Merhaba forumdaşlar
Malum, Levorglar 2015 ile ülkemiz pazarına girmiş olup, akü değişim zamanlari da gelmiş bulunuyor (kullanim ve yaşanılan bölgeye bağlı)
Öncelikle, marşa bastığımız da orta ekran kapanıp açılır, bu normaldir. Ancak kadrandaki ışıklandırmada, bir göz kirpma, sönüklesip geri parlama vs oluyorsa gozle gorulur net bicimde, sizin de akü değişim zamaniniz gelmis demektir
Start stoplu akülerin fabrikasyon verilen ömürleri 3 4 yıl olarak verilir. Bu cesitli etkenlerle artar azalır.. Bende 5yıla kadar gitti ama gecen hafta artık yeter dinlenmek istiyorum dedi akümüz, hayat yormuş
Simdi bu yazı hem akü terimleri, hem de levorg özelinde akü bilgilerini içerecek.
Öncelikle levorgtan bahsedeyim, arada sırası geldikce genel bilgileri de yazarım..
Ülkemize gelen levorglar, fabrikasyon Panasonic Q85 model aküyü icermektedir. (Değilse, zaten öncesinde değişmiş olabilir, arac alacak veya 2.el alanlar merak ederse)
Nasıl anlarız panasonic oldugunu, disaridan sadece suna bakabiliriz, yan yüzeyler gri renk, üst kapak siyah renk ise sizinki de %99 panasonictir, fabrikasyondur.
Ülkemizde Panasonic akü olmadigi icin, değisim sirasinda Bosch Varta Mutlu Inci vb alternatiflere yönlenmek zorundayız.
Devam..
Temelde 2 cesit akü vardir, EFB ve AGM.
Islak ve Kuru akü diye adlandirilir, EFBler ıslaktır, icinde sivi vardir, AGM'ler kurudur (elyafa emdirilmis kimyasallar vardir) Cok gerekli bilgiler degil kullanici nazarinda, dursun kösede.
EFB'ler AGM'lere göre daha uygun fiyatlidir.
AGM'ler biraz daha üretim meşaketi ve teknolojiden ötürü, daha pahalıdır.
Fark nedir, mars motoruna basarken bi güç ihtiyaci vardir. Bir yere kadar EFB'ler bu güc ihtiyaci icin yeterli olurken, bi yerden sonra teknoloji gelistirmek lazim olmus, AGMleri bulmuslar işte
Cünkü malum akünün de bi boyutu var kaporta üzerinde. Bi yerden sonra ebat olarak büyümeden ayni gücleri verebilmesi lazim..
Neyse dağildi konu, EFB AGM cok sey degil
Levorg = Panasonic Q85 kullanir dedik. Bu EFB aküdür. (Istersen AGM de takabilirsin.)
Gelelim Amper degerlerine.
Panasonic Akü üzerinde şöyle yazar.
Panasonic Q85
62A
620CCA
Bu iki rakam önemli bizim icin.
62A yazan şu demek;
Araba kapali, actin radyoyu isiklari havalandirmayi, hepsi toplamda 62Amper cekiyosa, bu akü saatte 62 verebilir, yani 1 saatte biter akün..
70A akün olsaydi 70/62= 1saat 6dakika dayanirdi.
Yani Levorgun aküyu degistirirken, 60A da alabilirsiniz, 63de, 65de, 70de.. tamamiyle kisisel bir secim..
Gelelim CCA degerine, bu onemli.
CCA , marş motorunu basabilme gücüdür..(soguk sartlarda)
CA ise normal sartlardaki degeri.
Biz musteriler, kötü sartlari düsünmemiz gerektiginden CCAya odaklaniyoruz.
Levorg fabrikasyon
62A
CCA 620A idi..
Adamlar mars motoru icin 620Amperlik secmisler, bu sebeple bu degerin altina düşmemek önemli.
Üstü zarar vermez( 630 640 650 700 vs)
Ama altı sıkıntılı olur..
Aslında çok açabilirim ne neden ama, gerek yok o kadar derine inmeye diyip yüzeysel yazmaya calisiyorum (yine upuzun oldu gerci)
Bitirelim,
Fabrikasyon:
Panasonic Q85 modeli 62A 620CCA EFB
Benim taktirdigim
Bosch S4E051 60A 640CCA EFB
Emsal olsun, 2013 Forester üzerinde:
Taktırılan
Varta D52 60A 680CCA AGM
Sirasiyla yüklüyorum resimlerini.
Keyifli sürüşler
Bu arada Levorg özelinde
Resimleri inceleyin lutfen.
Levorgun Eksi Kutup başı ( 1 ve 2. resim) geniş köseliydi.
Bu sebeple Bosch'un tutma kulbunu söktük.
Varta alacağım deseydim, vartayi montajlamak cok zor olacakti. (3resimle 2resimdeki eksi kutbu oturtun kafanizda?)
Dikkat edin buna Levorg sahipleri
Malum, Levorglar 2015 ile ülkemiz pazarına girmiş olup, akü değişim zamanlari da gelmiş bulunuyor (kullanim ve yaşanılan bölgeye bağlı)
Öncelikle, marşa bastığımız da orta ekran kapanıp açılır, bu normaldir. Ancak kadrandaki ışıklandırmada, bir göz kirpma, sönüklesip geri parlama vs oluyorsa gozle gorulur net bicimde, sizin de akü değişim zamaniniz gelmis demektir
Start stoplu akülerin fabrikasyon verilen ömürleri 3 4 yıl olarak verilir. Bu cesitli etkenlerle artar azalır.. Bende 5yıla kadar gitti ama gecen hafta artık yeter dinlenmek istiyorum dedi akümüz, hayat yormuş
Simdi bu yazı hem akü terimleri, hem de levorg özelinde akü bilgilerini içerecek.
Öncelikle levorgtan bahsedeyim, arada sırası geldikce genel bilgileri de yazarım..
Ülkemize gelen levorglar, fabrikasyon Panasonic Q85 model aküyü icermektedir. (Değilse, zaten öncesinde değişmiş olabilir, arac alacak veya 2.el alanlar merak ederse)
Nasıl anlarız panasonic oldugunu, disaridan sadece suna bakabiliriz, yan yüzeyler gri renk, üst kapak siyah renk ise sizinki de %99 panasonictir, fabrikasyondur.
Ülkemizde Panasonic akü olmadigi icin, değisim sirasinda Bosch Varta Mutlu Inci vb alternatiflere yönlenmek zorundayız.
Devam..
Temelde 2 cesit akü vardir, EFB ve AGM.
Islak ve Kuru akü diye adlandirilir, EFBler ıslaktır, icinde sivi vardir, AGM'ler kurudur (elyafa emdirilmis kimyasallar vardir) Cok gerekli bilgiler degil kullanici nazarinda, dursun kösede.
EFB'ler AGM'lere göre daha uygun fiyatlidir.
AGM'ler biraz daha üretim meşaketi ve teknolojiden ötürü, daha pahalıdır.
Fark nedir, mars motoruna basarken bi güç ihtiyaci vardir. Bir yere kadar EFB'ler bu güc ihtiyaci icin yeterli olurken, bi yerden sonra teknoloji gelistirmek lazim olmus, AGMleri bulmuslar işte
Cünkü malum akünün de bi boyutu var kaporta üzerinde. Bi yerden sonra ebat olarak büyümeden ayni gücleri verebilmesi lazim..
Neyse dağildi konu, EFB AGM cok sey degil
Levorg = Panasonic Q85 kullanir dedik. Bu EFB aküdür. (Istersen AGM de takabilirsin.)
Gelelim Amper degerlerine.
Panasonic Akü üzerinde şöyle yazar.
Panasonic Q85
62A
620CCA
Bu iki rakam önemli bizim icin.
62A yazan şu demek;
Araba kapali, actin radyoyu isiklari havalandirmayi, hepsi toplamda 62Amper cekiyosa, bu akü saatte 62 verebilir, yani 1 saatte biter akün..
70A akün olsaydi 70/62= 1saat 6dakika dayanirdi.
Yani Levorgun aküyu degistirirken, 60A da alabilirsiniz, 63de, 65de, 70de.. tamamiyle kisisel bir secim..
Gelelim CCA degerine, bu onemli.
CCA , marş motorunu basabilme gücüdür..(soguk sartlarda)
CA ise normal sartlardaki degeri.
Biz musteriler, kötü sartlari düsünmemiz gerektiginden CCAya odaklaniyoruz.
Levorg fabrikasyon
62A
CCA 620A idi..
Adamlar mars motoru icin 620Amperlik secmisler, bu sebeple bu degerin altina düşmemek önemli.
Üstü zarar vermez( 630 640 650 700 vs)
Ama altı sıkıntılı olur..
Aslında çok açabilirim ne neden ama, gerek yok o kadar derine inmeye diyip yüzeysel yazmaya calisiyorum (yine upuzun oldu gerci)
Bitirelim,
Fabrikasyon:
Panasonic Q85 modeli 62A 620CCA EFB
Benim taktirdigim
Bosch S4E051 60A 640CCA EFB
Emsal olsun, 2013 Forester üzerinde:
Taktırılan
Varta D52 60A 680CCA AGM
Sirasiyla yüklüyorum resimlerini.
Keyifli sürüşler
Bu arada Levorg özelinde
Resimleri inceleyin lutfen.
Levorgun Eksi Kutup başı ( 1 ve 2. resim) geniş köseliydi.
Bu sebeple Bosch'un tutma kulbunu söktük.
Varta alacağım deseydim, vartayi montajlamak cok zor olacakti. (3resimle 2resimdeki eksi kutbu oturtun kafanizda?)
Dikkat edin buna Levorg sahipleri