(26-07-2019, Saat: 16:59)Salih demiş ki: Aynı dış lastik çapında farklı tabalar ve kesit oranı kullanmaya çalışacak olsakta lastik dış çaplarını aynı ayarlayamayız. Ayarlamak için basınçları oynamak lazım. Bu durumda zaten yuvarlanma ve sürtünme dirençleri fazlası ile değişecek.
Awd bir subaru da bunların hepsi risk.
Evden detayli yazayım demistim ama kisaca yazayim Salih Hocam.
Oncelikle tum yorumlar ve ilgili cevaplariniz icin tesekkurler.
Ozellikle ustteki kismi sadece alintilamaya calistim.
Cok kisa birsey yazacagim
Fabrika cikisi Subaru Levorg 4 jant ayni.
Lastikler 225 45 18 (hepsi sifir yepyeni)
On lastik basinci XX
Arka lastik basinci YY
Rakamlari net olsun diye klavuzdan bakmak gerek ama cok da onemli degil, sadece şu onemli, farkli basinclar ön ve arka icin.
Bu basinc farki da milimetrik de olsa(ki daha fazla), lastik capinda ön ve arkada farklilik yaratiyor.
3 5mm fark bile, oturup 2piR'den cevre tur sayisi vs hesaplayinca, ön arka lastik arasinda 100km de X kadar tur farkina sebep oluyor.
Araclarimizda zaten tur farki mevcut kisaca.
Bu farkta tolerasyon nedir?
Derin konu derken bunu kastetmistim
Subaru muhendisi buna net, lap diye cevap verir.
Ama kim kaybetti ki biz bulalim
Aslinda bu bilgi olmadan konusulmasi bu anlamda akintiya karsi kurek cekmek oluyor, bence. Bilemiyorum :(