(11-04-2019, Saat: 20:02)nitro37 demiş ki: (11-04-2019, Saat: 19:58)sarpworks demiş ki: 150bin km gider? Araca kaliteli yakit koyup, bakimlarini zamaninda yapip yakitin kaliteli yanmasini sagladiginiz surece katalitik konvertor kolayina tikanmaz. zamaninda calistigim sirkette 450.000 mildeki aracin motor ve sanzumani bitti, uzerindeki katalitik konvertor halen daha iyiydi. Turkiyeden ornek vermek gerekirse, 1.6lt opel arac en son 300bin lerdeydi katalitik konvertorde bir problem yoktu. aracin bakimlari aksamiyor ve yilda 2 defa carbon cleaning yapiliyordu.
Sarp bu tıkanma olayında yakıtın kalitesi ve çeşidininde önemi yokmu. Yani kötü yakıt kullanmak katı erken tıkanmasına yol acmazmi. Yada fabrika dan direk LPG li alınmış bir araç çok uzun süre kat sorunu yaşamazmi
tikanma olayinda herseyin onemi var. olayi soyle izah edersem belki herkes rahatca anlayabilir.
Yakit kalitesine ornek:
Sobali evde buyumus veya yasamis herkesin bildigi birsey vardir. baca icerisinde olusan "kurum" adi verilen siyah yapilar. Bunun nedeni de yakilan odunun kalitesidir. tamamen kurumamis ve cam turevi yani recineli odun kullanildiginda kurum miktari artiyor.bu yuzden her sene bacayi duzenli temizlemeniz gerekiyor.
Ayarsiz sisteme ornek:
Dizel yakitli kat kaloriferi sisteminde kurum olusuyor. Sistemde AFR ayari var. yani bacanin basinci ve yanma odasinin basinci esit olmali. barometre yardimiyla ayarliyorsunuz. Yakitin iyi yanmasini da bacadan cikan dumana gore ayarliyorsunuz. Eger siyah duman cok fazla cikiyorsa, o zaman sisteme biraz daha hava verip dumanin rengini acmaniz ve gorunmez hale getirmeniz gerekiyor. Eger surekli siyah duman atan bir sisteminiz varsa, bacanin icinde kurum cok fazla toplaniyor ve temizlemeniz lazim. Kaliteli yakit kullansaniz bile sonuc ayni olur.
Araclarda da durum bundan ibaret. Kaliteli yakit ve bakimli bir motor(yanmasi duzgun) oldugu surece sistemde biriken kurum miktari azalir, katalitik kolayina tikanmaz. Yilda 2 defa carbon cleaning yapmakta da fayda var. her ne kadar daha once konusu acilmis ve tecrubeler yazilmis olsa bile.
LPG li araclar icin birsey diyemem. Ama kurum olusmamasi gerektigini dusunuyorum. neden derseniz?
Suan eminimki bu mesaji okuyanlarin evinde dogal gaz kombisi vardir. Baca temizligi yaptiklarini tahmin etmiyorum. Cunku bacada biriken bir kurum soz konusu degil. Eger dogal gaz ile lpg ayni kategoriye konulabilirse, yani yakitin temiz yanmasi bakimindan, katalitik konvertoru tikayacak bir kurum orataya cikmamasi gerekiyor.