusan gucten elektrik uretip pillere depoluyor taaa ki ihtiyac duydugunuzda kullanmak uzere. yokus asagi inerken ayaginiz gazda degilse piller sarj oluyor.Yani kayip %100 olmuyor. zaten sistem size ne kadar kazanc oldugunu cogu zaman anlik veya seyahat sonunda ekranda gosteriyor.