Değerli forumdaşlar tekrar merhabalar,
malumunuz bir outback macerasına girişerek @Cihan ın sahibi olduğu Outback'i Kırklareli'nden Ankara'ya transfer ettik. Cihan Hocam'dan aldıktan sonra güvene dayalı olarak hiçbir işlem yaptırmaksızın aracı periyodik kullanımı gelene kadar kullandım. Periyodik bakım ve LPG sisteminin adeta yeniden elden geçirilmesi neticesinde araçta ciddi bir performans farkı ve yakıt ekonomisinde ilerleme kaydetmek mümkün oldu. Henüz bir hafta geçmeden bir de uzun yol yapmamız gerekince bilvesile tecrübe paylaşayım dedim.
1. Öncelikle, LPG sisteminde yapılanları buraya kaydedeyim. Quattro Garage'de Bekir ustanın koordinasyonu ve bizatihi yaptığı müdahaleler şu şekilde. Ben, süreç uzun sürmesi ve çocukları o gün okuldan alamama neden olmasına rağmen tüm sürece şahit oldum. Yapılanlarla ilgili Bekir ustanın teknik ifadesiyle yapılanlar aşağıdadır:
-Mekanik kontroller yap Manifold sökülerek kaçaklar giderildi.
-Montajda yapılması gereken bir işlemdi, yapılmamış: nozul diplerine sızdırmazlık uygulandı.
-Nozul çapları büyütüldü.
-Filtre bakımları yapıldı.
-Son olarak #AFR 'si ayarlandı.
2. İkinci olarak söylemem gereken de aracın 212.500km periyodik bakımlarının yapıldığı.Forumlarda yapılan değerlendirme neticesinde ilk bakımı Argos Mekanik'te Abbas Bey'e yaptırdık. VDC arıza lambası yanıyordu bakım sonrası sönmüştü şimdi tekrar yanmaya devam ediyor. Parça değişmesi gerekebilir gibi bir yorum yapılmıştı. Ben de nasıl bir soruna yol açabileceğini sorduğumda virajlarda ve ani dönüşlerde çok hızlı (örnek olarak söylenen hız 220km idi) kullanmadığımız müddetçe hiçibr soruna neden olmayacağı kaydedildi.
3. Son olarak, başlıkta bahsettiğim yakıt değerlerini paylaşayım: SI modunda toplam 510 km yol ortalaması 8.8lt/100km oldu. Gidişteki ortalama daha düşük olarak 8.4lt/100km ile daha da düşük gerçekleşmişti. Daha doğru bilgi vermek adına birkaç ayrıntıyı da belirtmekte yarar var.
Yol boyunca bölünmüş yol için yeterli olduğunu düşündüğüm 100-120km arasında seyrettim. Ara ara 130km'lerde gezdiğim oldu. Aracı birkaç hıyarın sıkıştırması haricinde yoracak bir harekette bulunmadım.
Araç gidişte iki yetişkin ve iki çocuk yolcu ve bisiklet scooter ve dolu sırt çantaları taşırken dönüş yolunda bu ağırlığa iki yetişkin ve birkaç parça eşya daha eklendi.
Ezcümle, LPG montajının doğru yapılması ve makul bir kullanımla (outback ile herkesten bunu beklemek kolay olmasa da) Outback'in 3.0'lık motor hacminin ürkütücü olmaması gerektiğini söylemek mümkün görünüyor. LPG ayarı öncesinde şehirlerarası 10lt/100km'nin altında pek seyretmiş olsam da ayar sonrasında aracın artan performansı ve ilk uzun yol seyahati sonrasında araca olan saygım arttı diyebilirim. Sözüme o zamanlar ürkek ürkek baktığım ilanlardan birisinde gördüğüm benzetmeyle son vermiş olayım. Kapısında aslan besleyen hızlı aile babalarına önerilebilecek bir araçmış Subaru/Outback.
Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim.
Hayırlı forumlar.
malumunuz bir outback macerasına girişerek @Cihan ın sahibi olduğu Outback'i Kırklareli'nden Ankara'ya transfer ettik. Cihan Hocam'dan aldıktan sonra güvene dayalı olarak hiçbir işlem yaptırmaksızın aracı periyodik kullanımı gelene kadar kullandım. Periyodik bakım ve LPG sisteminin adeta yeniden elden geçirilmesi neticesinde araçta ciddi bir performans farkı ve yakıt ekonomisinde ilerleme kaydetmek mümkün oldu. Henüz bir hafta geçmeden bir de uzun yol yapmamız gerekince bilvesile tecrübe paylaşayım dedim.
1. Öncelikle, LPG sisteminde yapılanları buraya kaydedeyim. Quattro Garage'de Bekir ustanın koordinasyonu ve bizatihi yaptığı müdahaleler şu şekilde. Ben, süreç uzun sürmesi ve çocukları o gün okuldan alamama neden olmasına rağmen tüm sürece şahit oldum. Yapılanlarla ilgili Bekir ustanın teknik ifadesiyle yapılanlar aşağıdadır:
-Mekanik kontroller yap Manifold sökülerek kaçaklar giderildi.
-Montajda yapılması gereken bir işlemdi, yapılmamış: nozul diplerine sızdırmazlık uygulandı.
-Nozul çapları büyütüldü.
-Filtre bakımları yapıldı.
-Son olarak #AFR 'si ayarlandı.
2. İkinci olarak söylemem gereken de aracın 212.500km periyodik bakımlarının yapıldığı.Forumlarda yapılan değerlendirme neticesinde ilk bakımı Argos Mekanik'te Abbas Bey'e yaptırdık. VDC arıza lambası yanıyordu bakım sonrası sönmüştü şimdi tekrar yanmaya devam ediyor. Parça değişmesi gerekebilir gibi bir yorum yapılmıştı. Ben de nasıl bir soruna yol açabileceğini sorduğumda virajlarda ve ani dönüşlerde çok hızlı (örnek olarak söylenen hız 220km idi) kullanmadığımız müddetçe hiçibr soruna neden olmayacağı kaydedildi.
3. Son olarak, başlıkta bahsettiğim yakıt değerlerini paylaşayım: SI modunda toplam 510 km yol ortalaması 8.8lt/100km oldu. Gidişteki ortalama daha düşük olarak 8.4lt/100km ile daha da düşük gerçekleşmişti. Daha doğru bilgi vermek adına birkaç ayrıntıyı da belirtmekte yarar var.
Yol boyunca bölünmüş yol için yeterli olduğunu düşündüğüm 100-120km arasında seyrettim. Ara ara 130km'lerde gezdiğim oldu. Aracı birkaç hıyarın sıkıştırması haricinde yoracak bir harekette bulunmadım.
Araç gidişte iki yetişkin ve iki çocuk yolcu ve bisiklet scooter ve dolu sırt çantaları taşırken dönüş yolunda bu ağırlığa iki yetişkin ve birkaç parça eşya daha eklendi.
Ezcümle, LPG montajının doğru yapılması ve makul bir kullanımla (outback ile herkesten bunu beklemek kolay olmasa da) Outback'in 3.0'lık motor hacminin ürkütücü olmaması gerektiğini söylemek mümkün görünüyor. LPG ayarı öncesinde şehirlerarası 10lt/100km'nin altında pek seyretmiş olsam da ayar sonrasında aracın artan performansı ve ilk uzun yol seyahati sonrasında araca olan saygım arttı diyebilirim. Sözüme o zamanlar ürkek ürkek baktığım ilanlardan birisinde gördüğüm benzetmeyle son vermiş olayım. Kapısında aslan besleyen hızlı aile babalarına önerilebilecek bir araçmış Subaru/Outback.
Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim.
Hayırlı forumlar.