Daha önce aracımın bakımı için buraya konu açmışım devamını getireyim. Yine bir bakım zamanı geldi.
Normal yağ bakımından hariç şikayetlerim şöyleydi.
Sağ ön porya bilyasının ses yapması
Fren balatalarının bitmesi
Fren disklerinin kısmen kötü durumda olması
Oksijen sensörü 1 ve 2 ısıtıcı devre arızası
Normal bakım olarak yağ filtresini orjinali ile yağı ise @
Cherkess Özgür hocamın tavsiyesi ve yardımı ile Petronas 5/30 olarak değişim yaptık. Motul 5/30 da bir miktar eksiltme oluyordu. Bu yağı deneyip yine eksiltme varmı tecrübe edip göreceğiz. Ayrıca Petronas ın ısı iletimi konusunda daha iyi olduğunu belirtti yine Özgür hocam. Polen filtresi değiştirmeye ihtiyaç duymadım şimdilik. Hava filtresini ise aceleden sipariş etmeyi unuttuğum için değiştiremedim. Bir kaç gün içinde hava filtresini de değiştireceğim.
Aracın ön poryaları ve komple fren diskleri ve balataları değişti. Ön poryanın sadece biri bozuk olmasına rağmen ikisini de değiştirdim. Bunun nedeni fren disklerinin de yenilenecek olmasıydı. Fren diskinin poryaya oturduğu yüzeyin paralellikte sıfıra yakın ve aks eksenine tam dik olmasını istediğimden böyle bir şey yaptım daha önce yaşadıklarımı düşünerek. Paslı porya yüzeyine yeni disk takınca paralellik ve diklik olarak az bir hata bile olunca frende titremeye sebebiyet verebiliyor.
Arka disklerde değişti fakat arka poryalarda bir problem olmadığından dolayı diskleri söktükten sonra porya yüzeyini ince zımpara ve elyaf keçe ile temizledim. Yine arka balataların ömrü dolmamasına rağmen yeni disk olduğu için balatalarda yenilendi. Yine yeni diskler takılmadan önce balata spreyi ile güzelce yıkandı. Bazı iş bilmez ustalar diskin üzerinde ki imalattan sonra korumak için bulunan ince yağı ortadan kaldırmadan diskleri takıyor. Önce ki aracımda başıma gelmişti. Bu durum disk ve balata ömrü için çok kötü bir olay. Disk yüzeyi yağlı olduğu için frene basıyorsunuz ama olması gerekenden çok daha fazla.Disk yağlı olduğundan fazlası ile güce maruz kalıyor. Balatalar da gereksiz yere sertleşme oluyor. Sonra durup bakınca tekerlerden dumanlar çıktığını görüyorsunuz.
Şu an frenlerin alışma süreci olduğundan fazla uzun ve sert basmamaya çalışıyorum. Bir yanlış ise bildiğim kadarıyla yeni fren deyip sonuna kadar frene basmak suretiyle deneme yapmaya çalışmak. Bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. Çünkü ne kadar yeni disk ve balata da olsa kaliperler döküm malzeme ve disk yüzeyi, balata arka yüzeyi, ve balatayı sıkan kaliper yüzeyleri sıfır ölçü ve sıfır hatalı değildir bana göre. Ön arka diskler ve arka balata Blue print marka, ön balatalar ise ferodo marka aldım. Aslında ayrı ayrı sipariş vermeye üşendim ve aynı satıcıdan aldığım için ön balatalar farklı oldu.
Ön porya meğerse baya ses yapıyormuş değiştirdikten sonra anladım. Araba sessizleşti bana göre. Birde poryada eksenel olarak bir boşluk oluşmuş baya. Bu durum araçta bir miktar da olsa titreme yapıyormuş bunu da değiştirdikten sonra anladım.
Hazır bunları yapmışken kışlık lastikleri de taktırdım ve hemen rot balans ayarı yapıldı tabi..
Bir diğer konu aracı aldığımdan beri bozuk olan afr ve oksijen sensörü. AFR yani birinci sensörü Ordu da bir forester kullanıcısı abimizden aldım. Geçen sene getirtmiş ve yanlış geldiği için elinde kalmış. Denemişler sadece. Denso marka dox 0361 kodlu sensör. Daha önce serviste 1. sensörün doğru ölçüm yaptığını ancak ısıtıcı devresinin arızalı olduğunu söylemişlerdi. LPG afr ayarından sonra ise çok az hata vermeye başlamıştı sensör. Ama ben uygun fiyatlı bulduğum için değiştirdim. İyi ki de değiştirmişim diyorum. Çünkü farkı gördüm. Sensör arıza vermese bile zaman geçtikçe çalışma performansı düşüyor galiba. Aracın alt devirleri ve kalkışı acayip değişti diyebilirim. Yeni araba almış gibi sevindim bu sensör yüzünden
Bu kadar fark edeceğini düşünmüyordum. İki gündür 1. sensör ile ilgili hiç bir arıza vermedi araç. Araba çok rahat toparlıyor kalkışta ve işin bir diğer yanı 3 vitese geçerken olan vuruntu olayı oldukça azaldı. @
sarpworks bahsetmişti daha önce vuruntunun ateşleme ile ilgili olabileceğini. Bujileri de değiştirmeyi düşünüyorum bu yüzden.
İkinci oksijen sensörüne param kalmadı işin açığı ve bu yüzden ucuz bir şey aldım. Voyer marka. Marka ile ilgili hiç bir şey bulamadım nette. 170 lira gibi bir rakam olunca denemeye değer diye düşünerek aldım fakat bu gün geldi ve henüz takamadım. İkinci sensör ile ilgili izlenimleri tekrar bu konu altına yazacağım.