Sayılarla uğraşmayı severim. Subaru'nun satış sayıları ve pazar payı ile ilgili kendimce bir araştırma yapmıştım. @nitro37/Mehmet Abi'nin Subaru Genel Müdürüyle görüşmesi sonrası, Subaru'nun Türkiye politikalarında değişme olur mu olmaz mı daha sonra karşılaştırabilmek için arşiv niyetine sizinle de paylaşmak istedim.
Subaru'nun Türkiye'deki model bazlı satış sayıları ve pazar payı, Avrupa ve Amerika pazar payı ve ayrıca Forester'a rakip gördüğüm üç farklı modelin satış rakamlarını derledim.
Burada dikkatimi çeken şunlar oldu;
-Haklı olarak, Subaru'nun Türkiye'de yeterince tanıtılmadığını/tanınmadığını ve satış sayılarının düşük olduğunu düşünüyoruz. İkinci el dönüşümünü de etkileyen bir nokta bu. Ancak bu durum Avrupa için de benzer. Avrupa pazar payı Türkiye ile çok yakın. Son 15 yılda Avrupa pazar payı 0,30%, Türkiye'de ise 0,29%. Yani Türkiye'de son 15 yılda satılan her 10 bin arabadan yalnızca 3 tanesi Subaru.
-Subaru'nun asıl pazarı Amerika. Buradaki son 15 yıldaki pazar payı ortalaması 2,33%. Buradaki önemli nokta şu; Amerika pazar payı son 15 yılda 2 yıl hariç sürekli artmış ve geçen sene 3,92% olmuş. Bu pazar payı ile Amerika'ın en çok satan 7. markası. Pazar payı az görünebilir ama Amerika'da pazar lideri olan Ford'un pazar payı %13,74. Türkiye'de geçen senenin lideri Renault. Toplam satış sayısı 77 bin ve pazar payı %15,81. Subaru'nun Türkiye pazar payı Amerika gibi olsa geçen sene 19 bin Subaru satılmış olacaktı. Bu da Opel'in satış sayılarına yakın. Yani, yollarda Opel kadar çok Subaru gördüğünüzü hayal edin
-Dosyaya eklemedim ama Subaru'nun Amerika'dan sonra ikinci büyük pazarı, kendi ülkesi Japonya. Burada da 7. sırada ve pazar payı %2,8.
-Subaru ürettiği araçların %85'ini Amerika ve Japonya'da satıyor. Yalnızca %3'ünü Avrupa'da satıyor. Biz de bu %3 içindeyiz.
-2004-2008 arası, Forester'ın etkisiyle Türkiye'de iyi bir satış ivmesi yakalanmış ancak sonrasında tam tersi bir durum var. Bu yıllarda her yıl binden fazla Forester satılmış.
-Türkiye'de 2009-2012 arası araç pazarı sürekli büyümüş ancak Subaru pazar payı bu yıllarda sürekli düşüşte. Sanırım Subaru, Türkiye'yi bu yıllarda iyice boşlamış.
Forester'a rakip olarak eklediğim üç Japon; X-Trail, Rav4 ve CR-V satış sayılarını da ekledim. Onlarla ilgili yorumlar size kalmış artık.
Sonuç olarak, benim çıkarımım şu; Subaru sandığımız gibi Türkiye'ye önem vermiyor değil. Aslında Amerika ve Japonya dışındaki ülkelerin hiçbirine önem vermiyor.
Evet ülkamize yatırım yok denecek kadar az en azından parça temini edebilme olanağı çok olsada millet ilk bakışta zor bulunuyor demese, vergiye girmiyorum
Arşiv açısından çok güzel bir konu olmuş. Evet Subarunun ana pazarları Japonya ve Amerika. Amerikanın Soğuk bölgelerinde özellikle çoğu kişinin tercihi Subaru oluyor. Japonyada kapının önünde duran STI lar adeta kapıda bekleyen aslan gibi görülüyor. Kalite güç ve güvenliğin sembolü.
Tabloyu inceledim. Başka bir markanın tek bir modeli subarunun toplam rakamının hep üzerinde görünüyor. Bir de bu markaların başka modelleri var Hakikaten amerika ve japonya dışında kimseyi sallamamış subaru Böyle bakınca distribitöre hak veriyorum
(25-09-2019, Saat: 14:10)furtherquiterdeeper demiş ki: Türkiye'deki şu Alman saplantısı olmasa Subaru çok daha iyi yerlerde olurdu.
Alman saplantısı değil de alman saplandırılması diyebiliriz. Tamamiyle distribütör başarısıdır bu, doğuş, şahenk olayı.. 2000li yıllarda piyasadan silinmekte olan audi çok büyük bir PR atağına kalktı.. O zaman çekilen tüm filmlere bile bir göz atın, gözümüze soktular, sadece bizim değil dünyanın da.. Hepsinde sponsordu audi.. irobot'tan tut, absürd transporter serilerine kadar.. (gerçi hala da devam ediyorlar buna, bknz ironman denen arkadaş zaman makinesini icat edecek zekada, dünyayı satın alabilecek maddi güçte, ama etron'a biniyor offf vizyona gel..)
Türkiye'de de buna ayak uydurdu distribütör.. Heryerde her dizide audi, vw akimi başladı.. Herkesin aklına kazıdılar.. Hatırlıyor musunuz 1.4tsi'lar 180hp olarak çıktığındaki reklamsal yaygaraları.. O reklamları ? Ben unutmadim o zamanlar bir vti sahibi olarak.. Hepsi patlar bu motorların dedigimizde dalga geciliyordu forumlarda.. Ne oldu? Nerede o 180lik tsi'lar? Sessizce önce 170 160 150 indi de indi.. Eski forum sayfalarında ama hala durur , motoru tabiri caizse eline alıp ağlayan yüzlerce insanın yazdıkları. Ama bu olayı bile sessizce geçiştirebilmek bir distribütör başarısıdır işte.. 1 önde gelen otomobil dergisi sordu mu mesela nerede bu arabalar?
Tamam alman mühendisliği iyidir, otomobil konusunda öncüdür güzeldir takdir edilmelidir, laf etmem, ama bizde kaç kişi vardır 80milyonda mühendislige bakıp araç alan? Furyadır, ve furyaları da distribütörler belirler bence.. 2000li yillar, heryerde pecoo 206 reklamları.. Hatırlayanlar? Şu hintli abimizin kendine araba yapmasını, o garip ama dile dolanan hint müziği eşliginde?? Tamam reklami çeken fransa, ama burada her kanala her reklam arasinda veren kim? Gibi gibi..
Insanoğlu gözü neye alışırsa, gönlü de ona kayıyor.. Ne dayatilirsa, kücük bir direnc gösterip sonrasinda kendini ona bırakıyor kisaca Bir kere direnci kirdin mi da, zaten piyasada sayi kendiliginden artiyor.. Sokaga cikan daha cok gordukce, ee ben de alayim diyor.. Sen kenarda keyifle izliyorsun bu kisir döngüyü
@BerQue parmakların bal tutsun çok yerinde yazmışsın, ne dayatılırsa o öyle kaptırıp gidiyor işte. Hoş Takamiki amcalarda amerikanyalı gardaşlara çalışıyor. 11 yaşındaki arabama binebildiğim kadar binerim, en kötü 10 sene daha gayet iyi hizmet edecek durumda. Sonrasıda artık arayıp duracaz, bulabilirsek outback, bulamazsak...
(25-09-2019, Saat: 14:10)furtherquiterdeeper demiş ki: Türkiye'deki şu Alman saplantısı olmasa Subaru çok daha iyi yerlerde olurdu.
Alman saplantısı değil de alman saplandırılması diyebiliriz. Tamamiyle distribütör başarısıdır bu, doğuş, şahenk olayı.. 2000li yıllarda piyasadan silinmekte olan audi çok büyük bir PR atağına kalktı.. O zaman çekilen tüm filmlere bile bir göz atın, gözümüze soktular, sadece bizim değil dünyanın da.. Hepsinde sponsordu audi.. irobot'tan tut, absürd transporter serilerine kadar.. (gerçi hala da devam ediyorlar buna, bknz ironman denen arkadaş zaman makinesini icat edecek zekada, dünyayı satın alabilecek maddi güçte, ama etron'a biniyor offf vizyona gel..)
Türkiye'de de buna ayak uydurdu distribütör.. Heryerde her dizide audi, vw akimi başladı.. Herkesin aklına kazıdılar.. Hatırlıyor musunuz 1.4tsi'lar 180hp olarak çıktığındaki reklamsal yaygaraları.. O reklamları ? Ben unutmadim o zamanlar bir vti sahibi olarak.. Hepsi patlar bu motorların dedigimizde dalga geciliyordu forumlarda.. Ne oldu? Nerede o 180lik tsi'lar? Sessizce önce 170 160 150 indi de indi.. Eski forum sayfalarında ama hala durur , motoru tabiri caizse eline alıp ağlayan yüzlerce insanın yazdıkları. Ama bu olayı bile sessizce geçiştirebilmek bir distribütör başarısıdır işte.. 1 önde gelen otomobil dergisi sordu mu mesela nerede bu arabalar?
Tamam alman mühendisliği iyidir, otomobil konusunda öncüdür güzeldir takdir edilmelidir, laf etmem, ama bizde kaç kişi vardır 80milyonda mühendislige bakıp araç alan? Furyadır, ve furyaları da distribütörler belirler bence.. 2000li yillar, heryerde pecoo 206 reklamları.. Hatırlayanlar? Şu hintli abimizin kendine araba yapmasını, o garip ama dile dolanan hint müziği eşliginde?? Tamam reklami çeken fransa, ama burada her kanala her reklam arasinda veren kim? Gibi gibi..
Insanoğlu gözü neye alışırsa, gönlü de ona kayıyor.. Ne dayatilirsa, kücük bir direnc gösterip sonrasinda kendini ona bırakıyor kisaca Bir kere direnci kirdin mi da, zaten piyasada sayi kendiliginden artiyor.. Sokaga cikan daha cok gordukce, ee ben de alayim diyor.. Sen kenarda keyifle izliyorsun bu kisir döngüyü
(25-09-2019, Saat: 14:10)furtherquiterdeeper demiş ki: Türkiye'deki şu Alman saplantısı olmasa Subaru çok daha iyi yerlerde olurdu.
Alman saplantısı değil de alman saplandırılması diyebiliriz. Tamamiyle distribütör başarısıdır bu, doğuş, şahenk olayı.. 2000li yıllarda piyasadan silinmekte olan audi çok büyük bir PR atağına kalktı.. O zaman çekilen tüm filmlere bile bir göz atın, gözümüze soktular, sadece bizim değil dünyanın da.. Hepsinde sponsordu audi.. irobot'tan tut, absürd transporter serilerine kadar.. (gerçi hala da devam ediyorlar buna, bknz ironman denen arkadaş zaman makinesini icat edecek zekada, dünyayı satın alabilecek maddi güçte, ama etron'a biniyor offf vizyona gel..)
Türkiye'de de buna ayak uydurdu distribütör.. Heryerde her dizide audi, vw akimi başladı.. Herkesin aklına kazıdılar.. Hatırlıyor musunuz 1.4tsi'lar 180hp olarak çıktığındaki reklamsal yaygaraları.. O reklamları ? Ben unutmadim o zamanlar bir vti sahibi olarak.. Hepsi patlar bu motorların dedigimizde dalga geciliyordu forumlarda.. Ne oldu? Nerede o 180lik tsi'lar? Sessizce önce 170 160 150 indi de indi.. Eski forum sayfalarında ama hala durur , motoru tabiri caizse eline alıp ağlayan yüzlerce insanın yazdıkları. Ama bu olayı bile sessizce geçiştirebilmek bir distribütör başarısıdır işte.. 1 önde gelen otomobil dergisi sordu mu mesela nerede bu arabalar?
Tamam alman mühendisliği iyidir, otomobil konusunda öncüdür güzeldir takdir edilmelidir, laf etmem, ama bizde kaç kişi vardır 80milyonda mühendislige bakıp araç alan? Furyadır, ve furyaları da distribütörler belirler bence.. 2000li yillar, heryerde pecoo 206 reklamları.. Hatırlayanlar? Şu hintli abimizin kendine araba yapmasını, o garip ama dile dolanan hint müziği eşliginde?? Tamam reklami çeken fransa, ama burada her kanala her reklam arasinda veren kim? Gibi gibi..
Insanoğlu gözü neye alışırsa, gönlü de ona kayıyor.. Ne dayatilirsa, kücük bir direnc gösterip sonrasinda kendini ona bırakıyor kisaca Bir kere direnci kirdin mi da, zaten piyasada sayi kendiliginden artiyor.. Sokaga cikan daha cok gordukce, ee ben de alayim diyor.. Sen kenarda keyifle izliyorsun bu kisir döngüyü
süper bir piyasa analizi her araba muhabbetinde birilerinin "onu alacağıma passat alırım" demesi de ayrı bir başarıdır. ha bu birazda ülkedeki vergi politikasından dolayı böyle açıkçası. 150.000 verip megane alacağıma 170.000 verip passat alırım kafasında insanlar. donanım, motor vs. önemli değil. biri reno, biri vw sonuçta
subarunun ağırlık verdiği yerin amerika olduğu zaten çok belli. küçük motorlu arabaları yok neredeyse. varsa da japonyada
Bildiğiniz gibi Andorid telefonlar çıkmadan önce piyasanın kralı haline gelen bir sürü marka vardi. İşin icinde yazılım girince bu büyük firmalar teker teker koptu ve piyasa başka markalara kaldı. Otomobil sektöründe de sektör elektrikli arabalara doğru hızlıca kayıyor, bu kapsamda piyasada yer edinecek yada bulunduğu yeri daha da buyutecek markalar çıkacaktir. Subaru tüm argesini tamamen elektrikli araba üzerine kurmuş durumda. Küçük hacimli motordan yüksek güç elde etme işine Halil Bey'in dedigine göre Subaru zamaninda sıcak bakmamış. Yeni hybrid modellerinde sürüş güvenliğinden Ödün vermemek için elektrikli motoru şanzıman içine yerleştirmişler. Dizel motordan da yavas yavaş cekiliyormus Subaru. Önümüzdeki dönemde artık boxer motor tarih oluyor ve yerine tamamen elektrikli ve üst düzey güvenlik ekipmanları ile donatılmış yeni subarulara bırakacak. Yani piyasa önümüzdeki dönemde çok fazla değişikliğe uğrayacak ve o bahsedilen markalar bir anda tarih olabilecek.