Herkese selamlar,ayrıyetten foruma üye olmamda etkisi olan Serkan Ateş e ve sonrasında tanışma fırsatı bulduğumuz yöneticimiz Mehmet abiye slmlar. Bu başlıkta aracımla ilgili ilk gözlemlerim ve deneyimlerimden bahsedeceğim.
Geçtiğimiz ay ailemle birlikte rahat sığabileceğim, 4x4 olan, uzun yolda rahat edeceğim bir araç arayışına girdim. Malum piyasa koşulları benim istediğim tip araçların fiyatları genelde 600-700 bin tl bandında geziniyordu. Ilanlarda rastgele gezerken şuan sahip olduğum aracım denk geldi. Ankarada olunca korona sebebiyle şehir dışından araba almak istemediğimden bir çılgınlık yapıp alayım gitsin dedim. Fiyat olarak da bence uyguna geldi yani en azından Clio parasına böyle bir araç çok çok iyi diyebilirim.
Aracı alır almaz bakımlarını Arıcan subaruda Raci usta halletti sağolsun. Ufak tefek kozmetik eksiklerin de bir kısmını hallettim bir kısmını dönünce halledeceğim. Cam filmleri vs. yenilendi, direksiyon derisi yenilendi, ufak boya kusurları halledildi. İç temizlği yapıldı vs. ..
Aracım 2011 Model Subaru Outback 2.5i 4th Generation.
Öncelikle şuna değinmek istiyorum. Insanların bir otomobil ile ilgili deneyimlerini okurken veya dinlerken o kişinin daha önce tecrübe ettiği (test sürüşüyle vs. değil. Uzun süre kendi aracı olarak) araçların önemli olduğunu düşünüyorum. Eğer ki Outback den önceki otomobillerim, Outbackden daha alt segment veya daha basit araçlar olsaydı, ben mutlaka burada size Outback ile ilgili övgü dolu bir yazı yazmaktan öteye geçemeyecektim. Sizler de zaten bildiğiniz şeyleri okuyup vakit kaybedecektiniz. Yazıp yazmamayı çok düşündüm, bu sebeple önceki araçlarımı belirteceğim. Lütfen ukalalık veya gösteriş gibi değerlendirilmesin.
Sayabildiğime göre bu benim 20. aracım olmuş. Bunun öncesinde ki son birkaç aracımı aşağıda sıralıyorum.
-2019 Lexus Lx570s Black Edition (Yurtdışı yaklaşık 10 bin km kullandım)
-2017 Mitsubishi Pajero (Yurtdışı yine yaklaşık 10 bin km civarı kullandım)
-2018 Land Cruiser GX (Yurtdışı 5 bin km civarı kullandım)
Aşağıdakiler de Türkiyede kullandığım araçlarımdan bazılarıydı;
-2018 Mercedes X250 Power 4 matic
-2018 Vw Amarok 3.0 Tdi v6
-2010 Toyota Land Cruiser 3.0d
-2017 Audi A4 Avant S-Line
-2017 Bmw 520i Premium
-2015 Bmw 525 xd Premium
-2016 Bmw 320i 40.th year edition
-2017 Opel Insignia 1.6 cdti excellence
-2015 Vw Passat 1.6 tdi comft.
-2016 Volvo S60 2.0t
Şimdi Gelelim Outback e ;
Aracım bugün itibariyle 149.000 Km de. Benzer kilometrelerdeki diğer Marka otomobillere göre gözle görülen + ları ;
+Koltuklar daha diri kalmış. Bunun sebeplerinden biri muhtemelen Synsatec döşeme kullanılmamış olması. Deriler Ingiliz otomobil lügatında genellikle Dacota olarak geçen cinsten. Bizim lügatımızda ise bakire ceylan derisi denebilir
Not: Delikli olması soğutma hazırlığının olduğunu belirtiyor. Bu araçta soğutmalı koltuk hangi modellerde var bilemiyorum.
+Trim sesleri yine 149 bin km deki bir araca göre çok kabul edilebilir bir seviyede.
+Diğer Japon Otomobillerine kıyasla yol ve rüzgar sesi 70% daha az diyebilirim.
+Amortisörlerin çalışma aralığını beğeniyorum. Lastik yanağının da geniş olmasıyla konforlu sayılabilecek bir sürüş sunuyor
+Amortisörlerde herhangibir ''lokurtu'' sesi mevcut değil. Oysaki 2015 yılında aldığım sıfır kilometre passatta bile soğuk havalarda lokurtu sesi mevcuttu. Şuan gidip 2020 model bir passat aldığınızda aynı problemle karşılaşıyorsunuz. Bunlar herkesin önemsemediği ancak ufak da olsa önemli detaylar.
Genel Gözlemlerim :
Bugüne kadar kullandığım araçlar içinde hissiyat olarak bu aracı en çok benzettiğim araba F10 525 xdrive oldu. (Performans ev yalıtım hariç). Aracın çukurlara girerken verdiği hissiyat,uzun yoldaki salınım hissiyatı,şehir içi kullanımı vs. baya benziyor diyebilirim. Yalıtım olarak f10 5 serisi efsane bir ses yalıtımına sahiptir. Gereksiz bir yalıtım kasmışlar araca o yüzden çok kıyaslamıyorum. Outback in ses yalıtımına sonra değineceğim.
Yol Tutuş: AWD sistemin vermiş olduğu bir yol tutuş etkisi var. Okuduğuma göre CVT şanzımanlı bu modelde 60% (ön) a 40% (arka) gibi bir dağılım oranı var. (Yanlışım varsa düzeltin). Ancak Direksiyonun Elektrikli olması yüksek hızlarda güven hissiyatını düşürüyor. Amortisörler konfor odaklı ayarlanmış. Çalışma aralığı geniş. Bu sebeple virajda yatma hissiyatı fazla. Ağırlıklı olarak Amerikan piyasasına üretilen bir araç olduğundan çok garipsemiyorum. Bunların haricinde ''efsane bir yol tutuşu var'' gibi bir övgüde bulunamayacağım. Çünkü gerçekten iyi yol tutuşa sahip araçlar kullandım ve bu aracın öne çıkacağı özelliğin yol tutuşdan ziyade çok amaçlılık olduğunu düşünüyorum. En nihayetinde yerden hafifçe yüksek bir aile otomobili.
Genişlik ve iç hacim: Genel aile kullanımı için çok uygun. Araç hem enlemesine geniş hem boy olarak uzun. Bu sebeple hem bagaj hem arka diz mesafesi şuan piyasadaki ufacık arabalara göre çok çok iyi.
Şanzıman, Yakıt ve 4x4 sistemi : CVT Şanzımanın rahatsız edici sesinden vs. çok bahsetmeyeceğim herkes biliyor zaten. Keşke 6 ileri tork konvertorlü bir şanzıman olsaydı daha keyifli olabilirdi. Ama bu şekilde olması da yakıt ve dayanıklılık anlamında mutlaka artı sağlıyor. Ş. içi 9.5 lt/100km , Ş. Dışı 7.5 lt /100km ortalama yakıtım var.
4x4 Sistemi keşke kilitli olsaydı aracın arazi kabiliyetleri başka bir boyuta geçerdi o zaman. Ancak bu haliyle de hep belirttiğim ''aile kullanımı'' amacına çok çok uygun. Ama insan bir arka kilit arıyor
Ses Yalıtımı ve uzun yol konforu : Beni uzun yolda hiç yormayan nadir arabalardan biri olduğunu net olarak söyleyebilirim. Tabiki ses yalıtımı olarak üst segment Alman otomobilleri ile kıyaslamıyorum ancak belki de Lexusden sonra bindiğim en sessiz japondu diyebilirim.
Sonuç : Tekrar alır mıyım ? , Alırım ama yeni kasasını. Hatta bir yandan bakıyorum arada Genel olarak Outback almaktan memnunum. Ayrıca Yardımseverliği için Raci ustaya ve hoş sohbeti için adminimiz Mehmet abiye teşekkürler. Bir araç alırken aynı anda sağladığınız dostlukların da önemi büyük. Bu sebeple Subaru almış olmaktan ve bu forumda olmaktan da sevinçliyim.
Kimler Almalı ? : Ailemle güvenli ve rahat bir şekilde gezmek istiyorum,kış tatillerini seviyorum,uzun yolda daha az yorulmak istiyorum. Evet bu sizin aracınız.
Kimler Almamalı ? : 200 ile viraja giricem ve bunu yaparken içerdekiler rahatsız olmayacak. 3 saatte Ankara istanbul yaparım hızlı şöförüm, < Veya tersi > off-road un canına okurum takarım MUD Terrainleri/All Terrainleri , kar çamur dinlemem bam güm girerim araziye, sert şöförüm arabaya acımam kırarım. Bu sizin aracınız değil.
Bu araç dediğim gibi çok amaçlı üretilmiş bir otomobil bu sebeple herşeyden biraz sunuyor. Benim gibi genel kullanımdaki tüm ihtiyaçlarıma cevap versin diyorsanız bu araç aileniz için biçilmiş kaftan.Bu aracı '' Konfor ve ses yalıtımı anlamında Alman otomobili taklidi yapan, sorunsuzluğu ve güven hissiyatıylada safkan bir Japon otomobili'' Olarak nitelendirebilirim. Unutamayacağım araçlardan biri genel anlamdaki memnuniyetime bakıldığında.
Şimdi bazı fotoğraflar paylaşacağım. Her sene Trabzona yayla evimize giderim. Bu sene de kasım ayına denk geldi.. Sizi fotoğraflarla başbaşa bırakıyorum. Herkese selamlar ve güvenli sürüşler.
Ekleme: Kışlık lastiklerim Goodyear Ultragrip SUV Gen-1 Performance. Lastiklerle ilgili ayrı bir konuda deneyimlerimden bahsederim.
Ortalama rakım 2000-2200m. 4x4 araçlar hariç bu kar da , karadenizde yaylaya çıkabilen olmadı.
Geçtiğimiz ay ailemle birlikte rahat sığabileceğim, 4x4 olan, uzun yolda rahat edeceğim bir araç arayışına girdim. Malum piyasa koşulları benim istediğim tip araçların fiyatları genelde 600-700 bin tl bandında geziniyordu. Ilanlarda rastgele gezerken şuan sahip olduğum aracım denk geldi. Ankarada olunca korona sebebiyle şehir dışından araba almak istemediğimden bir çılgınlık yapıp alayım gitsin dedim. Fiyat olarak da bence uyguna geldi yani en azından Clio parasına böyle bir araç çok çok iyi diyebilirim.
Aracı alır almaz bakımlarını Arıcan subaruda Raci usta halletti sağolsun. Ufak tefek kozmetik eksiklerin de bir kısmını hallettim bir kısmını dönünce halledeceğim. Cam filmleri vs. yenilendi, direksiyon derisi yenilendi, ufak boya kusurları halledildi. İç temizlği yapıldı vs. ..
Aracım 2011 Model Subaru Outback 2.5i 4th Generation.
Öncelikle şuna değinmek istiyorum. Insanların bir otomobil ile ilgili deneyimlerini okurken veya dinlerken o kişinin daha önce tecrübe ettiği (test sürüşüyle vs. değil. Uzun süre kendi aracı olarak) araçların önemli olduğunu düşünüyorum. Eğer ki Outback den önceki otomobillerim, Outbackden daha alt segment veya daha basit araçlar olsaydı, ben mutlaka burada size Outback ile ilgili övgü dolu bir yazı yazmaktan öteye geçemeyecektim. Sizler de zaten bildiğiniz şeyleri okuyup vakit kaybedecektiniz. Yazıp yazmamayı çok düşündüm, bu sebeple önceki araçlarımı belirteceğim. Lütfen ukalalık veya gösteriş gibi değerlendirilmesin.
Sayabildiğime göre bu benim 20. aracım olmuş. Bunun öncesinde ki son birkaç aracımı aşağıda sıralıyorum.
-2019 Lexus Lx570s Black Edition (Yurtdışı yaklaşık 10 bin km kullandım)
-2017 Mitsubishi Pajero (Yurtdışı yine yaklaşık 10 bin km civarı kullandım)
-2018 Land Cruiser GX (Yurtdışı 5 bin km civarı kullandım)
Aşağıdakiler de Türkiyede kullandığım araçlarımdan bazılarıydı;
-2018 Mercedes X250 Power 4 matic
-2018 Vw Amarok 3.0 Tdi v6
-2010 Toyota Land Cruiser 3.0d
-2017 Audi A4 Avant S-Line
-2017 Bmw 520i Premium
-2015 Bmw 525 xd Premium
-2016 Bmw 320i 40.th year edition
-2017 Opel Insignia 1.6 cdti excellence
-2015 Vw Passat 1.6 tdi comft.
-2016 Volvo S60 2.0t
Şimdi Gelelim Outback e ;
Aracım bugün itibariyle 149.000 Km de. Benzer kilometrelerdeki diğer Marka otomobillere göre gözle görülen + ları ;
+Koltuklar daha diri kalmış. Bunun sebeplerinden biri muhtemelen Synsatec döşeme kullanılmamış olması. Deriler Ingiliz otomobil lügatında genellikle Dacota olarak geçen cinsten. Bizim lügatımızda ise bakire ceylan derisi denebilir
Not: Delikli olması soğutma hazırlığının olduğunu belirtiyor. Bu araçta soğutmalı koltuk hangi modellerde var bilemiyorum.
+Trim sesleri yine 149 bin km deki bir araca göre çok kabul edilebilir bir seviyede.
+Diğer Japon Otomobillerine kıyasla yol ve rüzgar sesi 70% daha az diyebilirim.
+Amortisörlerin çalışma aralığını beğeniyorum. Lastik yanağının da geniş olmasıyla konforlu sayılabilecek bir sürüş sunuyor
+Amortisörlerde herhangibir ''lokurtu'' sesi mevcut değil. Oysaki 2015 yılında aldığım sıfır kilometre passatta bile soğuk havalarda lokurtu sesi mevcuttu. Şuan gidip 2020 model bir passat aldığınızda aynı problemle karşılaşıyorsunuz. Bunlar herkesin önemsemediği ancak ufak da olsa önemli detaylar.
Genel Gözlemlerim :
Bugüne kadar kullandığım araçlar içinde hissiyat olarak bu aracı en çok benzettiğim araba F10 525 xdrive oldu. (Performans ev yalıtım hariç). Aracın çukurlara girerken verdiği hissiyat,uzun yoldaki salınım hissiyatı,şehir içi kullanımı vs. baya benziyor diyebilirim. Yalıtım olarak f10 5 serisi efsane bir ses yalıtımına sahiptir. Gereksiz bir yalıtım kasmışlar araca o yüzden çok kıyaslamıyorum. Outback in ses yalıtımına sonra değineceğim.
Yol Tutuş: AWD sistemin vermiş olduğu bir yol tutuş etkisi var. Okuduğuma göre CVT şanzımanlı bu modelde 60% (ön) a 40% (arka) gibi bir dağılım oranı var. (Yanlışım varsa düzeltin). Ancak Direksiyonun Elektrikli olması yüksek hızlarda güven hissiyatını düşürüyor. Amortisörler konfor odaklı ayarlanmış. Çalışma aralığı geniş. Bu sebeple virajda yatma hissiyatı fazla. Ağırlıklı olarak Amerikan piyasasına üretilen bir araç olduğundan çok garipsemiyorum. Bunların haricinde ''efsane bir yol tutuşu var'' gibi bir övgüde bulunamayacağım. Çünkü gerçekten iyi yol tutuşa sahip araçlar kullandım ve bu aracın öne çıkacağı özelliğin yol tutuşdan ziyade çok amaçlılık olduğunu düşünüyorum. En nihayetinde yerden hafifçe yüksek bir aile otomobili.
Genişlik ve iç hacim: Genel aile kullanımı için çok uygun. Araç hem enlemesine geniş hem boy olarak uzun. Bu sebeple hem bagaj hem arka diz mesafesi şuan piyasadaki ufacık arabalara göre çok çok iyi.
Şanzıman, Yakıt ve 4x4 sistemi : CVT Şanzımanın rahatsız edici sesinden vs. çok bahsetmeyeceğim herkes biliyor zaten. Keşke 6 ileri tork konvertorlü bir şanzıman olsaydı daha keyifli olabilirdi. Ama bu şekilde olması da yakıt ve dayanıklılık anlamında mutlaka artı sağlıyor. Ş. içi 9.5 lt/100km , Ş. Dışı 7.5 lt /100km ortalama yakıtım var.
4x4 Sistemi keşke kilitli olsaydı aracın arazi kabiliyetleri başka bir boyuta geçerdi o zaman. Ancak bu haliyle de hep belirttiğim ''aile kullanımı'' amacına çok çok uygun. Ama insan bir arka kilit arıyor
Ses Yalıtımı ve uzun yol konforu : Beni uzun yolda hiç yormayan nadir arabalardan biri olduğunu net olarak söyleyebilirim. Tabiki ses yalıtımı olarak üst segment Alman otomobilleri ile kıyaslamıyorum ancak belki de Lexusden sonra bindiğim en sessiz japondu diyebilirim.
Sonuç : Tekrar alır mıyım ? , Alırım ama yeni kasasını. Hatta bir yandan bakıyorum arada Genel olarak Outback almaktan memnunum. Ayrıca Yardımseverliği için Raci ustaya ve hoş sohbeti için adminimiz Mehmet abiye teşekkürler. Bir araç alırken aynı anda sağladığınız dostlukların da önemi büyük. Bu sebeple Subaru almış olmaktan ve bu forumda olmaktan da sevinçliyim.
Kimler Almalı ? : Ailemle güvenli ve rahat bir şekilde gezmek istiyorum,kış tatillerini seviyorum,uzun yolda daha az yorulmak istiyorum. Evet bu sizin aracınız.
Kimler Almamalı ? : 200 ile viraja giricem ve bunu yaparken içerdekiler rahatsız olmayacak. 3 saatte Ankara istanbul yaparım hızlı şöförüm, < Veya tersi > off-road un canına okurum takarım MUD Terrainleri/All Terrainleri , kar çamur dinlemem bam güm girerim araziye, sert şöförüm arabaya acımam kırarım. Bu sizin aracınız değil.
Bu araç dediğim gibi çok amaçlı üretilmiş bir otomobil bu sebeple herşeyden biraz sunuyor. Benim gibi genel kullanımdaki tüm ihtiyaçlarıma cevap versin diyorsanız bu araç aileniz için biçilmiş kaftan.Bu aracı '' Konfor ve ses yalıtımı anlamında Alman otomobili taklidi yapan, sorunsuzluğu ve güven hissiyatıylada safkan bir Japon otomobili'' Olarak nitelendirebilirim. Unutamayacağım araçlardan biri genel anlamdaki memnuniyetime bakıldığında.
Şimdi bazı fotoğraflar paylaşacağım. Her sene Trabzona yayla evimize giderim. Bu sene de kasım ayına denk geldi.. Sizi fotoğraflarla başbaşa bırakıyorum. Herkese selamlar ve güvenli sürüşler.
Ekleme: Kışlık lastiklerim Goodyear Ultragrip SUV Gen-1 Performance. Lastiklerle ilgili ayrı bir konuda deneyimlerimden bahsederim.
Ortalama rakım 2000-2200m. 4x4 araçlar hariç bu kar da , karadenizde yaylaya çıkabilen olmadı.