Saatlerdir kendi başıma uğraşıyorum. Elimde takımda yok doğru düzgün. Bir kaç tane açık ağız anahtar, yıllar önce bim'den alınan bir tornavida seti (çok iş gördü içinde bir kaç lokma ve tork anahtarı da var) tornavida,pense wd40 vs.
Bu resimde neyin ne olduğunu gösterdim(inş doğrudur) ve pompa ile sağ tarafta ki valfi söktüm. Diğerine vakit kalmadı. Yalnız olunca anca bu kadar oldu.
https://i.hizliresim.com/9m03ko.jpg https://i.hizliresim.com/qGVa7B.jpg EGR Valfi
https://i.hizliresim.com/5DbvVL.jpg https://i.hizliresim.com/Ygm9bZ.jpg https://i.hizliresim.com/BL3d2p.jpg https://i.hizliresim.com/Z9mqdG.jpg https://i.hizliresim.com/oOom7b.jpg https://i.hizliresim.com/lOmD1J.jpg EGR nin dış contasında birşey yoktu ama içi bitmiş vaziyette. Şu an için yapabileceğim bir şey olmadığı için wd40 ile eski bir diş fırçası ve skoç ile temizleyip kapattım.
Sekonder pompa
https://i.hizliresim.com/1JqoDA.jpg https://i.hizliresim.com/0E9Zm8.jpg https://i.hizliresim.com/2JBl8q.jpg Son resimde yeşil ile gösterdiğim yeri zımpara ile aldım biraz. Kapağı sökmeden önce giriş kısmından fanı çevirmeye çalıştığımda fazı zor dönüyor ve bir yerlere sürtüyordu. Bu düşünce ile aldım ama doğrumu yaptım bilmiyorum. Şimdi resimleri incelediğimde aslında kırmızı bölgeninde değebileceğini düşünüyorum. Fanın kapağındaki metal birleştirici küçük parçaları takmadan sıvı conta ile kapattım. Yoksa yine fan sürtüyor kapağa.
Ayrıca bobinde bir tel atık gibi gördüm. Önce 20 amper bir güç kaynağı ile çalıştırmayı denedim ama düşük devirde döndü ve biraz ses yaptı. Sonra akü ile denedim ilk an iyi çalıştı sonra yavaş. Kablo da dandik olunca yanacak gibi oldu.
Taktıktan sonra arıza kayıtlarını sildim akü başını söküp taktım. Tekrar aracı çalıştırdım. Motor tam soğuk değildi o yüzden devreye girmedi galiba pompa ama yine bu yüzden arıza kaydı yapmadı. Motor tam soğuyunca tekrar deneyip arıza kaydına bakacağım. Bu arada bunlara bakarken birinci oksijen sensörü arızası da vermedi. Ama bu sefer ikinci sensör arıza verdi.