Geçtiğimiz hafta izne ayrıldım.İzne ayrılmadan önce @Salim ve @Cihan abilerin projelerden esinlenerek yalıtım derdine çare olması amacıyla ufak bir malzeme tedariğim olmuştu. İznide fırsat bilerek eşyaları toparladım ve kendimi yaylaya vurdum.
Kullandığım malzemelerin linkleri;
BTM bitüself 10cm en 10 metre boy 1.5 mm kalınlık. 2 top yetti bagaj havuzu ve kapılar için.
https://urun.n11.com/bantlar/btm-bitusel...lsrc=aw.ds
Ses yalıtım bandı 10 metre boy 20 cm genişlik 6 mm kalınlık. 1 top yetti.birazda kaldı.
https://urun.n11.com/studyo-ve-sahne-eki...lsrc=aw.ds
alternatik olarak aşağıdaki sitedeki ürünlerden uygun olanıda var tercih edilebilir;
https://www.adetasyapi.com/oto-ses-yalitimi
Tornavida, falçata ve yapıştırılan ürünün üstünden geçilebilecek silindir niyetine kullanabileceğiniz bir alet yada sapı kalın bir tornavida yeterli oluyor.bunlar haricinde biraz el işçiliği.
Ben yalıtım için bagaj havuzu ve kapılara uygulama yaptım.
Bagaj havuzunun boşaltılması kolay. 3 parça halinde çıkıyor. koltukların arkasında kalan parçayıda koltukların üzerine doğru yatırınca çalışmak için gereken alanlar açığa çıkıyor.
[attachment=1684]
Güzelce temizlik yaptıktan sonra falçata yardımı ile bitüselfi uygulamaya koyuldum.
Aşağıdaki ikinci fotoda net görünmüyor olabilir. Arka koltuk altına doğruda uyguladım. Birde bagaj içinde fabrikasyon yalıtım olan yerlere uygulama yapmadım.
Aluminyum kaplı bölgeler uygulama yaptığım bölgelerdir. Bituselfi uygularken önce uzunluğu ayarlayıp falçata ile kestim. ardından tek tarafın bandını kaldırarak yapıştıra yapıştıra ilerledim. Yapıştıma bitince üzerine kalın tornavida sapı ile iyice yapışması için bastırarak geçtim.
[attachment=1685]
[attachment=1686]
Bitüselfi uyguladıktan sonra ses yalıtım süngerini uyguladım.
[attachment=1687]
Bagaj bitince kapılara geçtim. Kapıların sökülmesi çok kolay. Kapı açma ve tutma kolunun içindeki vidaları söküyorsunuz. Kapı açma kolunun çercevesini çıkardıktan sonra düz tornavida yardımıyla kapıyı alt bölgesinden bir yerden kastırınca pimler çıkıyor ve döşemeyi alıyorsunuz. alttaki toz naylonunu söktüm.
Kapılara uygulama yapmadan önce cam krikosunu güzelce gresledim. kapı içini güzelce sildim.
Uygulama öncesi;
[attachment=1691]
Uygulama sonrası;
[attachment=1692]
[attachment=1693]
Kapılara uygulama sonrası çektiğim kısa video;
Tüm bu uygulamalardan sonra tabiki yol testine çıktım. Aklıma gelmedi farkın duyulması için öncesi ve sonrası videosu çekeyim ama eski haline göre hissettiklerim hani insan geçici sağırlık yaşarya. arka taraftan çıt çıkmayınca öyle hissediyorsunuz. Sanki arabanın arkası bir duvar ve ses yok. yolda giderken hissettiğiniz konfor bir tık daha yükseldi. Bunun daha ilerisi çamurluk içleri ve aracın altına komple pütür uygulaması olur. Kapıların kapanır gelen tokluk seside (hani alman araçlarındaki kapı kapatma sesi) cabası.
Kullandığım malzemelerin linkleri;
BTM bitüself 10cm en 10 metre boy 1.5 mm kalınlık. 2 top yetti bagaj havuzu ve kapılar için.
https://urun.n11.com/bantlar/btm-bitusel...lsrc=aw.ds
Ses yalıtım bandı 10 metre boy 20 cm genişlik 6 mm kalınlık. 1 top yetti.birazda kaldı.
https://urun.n11.com/studyo-ve-sahne-eki...lsrc=aw.ds
alternatik olarak aşağıdaki sitedeki ürünlerden uygun olanıda var tercih edilebilir;
https://www.adetasyapi.com/oto-ses-yalitimi
Tornavida, falçata ve yapıştırılan ürünün üstünden geçilebilecek silindir niyetine kullanabileceğiniz bir alet yada sapı kalın bir tornavida yeterli oluyor.bunlar haricinde biraz el işçiliği.
Ben yalıtım için bagaj havuzu ve kapılara uygulama yaptım.
Bagaj havuzunun boşaltılması kolay. 3 parça halinde çıkıyor. koltukların arkasında kalan parçayıda koltukların üzerine doğru yatırınca çalışmak için gereken alanlar açığa çıkıyor.
[attachment=1684]
Güzelce temizlik yaptıktan sonra falçata yardımı ile bitüselfi uygulamaya koyuldum.
Aşağıdaki ikinci fotoda net görünmüyor olabilir. Arka koltuk altına doğruda uyguladım. Birde bagaj içinde fabrikasyon yalıtım olan yerlere uygulama yapmadım.
Aluminyum kaplı bölgeler uygulama yaptığım bölgelerdir. Bituselfi uygularken önce uzunluğu ayarlayıp falçata ile kestim. ardından tek tarafın bandını kaldırarak yapıştıra yapıştıra ilerledim. Yapıştıma bitince üzerine kalın tornavida sapı ile iyice yapışması için bastırarak geçtim.
[attachment=1685]
[attachment=1686]
Bitüselfi uyguladıktan sonra ses yalıtım süngerini uyguladım.
[attachment=1687]
Bagaj bitince kapılara geçtim. Kapıların sökülmesi çok kolay. Kapı açma ve tutma kolunun içindeki vidaları söküyorsunuz. Kapı açma kolunun çercevesini çıkardıktan sonra düz tornavida yardımıyla kapıyı alt bölgesinden bir yerden kastırınca pimler çıkıyor ve döşemeyi alıyorsunuz. alttaki toz naylonunu söktüm.
Kapılara uygulama yapmadan önce cam krikosunu güzelce gresledim. kapı içini güzelce sildim.
Uygulama öncesi;
[attachment=1691]
Uygulama sonrası;
[attachment=1692]
[attachment=1693]
Kapılara uygulama sonrası çektiğim kısa video;
Tüm bu uygulamalardan sonra tabiki yol testine çıktım. Aklıma gelmedi farkın duyulması için öncesi ve sonrası videosu çekeyim ama eski haline göre hissettiklerim hani insan geçici sağırlık yaşarya. arka taraftan çıt çıkmayınca öyle hissediyorsunuz. Sanki arabanın arkası bir duvar ve ses yok. yolda giderken hissettiğiniz konfor bir tık daha yükseldi. Bunun daha ilerisi çamurluk içleri ve aracın altına komple pütür uygulaması olur. Kapıların kapanır gelen tokluk seside (hani alman araçlarındaki kapı kapatma sesi) cabası.