Değerli dostlar, yardımcı olmanızı ıstediğim bir konuyu açmak istiyorum, malum benim araç yere çok yakın, avantajlarının yanı sıra dezavantajları da var. Asfalt olmayan toprak zeminli, oyuklu yükseltili yollarda maalesef altı sürtüyor, bazen çok güzel eğimlerde tırmanabildiği halde, sürtüceği endişesiyle tırmanmaktan vaz geçmek zorunda olduğum durumlar yaşıyorum, sağdan soldan air uygulamasıyla alakalı öneriler aldım, teknik olarak mümkün olduğunu söylediler, bazı çekincelerimden dolayı pek sıcak bakamıyorum, arabamın yol tutuşuna olumsuz etki yaparmı, 'ne bileyim dengesini falan bozarmı veya arabanın başka bir sorun yaşamasına sebep olurmu. Maksadım inanınki arabaya şekil olsun falan değil, gerçekten bazı zorlu yol ve arazi zeminlerinde altı yere değmeden ilerleyebilsin, off road yapacak halim yok, demek istediğimi anlamışsınızdır umarım, the imam olma yolunda ilerliyoruz işte Allah'a emanet olun.
Hasan Hocam bu benim de merak ettiğim bir konu gerçekten. Uzun yolda araçtan memnunum fakat bozuk yollarda yükseltebilsek çok güzel olurdu. Dediğiniz gibi off road amaçlı değilde zorlu şartlarda aracı korumak ve aracın altı yere yakın diye girmeye çekindiğimiz yerlere girebilmek güzel olurdu. Bu konu ile ilgili amortisörü oynamadan tabla arasına bir yere körük konulabilir mi diye hep düşünmüşümdür. Körükte hava yok iken yük yine amortisörlerde olur ve aracın yol tutuşuna dengesine bir dezavantaj olmaz diye düşünüyorum. Konuya hakim arkadaşlar tecrübelerini yazacaktır.
Hasan abi Air süspansiyonları çok araştırmış biri olarak hayır diyorum. Aslında olur ama tat vermez. Bir kaç ay içinde bozuluyor sistem. Yurt dışında kaliteli markaların araca özel yaptığı air süspansiyonlar dan almak gerekiyor oda ateş pahasi 7 Bn dolardan başlıyor sistem. Yoksa projemde kendi aracıma bende air süspansiyon sistemi kullanacaktim ama kullanılabilirliği çok kısa sürüyor.
Turkiyede kullanilan air korukleri malesef kaliteli olmuyor(illaki kalitelisi vardir ama bulmak lazim) standart uygulanan airler belli bir zaman gidiyor sonra patliyor. Mehmet abinin dedigi gibi araca ozel olanlar var ama foyatlari arac parasi kadar var. Birde uygulanacak standart air aracin teknik altyapisina ne kadar uyum saglayabilecek oda onemli.bunu tecrube etmis biri oldugunu sanmiyorum. En iyisi ufaktan bir yukseltme kiti uygulamak olacaktir
Hasan hocam, caminin avlusuna girip kumandaya basıcan, cıpppıııssss araba yerde. -"Yat oğlum sen burda beş rekat zaten akşam namazı hemen geliyorum..." sizi İstanbul'dayken tanımak varmış.
(24-06-2019, Saat: 17:57)Samet demiş ki: Hasan hocam, caminin avlusuna girip kumandaya basıcan, cıpppıııssss araba yerde. -"Yat oğlum sen burda beş rekat zaten akşam namazı hemen geliyorum..." sizi İstanbul'dayken tanımak varmış.
Önerileriniz için hepinize teşekkür ediyorum, bu bilgiler ışığında çoktan vaz geçtim bile. Ben de kendimi bu meselelere fazla kaptırdım, en iyisi asfalttan çıkmamak. Samet senin önerine gelince, bence bu japonu müslüman yapmalı, o zaman aire falan gerek kalmaz, uydum imama der secdeye gider, bayırda çayırda da semiallahu deriz ayağa kalkar hem böyle masrasız da olur.