Değerli dostlar. Forester aracıma birkaç ay önce uyduruk bir double din taktırmıştım ancak araç içi telefon görüşmesi çok iyi olmayınca ilk aracıma da takıp tecrübe ettiğim Parrot MKi9200 Bluetooth kitinden ikinci el olarak temin ettim. Bunları araca kablo kesmeden bağlayabilmek için iso2car mute adaptör / ISO T kablosu gibi isimlerle anılan şu görseldeki kabloya ihtiyaç var:
Benim aracıma uygun olandan Türkiye'de temin edemedim. Elimde Kia marka eski aracımdan kalan kablo vardı. Ben de uzun arayışlar sonucu sahibinden üzerinden Subaru / Nissan uyumlu erkek ve dişi teyp soketlerinden bulup sipariş verdim. Sonra da Kia ve Forester radyo bağlantı diyagramlarını bulup karşılaştırarak hangi kablo diğerinde nereye bağlanacak bunu tespit ettim. Daha sonrasında buna göre Kia uyumlu soketleri kesip Forester uyumlu olanlarla değiştirdim. Gelen yeni soketlerde araç teybindekine göre eksik pin varsa onu da Kia soketinden pin sökerek ekledim. Böylece Forester uyumlu bir ISO T kablom oldu. Ancak aracıma sonradan takılan double din ekranı sökünce takan elektrikçinin 4-5 kabloyu T şeklinde bağlamak yerine soketten direk kesip bağladığını gördüm canım sıkıldı. İşim bu yüzden biraz uzamış oldu. Bu kabloların bağlantısını da yeniden sağladıktan sonra gerisi kolay oldu, soketleri birbirine takıp teybi yerine sabitledim Artık fabrikasyon Bluetooth bağlantısından da güzel telefon görüşmesi sağlayan bir sistemim oldu Haftaiçi görsel eklemeye çalışırım. Kesme ekleme işlemleri esnasında fotoğraflama yapamadım ne yazık ki.
Bundan ayrı olarak Ağustos ayında tornalanan disklerim 2-3 ay içinde tekrar bozulmuştu dün Ceylan Subaru'da disk ve balata değişimi yaptık. Parçaları kendim temin ettim. Porya da temin etmiştim uygun fiyata ancak usta poryalarda şu an için sıkıntı olmadığını söyledi. Aracımda aldığım günden beri özellikle sola dönen virajlarda duyulan bi tırtır ses vardı. Sanki yollarda şeritler arasına çekilen ikaz kabartmalarının üstünden geçiyormuş gibi. Arıcanda test sürüşü yaptığımızda sola dönerken sağ tarafa yığılan yük sebebiyle sağ poryadan geldiğini düşünmüştü usta. Ama elle kontrolde poryalar şu an için sağlam dediler Konya'da. Öyle olunca ben de değiştirmeyip aldığım poryaları garaja stokladım
Bir de sol sis farının camı kırılmıştı. Ayrı satılmadığı söyledi servis. Belki uğraşsam çıkma falan bulunurdu cam ama uğraşmak istemedim. Sahibindende yoktu, çıkma far ilanı da sadece bir iki tane vardı ve neredeyse yan sanayi ile aynı fiyattı. Yan sanayi far varmış ellerinde onu taktık. Takarken baktık ki benim sol tarafa daha önce sağ sis farı takılmış cam yamuk duruyordu tam yuvaya oturmuyor gibiydi demek ki bundanmış. Ben de böyle uydurmasyon işlere oldum olası uyuz olurum Neyse şimdi doğrusunu taktık bakalım.
Şu an için bu kadar hayırlı ramazanlar herkese
Benim aracıma uygun olandan Türkiye'de temin edemedim. Elimde Kia marka eski aracımdan kalan kablo vardı. Ben de uzun arayışlar sonucu sahibinden üzerinden Subaru / Nissan uyumlu erkek ve dişi teyp soketlerinden bulup sipariş verdim. Sonra da Kia ve Forester radyo bağlantı diyagramlarını bulup karşılaştırarak hangi kablo diğerinde nereye bağlanacak bunu tespit ettim. Daha sonrasında buna göre Kia uyumlu soketleri kesip Forester uyumlu olanlarla değiştirdim. Gelen yeni soketlerde araç teybindekine göre eksik pin varsa onu da Kia soketinden pin sökerek ekledim. Böylece Forester uyumlu bir ISO T kablom oldu. Ancak aracıma sonradan takılan double din ekranı sökünce takan elektrikçinin 4-5 kabloyu T şeklinde bağlamak yerine soketten direk kesip bağladığını gördüm canım sıkıldı. İşim bu yüzden biraz uzamış oldu. Bu kabloların bağlantısını da yeniden sağladıktan sonra gerisi kolay oldu, soketleri birbirine takıp teybi yerine sabitledim Artık fabrikasyon Bluetooth bağlantısından da güzel telefon görüşmesi sağlayan bir sistemim oldu Haftaiçi görsel eklemeye çalışırım. Kesme ekleme işlemleri esnasında fotoğraflama yapamadım ne yazık ki.
Bundan ayrı olarak Ağustos ayında tornalanan disklerim 2-3 ay içinde tekrar bozulmuştu dün Ceylan Subaru'da disk ve balata değişimi yaptık. Parçaları kendim temin ettim. Porya da temin etmiştim uygun fiyata ancak usta poryalarda şu an için sıkıntı olmadığını söyledi. Aracımda aldığım günden beri özellikle sola dönen virajlarda duyulan bi tırtır ses vardı. Sanki yollarda şeritler arasına çekilen ikaz kabartmalarının üstünden geçiyormuş gibi. Arıcanda test sürüşü yaptığımızda sola dönerken sağ tarafa yığılan yük sebebiyle sağ poryadan geldiğini düşünmüştü usta. Ama elle kontrolde poryalar şu an için sağlam dediler Konya'da. Öyle olunca ben de değiştirmeyip aldığım poryaları garaja stokladım
Bir de sol sis farının camı kırılmıştı. Ayrı satılmadığı söyledi servis. Belki uğraşsam çıkma falan bulunurdu cam ama uğraşmak istemedim. Sahibindende yoktu, çıkma far ilanı da sadece bir iki tane vardı ve neredeyse yan sanayi ile aynı fiyattı. Yan sanayi far varmış ellerinde onu taktık. Takarken baktık ki benim sol tarafa daha önce sağ sis farı takılmış cam yamuk duruyordu tam yuvaya oturmuyor gibiydi demek ki bundanmış. Ben de böyle uydurmasyon işlere oldum olası uyuz olurum Neyse şimdi doğrusunu taktık bakalım.
Şu an için bu kadar hayırlı ramazanlar herkese