İlgili kaynak : http://www.awdwiki.com/en/subaru/
İngilizcemin yettiği kadar çevirmeye çalıştım orjinal metinleri linkten inceleyebilirsiniz.
Manuel Şanzıman Nasıl Çalışır (5-6 Vites Manuel Subarular): [/url]
[url=https://www.awdwiki.com/en/full/]Normal şartlarda ön arka 50/50 ön arka olarak çalışır . Patinaj çektiğiniz zaman viskoz devreye girerek difransiyeli kilitler. Ancak tam kilitleme mümkün olmadığından 80/20 veya 20/80 oranına kadar tekerlekteki tork gücünü dağıtabilir.
Şekil: subaru impreza tüm çekiş düzeni
Şekil: Subaru'nun manuel şanzımanı, merkez diferansiyel (10) ve viskoz kuplaj (11)
Şekil: subaru manuel şanzıman visko
Şekil: Subaru MT viskoz kavrama kilitleme merkezi diferansiyel
4EAT Şanzımanlar
Normal sürüş esnasında ön arka güç dağılımını 90/10 oranına kadar değiştirebilir. Elektrik kontrollü MPT merkez difransiyelin orada değil şaftın şanzımana bağlandığı yerde bulunur. ECU'dan aldığı sinyaller doğrultusunda sensörleri kullanarak çekiş sistemini düzenler.
1996 yılından sonra üretilen Subaru Forester 80/20, 2009dan sonra üretilenler 60/40 oranında dağıtım yapabiliyor. Kaynak : https://www.subaruforester.org/vbulletin...ter-51011/
Otomatik vitesli modellerde viskoz yerine MPT kullanılmıştır. Bu yüzden sürüş durumuna göre değişik oranlı aktarım mümkündür.
-Hidrolik MPT Ecu'dan aldığı bilgiler doğrultusunda çalışır. Bunlar;
CVT Şanzıman
Normal sürüş koşullarında 60/40 ön arka dağıtımda çalışır. Elektrik kontrollü MPT merkez difransiyelin orada değil şaftın şanzımana bağlandığı yerde bulunur. ECU'dan aldığı sinyaller doğrultusunda sensörleri kullanarak çekiş sistemini düzenler.
Bütün tekerlerde elektrik kontrollü aktarma vardır
Figure: Subaru XV CVT and multiplate clutch
Figure: Subaru XV transmission layout
Subaru XV CVT AWD
VTD ile ilgili olan kısmıda vakit bulunca çevirip koyacağım.
İngilizcemin yettiği kadar çevirmeye çalıştım orjinal metinleri linkten inceleyebilirsiniz.
Manuel Şanzıman Nasıl Çalışır (5-6 Vites Manuel Subarular): [/url]
[url=https://www.awdwiki.com/en/full/]Normal şartlarda ön arka 50/50 ön arka olarak çalışır . Patinaj çektiğiniz zaman viskoz devreye girerek difransiyeli kilitler. Ancak tam kilitleme mümkün olmadığından 80/20 veya 20/80 oranına kadar tekerlekteki tork gücünü dağıtabilir.
Şekil: subaru impreza tüm çekiş düzeni
Şekil: Subaru'nun manuel şanzımanı, merkez diferansiyel (10) ve viskoz kuplaj (11)
Şekil: subaru manuel şanzıman visko
Şekil: Subaru MT viskoz kavrama kilitleme merkezi diferansiyel
4EAT Şanzımanlar
Normal sürüş esnasında ön arka güç dağılımını 90/10 oranına kadar değiştirebilir. Elektrik kontrollü MPT merkez difransiyelin orada değil şaftın şanzımana bağlandığı yerde bulunur. ECU'dan aldığı sinyaller doğrultusunda sensörleri kullanarak çekiş sistemini düzenler.
1996 yılından sonra üretilen Subaru Forester 80/20, 2009dan sonra üretilenler 60/40 oranında dağıtım yapabiliyor. Kaynak : https://www.subaruforester.org/vbulletin...ter-51011/
Otomatik vitesli modellerde viskoz yerine MPT kullanılmıştır. Bu yüzden sürüş durumuna göre değişik oranlı aktarım mümkündür.
-Hidrolik MPT Ecu'dan aldığı bilgiler doğrultusunda çalışır. Bunlar;
- Gaz pedalının konumu ve aracın hızına bağlı olarak hidrolik basıncını düzenler.
- Manuel 1 moduna aldığınız zaman hidrolik basıncı arttırarak 50/50 oranına kilitleme sağlar
- Ön tekerler patinaj çektiğinde hidrolik basıncı arttırarak tekerler arasında güç dağılımı yapar 60km/h üzerinde bı özellik çalışmaz
- Dönerken araba kasmasın diye hidrolik basıncını azaltır.
- Şanzıman içindeki hidrolik basıncını abs devreye girdiği anda keser.
CVT Şanzıman
Normal sürüş koşullarında 60/40 ön arka dağıtımda çalışır. Elektrik kontrollü MPT merkez difransiyelin orada değil şaftın şanzımana bağlandığı yerde bulunur. ECU'dan aldığı sinyaller doğrultusunda sensörleri kullanarak çekiş sistemini düzenler.
Bütün tekerlerde elektrik kontrollü aktarma vardır
Figure: Subaru XV CVT and multiplate clutch
Figure: Subaru XV transmission layout
Subaru XV CVT AWD
VTD ile ilgili olan kısmıda vakit bulunca çevirip koyacağım.