Merhabalar arkadaşlar.2009 model imprezamın muayene zamanı geldi. Eksoz emisyonu ölçümü yapıldı zararlı gazların salınımı biraz fazla çıktı olumlu rapor alamadım . Ölçüm yapan arkadaş bujilerde buji kablolarında oksijen sensöründe sıkıntı olabilir dedi. Benim aklıma katalizör geldi ama motor ikaz lambası yanmıyor. Araçta tekleme falan da yok. Yarın arıcan a götürüp göstermeyi planlıyorum . Bu konuda bilgisi olan var mı?
Katalitik konvertör iptalmi aracınız da? eğer iptal değilse ateşlemeden kaynaklanıyordur. Tüm ateşleme elemanlarını kontrol etmek lazım. Buji bobin vs. Aracın çekişinde bir sorun tada ara ara egsoz patlaması oluyormu? Ayrıca egsoz muayenesini Tuvturk de değilde dışarıda yaptırın.
Çekişi biraz düşük gibi geldi ama ilk kez 1.5 subaru kullanıyorum. Genel bir şeymi yoksa ateşlemeden kaynaklanan birşey mi tam kestiremedim! Araçta tekleme hissetmedim belkide otomatik olduğu için! Konvertör sökülmüşmü bilmiyorum. Motorun üst tarafından baktığımda ön ve arka oksijen sensör lerini görebildim ama katalizör ün dış koruması var iç tarafı görünmüyor. Gülverende Fiat servisi var işyerime yakın diye oraya götürdüm emisyon ölçümü için.
1.5 imprezanın çekiş biraz zaten tork düşüklüğünden dolayı zayıf kalır. Fakat dışarıda bir deneyin en mantıklısı odur bence. Ama şu da bir gerçek ki eğer egzoz muayenesinden geçemiyorsanız fazla yakıt yakıyorsunuz ya da verimsizlik var diye düşünebilirsiniz bu sebepten muayene olsa bile ateşleme buji gibi nedenler kontrol edilmeli.
Konvertorun icin bosaltilmissa emisyondan gecmemesi normal. Egsozcularda sok tak katalizorler var. Takıp muayene sonrasi cikarttiyorsunuz. Sasmazda bostanci egsoz hilmi usta var ona gidin yardimci olur. Forumdan geliyorum dersiniz.
Katalitik konvertorun içi boşsa raci usta yönlendirecektir zaten forumdan oldugunuzu söylemeyi unutmayın bide yavuz bey emisyonu tutturmak icin bi çözüm bulmuş bi okuyun isterseniz konuyu @lenrique http://subaruturkiyeforum.com/konu-subar...mleri.html
Subaruda egzozcuların salyangoz tip dediği peşpeşe iki katalitik konventör mevcut biri boş olsa bile geçmesi gerekiyor. Her ikisi de boşsa bu sefer tüm alt devirler ölür sadece yüksek hızlarda rahatlar araba ve ses artar bir miktar. Siz ölçümü farklı bir yerde yaptırın hiç uğraşmayın bence.
Dışarıda bir yerde ölçümünüzü yaptrıp tüvtürk muayenesinden geçin bence . Önceliğiniz bu olsun. Aracınızla ilgili ilerleyen zamanlarda tamir/düzeltme işine bakarsınız. Belki muayenede başka eksikleriniz çıkacak ağır kusurlar. Her durumda sanyiye gitmeniz gerekebilir.