merhaba, subaru impreza 2.0r 2007 model sportwagon otomatik ej20 kodlu motorlu araçta, titreme/sallama, gaz yememe, aşırı yığılma gibi sorunlar var. daha önce bir kaç kere oksijen sensörü, bir kere ateşleme bobini değişti, subap değişimi 100 bin km'de yapıldı, araç şu an 180 bin km'de. akü kutup başını çıkarıp takınca arıza düzeliyor sonra tekrarlıyor. bu arıza yazın klimayı açınca başlıyor, yağ valfinden olabilir, ecu'dan olabilir. yetkili ya da yetkisiz serviste ecu'ya yeni yazılım yükleyip sorunu çözen var mıdır? "bu sorun tam şuradandır" diyebilecek servis var mıdır?
@impreza2r Hosgeldiniz. Simdi öncelikle bizim saglikli fikir beyan etmemiz icin sizin belirtileri dogru ve eksiksiz soylemeniz lazim. Soylediginiz belirtiler direk subap sorununu isaret ediyor. Herhangi bir ariza lambaniz yanmiyor. Subap degisimi 80 k olmuş. Ama diger taraftan kafa karistiran beyaniniz yazin klimayi açınca oluyor demeniz. Kışın hic bir sorun yok o zaman. Klima acildiginda meydana geliyorsa bu titreme ve yigilma o zaman bu akim dengesizligine işarettir. Akim dengesizligi klima sase kablosu, kayışi, alternator elektrik hatti her sey yapabilir. Benim size tavsiyem araciniza komprasor testi yaptırın egerki sorun subap degilse daha rahat buluruz. Yoksa subaba gelene kadar 50 tane sensor degistirirler.
İstanbul and yakası, kışın olmadı, geçen yıl eylül ayında ateşleme bobini değişti sorun çözülmüştü sonra arızayı bir kaç hafta önce tekrarladı, akü kutup başını çıkarıp takınca düzeldi, subap değişimi istiyor olabilir fakat yığılma ya da gaz yememe subapla ilgili değil sanırım.
(22-05-2018, Saat: 16:48)impreza2r demiş ki: İstanbul and yakası, kışın olmadı, geçen yıl eylül ayında ateşleme bobini değişti sorun çözülmüştü sonra arızayı bir kaç hafta önce tekrarladı, akü kutup başını çıkarıp takınca düzeldi, subap değişimi istiyor olabilir fakat yığılma ya da gaz yememe subapla ilgili değil sanırım.
Akü kutup başını söküp taktığınızda sorun düzeliyorsa zaten subap olamaz.
Peki Akü kutup başını motor soğuk iken mi söküp taktınız?
Evet soğukken söküp-taktım. Ecu ile ilgili olabileceğini şundan dolayı düşünüyorum; sübap değişiminden sonra titreme kesilmemişti, ben şehirdışındaydım değişim yapılırken, aracı kullanınca titremenin geçmediğini ilettim bostancı'daki yahyalı subaru'ya, araç bir kaç kere daha onlatda kaldı arıza tespiti için. Bulamadılar arızayı, titreme devam etti. Bence iki tane sorun var: titreme ve kompresyon sorunu; tekleme, gsz yememe, yığılma. Yığılma/gaz yememe araba kullanırken zor oluyor, yakıt da artıyor. Ecu, dışında sensör ya da kablo arızası da olabilir.
Tek tek bakmak lazim. En kolaydan zora doğru. Ama siz yinede once komprasor testi yaptirin. Testen hangi gözde sorun cikarsa önce o gözün atesleme elemanlarina baktirin. Subaru park altan ustaya gidin yada mekateknik dogan ustaya, forumdan geliyorum dersiniz.
araçta g1 marka lpg var, alternatör ölçümü yapılmadı. kutup başını söküp taktıktan sonra 500 km oldu 2-3 gün oluyor, şu an herhangi bir yığılma yok, devir rolantideyken 800 devir/dk gibi gösteriyor, soğukken motor bazen stop ediyor. aracın difransiyeli 100 bin km'deyken ötüyordu çıkma difransiyelle değişti, şimdi (180 bin km'de) yine ötme başladı, bunun yığılma ya da sübapla bağlantısı var mıdır, daha önce difransiyel ötmesine bu motorlarda (ej20) rastladınız mı?