Arkadaşlar merhaba,
Adem arkadaşımızın geçen sene yaşadığı sorun şu anda benim başımda. Yarın Raci ustaya gideceğim ama önce durumu sizinle paylaşmak istiyorum.
Geçen sene Ağustos başında arabayı Sivas'tan alıp Ankara'ya dönerken yolda arabanın arıza lambası yandıı. OBD cihazı ile baktığımda P0171 hatası olduğunu gördüm. (Zaten aracın önceki sahibi olan Osman hoca zaman zaman bu hata ile karşılaştığını bana söylemişti.) Ankara'ya gelince arabanın LPG dahil bakımlarını yaptıdım, LPG'yi ayarlattım ama birkaç kez daha bu hata ile karşılaştım. Aralık ayında Kayra otogaz Dursun ustaya LPG ayarı yaptırdım ve ondan sonra arabam bir daha hiç arıza lambası yakmadı. Tam onbir ayrdır mutlu mesut kullanıyorum arabayı.
Alakası olduğunu düşünmüyorum ama tam bilgi paylaşmak için yazacağım: 2 Ekim'de (yani bir ay önce) arabaya Mehmet beyin sattığı Prodrive beyni taktırdım. Beyin değişince acaba yeniden LPG ayarı yaptırmalı mıyım diye düşündüm ama önce bir süre sürüp denemek istedim. Gerçekten de 20 gün süreyle hiç problemsiz aracı kullandım. Beyinin gayet iyi olduğunu, aracın performansının (benim açımdan özellikle alt devirlerde) çok arttığını ve yakıt sarfiyatımın değişmediğini söyleyebilirim.
Ancak, son on gün içinde bazı sorunlar yaşamaya başladım. On gün kadar önce bir kez P0171 (LPG nedeniyle fakir karışım) ve P0030 (1. O2 sensörü) hatasını beraber verdi. P0030 hatası ile ilk kez karşılaştım. Hemen Şaşmazdaki bir LPG'cide her iki LPG filtresini de değiştirttim. Ondan sonraki birkaç gün LPG hatasını bir daha vermedi ama 26.10.2019 günü P0030 (oksijen sensörü) hatasını bir kez daha verdi. Geçtiğimiz dört gün içinde de iki kere daha P0171 ile karşılaştım. Bu hatayı genelde araba gaza basmadan yavaşça akar şekilde giderken ya da normal kullanım sonrası ışıklarda beklerken verdiği izlenimindeyim.
Bununla ilişkili olabilecek bir gözlemim daha var. Hergün çok yol yaptığım ve bol bol ışıklarda beklediğim için arabanın tepkilerini çok iyi biliyorum. Bazen (aynı gün içinde mesela) bir ışıklara geldiğimde araba rölantide hiç titremeden beklerken bazen (daha sonraki bir saatte ya da bir başka gün mesela) yine ışıklarda hissedilir bir şekilde titreyerek bekleyebiliyor. Açıkcası bugüne kadar bunun arabanın subap ayarı zamanının yaklaşması ile ilgili olabileceğini düşünüyordum ama şu anda bunun P0171 hatasının sebebi her ne ise onunla ilgili olabileceğini; arabanın beyninin araç fakire düştüğünde bunu kompanse etmeye çalışması nedeniyle arabanın titremekte olduğunu düşünüyorum. (Bu arada bu titreme sorunu beyin değişmeden önce de oluyordu; dolayısıyla, yeni beyinle bir alakası olmadığından eminim.)
P0171 hatasının olası sebeplerinin neler olabileceğini biliyorum:
- Sistemde hava kaçağı
- Bozuk oksijen sensörü
- MAF /MAP
- Enjektör / yakıt pompası / yakıt filtresi sorunları nedeniyle motora yeterli yakıt gönderememe
- Kirli, tıkalı hava filtresi.
Arabanın rutin bakımı daha yeni yapıldı. Hava filtresi olamaz. Açıkcası geçen sene LPG ayarı yapılınca sorun ortadan kalktığı için ben bunun yine LPG kaynaklı odluğunu düşünmüştüm. LPG/AFR ayarı için bugün Dursun ustaya gittim ama o herhangi bir ayar yapmadan arabayı birkaç gün benzinde kullanıp gelmemi söyledi. Bu konuşmadan sonra 45-50 km. benzinde yol yapmıştım ki akşamüstü yine P0171 hatası aldım. Hem LPG'de hem benzinde aynı hata ile karşılaştığıma göre sorun yakıt enjektörü, pompası veya filtresi ile ilgili de olamaz sanırım. Geriye MAF, oksijen sensörü ve hava kaçağı ihtimalleri kaldı.
Diğer taraftan az evvel yabancı bir sitede şöyle bir şey okudum: "Normal olarak, hem LTFT hem de STFT sıfıra yakın olmalıdır. STFT rölantide % 15-20'den daha fazla artar, ancak daha yüksek devirlerde düşerse, büyük olasılıkla bir vakum sızıntısı yaşarsınız. STFT rölantide sıfıra yakınsa, ancak daha yüksek devirlerde % 15-20'ye çıkarsa, sorun hatalı bir MAF sensörüne, tıkalı katalitik konvertöre veya düşük yakıt basıncına (kötü yakıt pompası) nedeniyle olabilir."
OBD cihazım var, yarın sabah STF/LTF'lere bakıp ihtimalleri azaltmaya çalışacağım.
Zaten mani bir durum olmazsa yarın öğle vakti gibi Raci ustaya gideceğim. Umarım sorunu tek seferde bulup çözebiliriz. Eğer sorun O2 sensörü çıkarsa 22641AA280 parça numaralı Denso marka sensörü Amazon.com'da 620 TL'ye buldum. (Bu parça numarası doğru mudur acaba?) Nakliyeyle beraber 660 TL'ye alabiliyorum. Türkiye'den de benzeri bir fiyata almak mümkün müdür acaba? Ya da elinde denemelik sensör olan bir arkadaşımız var mıdır?
Bu süreçte sizlerin de vereceği akıllardan istifade etmek isterim.
Teşekkür ederim. İyi akşamlar.
Adem arkadaşımızın geçen sene yaşadığı sorun şu anda benim başımda. Yarın Raci ustaya gideceğim ama önce durumu sizinle paylaşmak istiyorum.
Geçen sene Ağustos başında arabayı Sivas'tan alıp Ankara'ya dönerken yolda arabanın arıza lambası yandıı. OBD cihazı ile baktığımda P0171 hatası olduğunu gördüm. (Zaten aracın önceki sahibi olan Osman hoca zaman zaman bu hata ile karşılaştığını bana söylemişti.) Ankara'ya gelince arabanın LPG dahil bakımlarını yaptıdım, LPG'yi ayarlattım ama birkaç kez daha bu hata ile karşılaştım. Aralık ayında Kayra otogaz Dursun ustaya LPG ayarı yaptırdım ve ondan sonra arabam bir daha hiç arıza lambası yakmadı. Tam onbir ayrdır mutlu mesut kullanıyorum arabayı.
Alakası olduğunu düşünmüyorum ama tam bilgi paylaşmak için yazacağım: 2 Ekim'de (yani bir ay önce) arabaya Mehmet beyin sattığı Prodrive beyni taktırdım. Beyin değişince acaba yeniden LPG ayarı yaptırmalı mıyım diye düşündüm ama önce bir süre sürüp denemek istedim. Gerçekten de 20 gün süreyle hiç problemsiz aracı kullandım. Beyinin gayet iyi olduğunu, aracın performansının (benim açımdan özellikle alt devirlerde) çok arttığını ve yakıt sarfiyatımın değişmediğini söyleyebilirim.
Ancak, son on gün içinde bazı sorunlar yaşamaya başladım. On gün kadar önce bir kez P0171 (LPG nedeniyle fakir karışım) ve P0030 (1. O2 sensörü) hatasını beraber verdi. P0030 hatası ile ilk kez karşılaştım. Hemen Şaşmazdaki bir LPG'cide her iki LPG filtresini de değiştirttim. Ondan sonraki birkaç gün LPG hatasını bir daha vermedi ama 26.10.2019 günü P0030 (oksijen sensörü) hatasını bir kez daha verdi. Geçtiğimiz dört gün içinde de iki kere daha P0171 ile karşılaştım. Bu hatayı genelde araba gaza basmadan yavaşça akar şekilde giderken ya da normal kullanım sonrası ışıklarda beklerken verdiği izlenimindeyim.
Bununla ilişkili olabilecek bir gözlemim daha var. Hergün çok yol yaptığım ve bol bol ışıklarda beklediğim için arabanın tepkilerini çok iyi biliyorum. Bazen (aynı gün içinde mesela) bir ışıklara geldiğimde araba rölantide hiç titremeden beklerken bazen (daha sonraki bir saatte ya da bir başka gün mesela) yine ışıklarda hissedilir bir şekilde titreyerek bekleyebiliyor. Açıkcası bugüne kadar bunun arabanın subap ayarı zamanının yaklaşması ile ilgili olabileceğini düşünüyordum ama şu anda bunun P0171 hatasının sebebi her ne ise onunla ilgili olabileceğini; arabanın beyninin araç fakire düştüğünde bunu kompanse etmeye çalışması nedeniyle arabanın titremekte olduğunu düşünüyorum. (Bu arada bu titreme sorunu beyin değişmeden önce de oluyordu; dolayısıyla, yeni beyinle bir alakası olmadığından eminim.)
P0171 hatasının olası sebeplerinin neler olabileceğini biliyorum:
- Sistemde hava kaçağı
- Bozuk oksijen sensörü
- MAF /MAP
- Enjektör / yakıt pompası / yakıt filtresi sorunları nedeniyle motora yeterli yakıt gönderememe
- Kirli, tıkalı hava filtresi.
Arabanın rutin bakımı daha yeni yapıldı. Hava filtresi olamaz. Açıkcası geçen sene LPG ayarı yapılınca sorun ortadan kalktığı için ben bunun yine LPG kaynaklı odluğunu düşünmüştüm. LPG/AFR ayarı için bugün Dursun ustaya gittim ama o herhangi bir ayar yapmadan arabayı birkaç gün benzinde kullanıp gelmemi söyledi. Bu konuşmadan sonra 45-50 km. benzinde yol yapmıştım ki akşamüstü yine P0171 hatası aldım. Hem LPG'de hem benzinde aynı hata ile karşılaştığıma göre sorun yakıt enjektörü, pompası veya filtresi ile ilgili de olamaz sanırım. Geriye MAF, oksijen sensörü ve hava kaçağı ihtimalleri kaldı.
Diğer taraftan az evvel yabancı bir sitede şöyle bir şey okudum: "Normal olarak, hem LTFT hem de STFT sıfıra yakın olmalıdır. STFT rölantide % 15-20'den daha fazla artar, ancak daha yüksek devirlerde düşerse, büyük olasılıkla bir vakum sızıntısı yaşarsınız. STFT rölantide sıfıra yakınsa, ancak daha yüksek devirlerde % 15-20'ye çıkarsa, sorun hatalı bir MAF sensörüne, tıkalı katalitik konvertöre veya düşük yakıt basıncına (kötü yakıt pompası) nedeniyle olabilir."
OBD cihazım var, yarın sabah STF/LTF'lere bakıp ihtimalleri azaltmaya çalışacağım.
Zaten mani bir durum olmazsa yarın öğle vakti gibi Raci ustaya gideceğim. Umarım sorunu tek seferde bulup çözebiliriz. Eğer sorun O2 sensörü çıkarsa 22641AA280 parça numaralı Denso marka sensörü Amazon.com'da 620 TL'ye buldum. (Bu parça numarası doğru mudur acaba?) Nakliyeyle beraber 660 TL'ye alabiliyorum. Türkiye'den de benzeri bir fiyata almak mümkün müdür acaba? Ya da elinde denemelik sensör olan bir arkadaşımız var mıdır?
Bu süreçte sizlerin de vereceği akıllardan istifade etmek isterim.
Teşekkür ederim. İyi akşamlar.