Evet arkadaşlar 10 Mayıs 2019 itibariyle Taşralı adını koyduğum 2011 Subaru Outback 2.0 Dizel aracımla 2. yılımızı geride bıraktık.
Bu süre içinde 43.173 km yol yapmışım. www.spritmonitor.de sitesi ve uygulaması üzerinden tüm yakıt ve masraf girdilerini eksiksiz girdiğimden bu mesafenin istatistiğini rahatlıkla paylaşabiliyorum. Bu mesafenin %15'i tamamen uzun yol, %43 şehir içi ve %42.si dağ, bayır ve köy yollarından oluşmakta. Yani anlayacağınız Outback'i almışım kendimi dağlara vurmuşum.
- 2 yıllık süreçte yaptığım en büyük masraf debriyaj ve baskı balata değişimi oldu ancak aracı alırken yapılan yetkili servis incelemesinde zaten değişmesi gerektiği yönünde rapor edildiğinden satıcı arkadaş yetkili servis fiyatları üzerinden araç fiyatından düşmüştü.
- Bir diğer problem DPF'in çıkardığı sıkıntıydı. Bunu da DPF'i mekanik ve yazılımsal olarak iptal ederek çözdük. Daha doğrusu çözmek zorunda kaldık çünkü DPF.i kurtarmak için her yol denenmiş olmasına rağmen önceki sahipleri tarafından yapılan yanlış kullanımlar ve temizleme operasyonları yüzünden DPF tamamen öldü.
- Yaşadığım son sıkıntı ise turbodan çıkıp intercoolera giren turbo borusunun çok aksi bir yerde patlamasıyla beni yolda bırakması oldu. Trabzon'dan Ankara'ya tatil için giderken Samsun çıkışı Çakallı rampalarını tırmanırken patlayan turbo hortumu yüzünden Samsuna dönüp 1 gece konakladım. Jaspa İbrahim Beyin lojistik ve ulaştırma konusundaki yardımları sayesinde ertesi gün yola revan olabildim.
Diğer tüm masrafların zaten rutin ve değişmesi gereken aşınan parçalar oldu. Şükür taşralım canımızı çok yakmadı bu anlamda ama bana ve aileme 2 yıl boyunca eşsiz yolculuk keyfi, hiç keşfetmediğimiz yerlere gitme imkanı verdi hem de güvenle. Başka bir araç almak için asla satma düşüncem olmadı. 2 yıllık süreçte 2 defa emlak alımı için satışa koydum onlarda da nasip olmadı.
Taşralım ile nice yıllara diyorum.
Bu süre içinde 43.173 km yol yapmışım. www.spritmonitor.de sitesi ve uygulaması üzerinden tüm yakıt ve masraf girdilerini eksiksiz girdiğimden bu mesafenin istatistiğini rahatlıkla paylaşabiliyorum. Bu mesafenin %15'i tamamen uzun yol, %43 şehir içi ve %42.si dağ, bayır ve köy yollarından oluşmakta. Yani anlayacağınız Outback'i almışım kendimi dağlara vurmuşum.
- 2 yıllık süreçte yaptığım en büyük masraf debriyaj ve baskı balata değişimi oldu ancak aracı alırken yapılan yetkili servis incelemesinde zaten değişmesi gerektiği yönünde rapor edildiğinden satıcı arkadaş yetkili servis fiyatları üzerinden araç fiyatından düşmüştü.
- Bir diğer problem DPF'in çıkardığı sıkıntıydı. Bunu da DPF'i mekanik ve yazılımsal olarak iptal ederek çözdük. Daha doğrusu çözmek zorunda kaldık çünkü DPF.i kurtarmak için her yol denenmiş olmasına rağmen önceki sahipleri tarafından yapılan yanlış kullanımlar ve temizleme operasyonları yüzünden DPF tamamen öldü.
- Yaşadığım son sıkıntı ise turbodan çıkıp intercoolera giren turbo borusunun çok aksi bir yerde patlamasıyla beni yolda bırakması oldu. Trabzon'dan Ankara'ya tatil için giderken Samsun çıkışı Çakallı rampalarını tırmanırken patlayan turbo hortumu yüzünden Samsuna dönüp 1 gece konakladım. Jaspa İbrahim Beyin lojistik ve ulaştırma konusundaki yardımları sayesinde ertesi gün yola revan olabildim.
Diğer tüm masrafların zaten rutin ve değişmesi gereken aşınan parçalar oldu. Şükür taşralım canımızı çok yakmadı bu anlamda ama bana ve aileme 2 yıl boyunca eşsiz yolculuk keyfi, hiç keşfetmediğimiz yerlere gitme imkanı verdi hem de güvenle. Başka bir araç almak için asla satma düşüncem olmadı. 2 yıllık süreçte 2 defa emlak alımı için satışa koydum onlarda da nasip olmadı.
Taşralım ile nice yıllara diyorum.