Öncelikle merhaba ;
Biz kullanıcıların bildiği gibi Subarunun kendine has bir sesi vardır. Böyle gürül gürül ama ciğerden gelir. Bu sesi duyan zaten abi bu Subaru kesin turbolu der ve gerçekten de sadece turbolu Subarularda duyarız. Bu sadece Impreza iöin demiyorum Foresterlar dahil turbolu tüm Subarularda o tok ve ciğerden gelen sesi duymak şiir gibi gelir insana.
Mesele atmosferik bir Honda Civic motorunda da Subarunun o tok ve ciğerli sesini almak mümkün mü diye sorsam ne cevap verirsiniz
Lafı fazla uzatmadan detaylara gelelim;
atmosferik bütün Subaru motorlarından o şiir gibi duyduğumuz turbolu Subaru sesini birebir duymamız mümkün ve yaptım oldu
ilk önce atmosferik 1.5 r Impreza aracımdaki egsoz manifoldunu inceledim.
Daha sonra 2.0 turbo Subarunun egsoz manifoldunu inceledim.
ikisinin arasındaki fark neydiki bu ses yapısı birinden Honda sesi gibi çıkarken diğeri tok ve şiir okuyordu?
Bu sorunun cevabı ili manifoldun gaz akış dalga boylarındaydı. Atmosferik motordaki gaz akışı örneğin her patlama sesi dalga arası "A" olsun ve manifoldun tasarımı itibariyle gaz ara boşluk değeri sıfır "0" olsun.
Motoru çalıştırdığımızda A0A0A0A0A0A0A0A0A0A0A gibi dizilmiş ses dalgası duyarız. Ama turbo motoru çalıştırdığımızda A00000A0000A0000A0000A000A gibi boşluklu ses dalgası duyarız. İşte bu yüzden ki ben atmosferik Subaru motorunun egsoz manifoldunu değiştirip takarsam turbolu bir Subaru sesi alırım diyebilirsiniz.
İşe koyulalım;
Biz kullanıcıların bildiği gibi Subarunun kendine has bir sesi vardır. Böyle gürül gürül ama ciğerden gelir. Bu sesi duyan zaten abi bu Subaru kesin turbolu der ve gerçekten de sadece turbolu Subarularda duyarız. Bu sadece Impreza iöin demiyorum Foresterlar dahil turbolu tüm Subarularda o tok ve ciğerden gelen sesi duymak şiir gibi gelir insana.
Mesele atmosferik bir Honda Civic motorunda da Subarunun o tok ve ciğerli sesini almak mümkün mü diye sorsam ne cevap verirsiniz
Lafı fazla uzatmadan detaylara gelelim;
atmosferik bütün Subaru motorlarından o şiir gibi duyduğumuz turbolu Subaru sesini birebir duymamız mümkün ve yaptım oldu
ilk önce atmosferik 1.5 r Impreza aracımdaki egsoz manifoldunu inceledim.
Daha sonra 2.0 turbo Subarunun egsoz manifoldunu inceledim.
ikisinin arasındaki fark neydiki bu ses yapısı birinden Honda sesi gibi çıkarken diğeri tok ve şiir okuyordu?
Bu sorunun cevabı ili manifoldun gaz akış dalga boylarındaydı. Atmosferik motordaki gaz akışı örneğin her patlama sesi dalga arası "A" olsun ve manifoldun tasarımı itibariyle gaz ara boşluk değeri sıfır "0" olsun.
Motoru çalıştırdığımızda A0A0A0A0A0A0A0A0A0A0A gibi dizilmiş ses dalgası duyarız. Ama turbo motoru çalıştırdığımızda A00000A0000A0000A0000A000A gibi boşluklu ses dalgası duyarız. İşte bu yüzden ki ben atmosferik Subaru motorunun egsoz manifoldunu değiştirip takarsam turbolu bir Subaru sesi alırım diyebilirsiniz.
İşe koyulalım;