(09-02-2019, Saat: 22:38)Salim demiş ki: XT mi çoktan sattim ,şuan outback var onun konusuna cevap yazıyorum zannettim birden,outback uzun yolda XT den daha az yakıyor afr ayarı bunada yaptırdım
Outback kede lpg sıkıntısı varmı, sinsörler subahlar gibi
Benim gördüğüm yok. Olası sıkıntı Afr ayarı iyi yapılmazsa oksijen sensörü arıza veriyor. Buda tüm subarular için geçerli
(14-04-2019, Saat: 13:04)adem61 demiş ki: Lpg sikintisi dit motorlar haric yok.dit motorlar icinde zaten kit yok suanda. Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim
Ara ara izlemiştim lpg hep sıkıntı ama afr ayarı yaptırıp 2 veya 3 yıldır kullanıp herhengi bir sıkıntıyla karşılaşmayan bir subaru kullanıcısı lazım..))
(14-04-2019, Saat: 14:01)nitro37 demiş ki: İzmir Güzelbahceden @orhancubukcu arkadaşımız var .2006 forester ile epeydir subap sorunu yasamadan devam etmişti en son.
Merhabalar,
Hızlıca son yazılanları okudum eğer tam cevap veremezsem tekrar yazarım.
Bende 2007 forester zl atmosferik var.
Aracı 135000 km de aldım LPG takılmamıştı İzmirde bir arkadaşım Atiker Gold taktı. 166000 km civarında siboplar biraz sallantı yapmaya başladı ilk ayarı Argos Subaru'da Abbas Abi yaptı. İkinci ayar da geçen aylarda yine sallantı başladı ve ben biraz pimpirikli olduğumdan ve günde en az 120 km yol yaptığımdan Ankara'ya gidip yine Abbas Abi tarafından ikinci ayar yapıldı bu sefer aracım 215000 kmlerdeydi. Yani yuvarlak hesap 50000 km yapmış oldu. Burada benim anladığım birkaç önemli faktör var bu süreyi uzatmaya dair;
Öncelikle siboplar iyice sapıtmadan belirlediğiniz doğru ustaya gitmek sibopları kurtarmanın ilacı.
Aracın hem motor bakımının hem de LPG bakımının düzenli yapılması. Ben şahsen 12000 kmyi aşmıyorum. 10000 km devirdiğim zaman hemen yağ, filtreler ve hemen ardından LPG bakımını iki filtreyi değiştirip ayarını yaptırıp yola devam ediyorum.
Aracın mevsimlik LPG ayarı sürekli takip edilmeli. Havalar ısındıysa hemen benzine geçip biraz yol yapıp LPGciye gitmek lazım. Motorlarımız kendi ayarlarını düzenlediğinden benzinle kullanıp gidildiğinde yeni yakıt haritasını kopyalayıp LPG de buna göre düzgün çalışıyor.
Doğru LPG seçimi önemli. Performansını hep depoyu tam doldurup ölçmeli ve yakıt markası konusunda seçici olmalı.
Doğru kullanım da önemli sürekli yüksek hızla gidiliyor ve araca yükleniliyorsa benzin tercih edilmeli. O anki yakıt masrafı sibop masrafından kat be kat ucuz olur.
Ekstra AFR ayarı konusunda feci şüpheciyim. Yabancı kaynaklara ve AFR modüllerine baktığımda hep geniş band o2 sensoru aynen su tesisatına T bağlantı yapılır gibi var olan sensörün olduğu yere kendi geniş bant sensörüyle bir T bağlantıyla yapıyorlar. Ancak benim bugüne kadar gördüğüm zaten aracın kendi sensörüyle ya da egzozdan ölçüm yapılarak uygulama yapılması. LPG ayarı dediğin zaten motorun benzindeki yakıt haritasının kopyalanması. Bu nedenle daha doğru veri okuyacak bir geniş bantlı ara birim kullanmıyorsan varolan haritalandırmadan ne farkı kaldı sorusu hep aklımda. O yüzden LPG ayarına giderken, benzine geçer aracı çeşitli farklı kullanım şekillerinde zorlar sonra da haritayı kopyalattırırım gayet de verimli bir süreç geçirdim 2.5 senedir katettiğim 90000 kmye yaklaşan yol tecrübemde.
LPG kitinin doğru montajı LPG kitinin markasından çok daha önemli. Bunun üzerine zaten birçok konu başlığından paylaşımlar mevcut.
Umarım alakasız bir cevap yazmamışımdır. Mehmet abi whatsapptan dürtmeden hızlıca cevap veriyim istedim.
(14-04-2019, Saat: 14:01)nitro37 demiş ki: İzmir Güzelbahceden @orhancubukcu arkadaşımız var .2006 forester ile epeydir subap sorunu yasamadan devam etmişti en son.
Merhabalar,
Hızlıca son yazılanları okudum eğer tam cevap veremezsem tekrar yazarım.
Bende 2007 forester zl atmosferik var.
Aracı 135000 km de aldım LPG takılmamıştı İzmirde bir arkadaşım Atiker Gold taktı. 166000 km civarında siboplar biraz sallantı yapmaya başladı ilk ayarı Argos Subaru'da Abbas Abi yaptı. İkinci ayar da geçen aylarda yine sallantı başladı ve ben biraz pimpirikli olduğumdan ve günde en az 120 km yol yaptığımdan Ankara'ya gidip yine Abbas Abi tarafından ikinci ayar yapıldı bu sefer aracım 215000 kmlerdeydi. Yani yuvarlak hesap 50000 km yapmış oldu. Burada benim anladığım birkaç önemli faktör var bu süreyi uzatmaya dair;
Öncelikle siboplar iyice sapıtmadan belirlediğiniz doğru ustaya gitmek sibopları kurtarmanın ilacı.
Aracın hem motor bakımının hem de LPG bakımının düzenli yapılması. Ben şahsen 12000 kmyi aşmıyorum. 10000 km devirdiğim zaman hemen yağ, filtreler ve hemen ardından LPG bakımını iki filtreyi değiştirip ayarını yaptırıp yola devam ediyorum.
Aracın mevsimlik LPG ayarı sürekli takip edilmeli. Havalar ısındıysa hemen benzine geçip biraz yol yapıp LPGciye gitmek lazım. Motorlarımız kendi ayarlarını düzenlediğinden benzinle kullanıp gidildiğinde yeni yakıt haritasını kopyalayıp LPG de buna göre düzgün çalışıyor.
Doğru LPG seçimi önemli. Performansını hep depoyu tam doldurup ölçmeli ve yakıt markası konusunda seçici olmalı.
Doğru kullanım da önemli sürekli yüksek hızla gidiliyor ve araca yükleniliyorsa benzin tercih edilmeli. O anki yakıt masrafı sibop masrafından kat be kat ucuz olur.
Ekstra AFR ayarı konusunda feci şüpheciyim. Yabancı kaynaklara ve AFR modüllerine baktığımda hep geniş band o2 sensoru aynen su tesisatına T bağlantı yapılır gibi var olan sensörün olduğu yere kendi geniş bant sensörüyle bir T bağlantıyla yapıyorlar. Ancak benim bugüne kadar gördüğüm zaten aracın kendi sensörüyle ya da egzozdan ölçüm yapılarak uygulama yapılması. LPG ayarı dediğin zaten motorun benzindeki yakıt haritasının kopyalanması. Bu nedenle daha doğru veri okuyacak bir geniş bantlı ara birim kullanmıyorsan varolan haritalandırmadan ne farkı kaldı sorusu hep aklımda. O yüzden LPG ayarına giderken, benzine geçer aracı çeşitli farklı kullanım şekillerinde zorlar sonra da haritayı kopyalattırırım gayet de verimli bir süreç geçirdim 2.5 senedir katettiğim 90000 kmye yaklaşan yol tecrübemde.
LPG kitinin doğru montajı LPG kitinin markasından çok daha önemli. Bunun üzerine zaten birçok konu başlığından paylaşımlar mevcut.
Umarım alakasız bir cevap yazmamışımdır. Mehmet abi whatsapptan dürtmeden hızlıca cevap veriyim istedim.
Herkese iyi sürüşler dilerim.
Sevgiler,
Orhan
Sağol Orhancim seni arada bir de olsa forumda görmek güzel hahahha zorla getiriyoruz bir nevi
(14-04-2019, Saat: 14:01)nitro37 demiş ki: İzmir Güzelbahceden @orhancubukcu arkadaşımız var .2006 forester ile epeydir subap sorunu yasamadan devam etmişti en son.
Merhabalar,
Hızlıca son yazılanları okudum eğer tam cevap veremezsem tekrar yazarım.
Bende 2007 forester zl atmosferik var.
Aracı 135000 km de aldım LPG takılmamıştı İzmirde bir arkadaşım Atiker Gold taktı. 166000 km civarında siboplar biraz sallantı yapmaya başladı ilk ayarı Argos Subaru'da Abbas Abi yaptı. İkinci ayar da geçen aylarda yine sallantı başladı ve ben biraz pimpirikli olduğumdan ve günde en az 120 km yol yaptığımdan Ankara'ya gidip yine Abbas Abi tarafından ikinci ayar yapıldı bu sefer aracım 215000 kmlerdeydi. Yani yuvarlak hesap 50000 km yapmış oldu. Burada benim anladığım birkaç önemli faktör var bu süreyi uzatmaya dair;
Öncelikle siboplar iyice sapıtmadan belirlediğiniz doğru ustaya gitmek sibopları kurtarmanın ilacı.
Aracın hem motor bakımının hem de LPG bakımının düzenli yapılması. Ben şahsen 12000 kmyi aşmıyorum. 10000 km devirdiğim zaman hemen yağ, filtreler ve hemen ardından LPG bakımını iki filtreyi değiştirip ayarını yaptırıp yola devam ediyorum.
Aracın mevsimlik LPG ayarı sürekli takip edilmeli. Havalar ısındıysa hemen benzine geçip biraz yol yapıp LPGciye gitmek lazım. Motorlarımız kendi ayarlarını düzenlediğinden benzinle kullanıp gidildiğinde yeni yakıt haritasını kopyalayıp LPG de buna göre düzgün çalışıyor.
Doğru LPG seçimi önemli. Performansını hep depoyu tam doldurup ölçmeli ve yakıt markası konusunda seçici olmalı.
Doğru kullanım da önemli sürekli yüksek hızla gidiliyor ve araca yükleniliyorsa benzin tercih edilmeli. O anki yakıt masrafı sibop masrafından kat be kat ucuz olur.
Ekstra AFR ayarı konusunda feci şüpheciyim. Yabancı kaynaklara ve AFR modüllerine baktığımda hep geniş band o2 sensoru aynen su tesisatına T bağlantı yapılır gibi var olan sensörün olduğu yere kendi geniş bant sensörüyle bir T bağlantıyla yapıyorlar. Ancak benim bugüne kadar gördüğüm zaten aracın kendi sensörüyle ya da egzozdan ölçüm yapılarak uygulama yapılması. LPG ayarı dediğin zaten motorun benzindeki yakıt haritasının kopyalanması. Bu nedenle daha doğru veri okuyacak bir geniş bantlı ara birim kullanmıyorsan varolan haritalandırmadan ne farkı kaldı sorusu hep aklımda. O yüzden LPG ayarına giderken, benzine geçer aracı çeşitli farklı kullanım şekillerinde zorlar sonra da haritayı kopyalattırırım gayet de verimli bir süreç geçirdim 2.5 senedir katettiğim 90000 kmye yaklaşan yol tecrübemde.
LPG kitinin doğru montajı LPG kitinin markasından çok daha önemli. Bunun üzerine zaten birçok konu başlığından paylaşımlar mevcut.
Umarım alakasız bir cevap yazmamışımdır. Mehmet abi whatsapptan dürtmeden hızlıca cevap veriyim istedim.
Herkese iyi sürüşler dilerim.
Sevgiler,
Orhan
Valla coook açıklayıcı olmuş.. Keşke bende yılda km fazla yapan biri olsaydım lpg yi kayra otogaza taktırıp 3,4 yıl binip sohna satıp farklı bir subaruya geçerdim..çok teşekkürler iyiki var forum..
Hızlıca son yazılanları okudum eğer tam cevap veremezsem tekrar yazarım.
Bende 2007 forester zl atmosferik var.
Aracı 135000 km de aldım LPG takılmamıştı İzmirde bir arkadaşım Atiker Gold taktı. 166000 km civarında siboplar biraz sallantı yapmaya başladı ilk ayarı Argos Subaru'da Abbas Abi yaptı. İkinci ayar da geçen aylarda yine sallantı başladı ve ben biraz pimpirikli olduğumdan ve günde en az 120 km yol yaptığımdan Ankara'ya gidip yine Abbas Abi tarafından ikinci ayar yapıldı bu sefer aracım 215000 kmlerdeydi. Yani yuvarlak hesap 50000 km yapmış oldu. Burada benim anladığım birkaç önemli faktör var bu süreyi uzatmaya dair;
Öncelikle siboplar iyice sapıtmadan belirlediğiniz doğru ustaya gitmek sibopları kurtarmanın ilacı.
Aracın hem motor bakımının hem de LPG bakımının düzenli yapılması. Ben şahsen 12000 kmyi aşmıyorum. 10000 km devirdiğim zaman hemen yağ, filtreler ve hemen ardından LPG bakımını iki filtreyi değiştirip ayarını yaptırıp yola devam ediyorum.
Aracın mevsimlik LPG ayarı sürekli takip edilmeli. Havalar ısındıysa hemen benzine geçip biraz yol yapıp LPGciye gitmek lazım. Motorlarımız kendi ayarlarını düzenlediğinden benzinle kullanıp gidildiğinde yeni yakıt haritasını kopyalayıp LPG de buna göre düzgün çalışıyor.
Doğru LPG seçimi önemli. Performansını hep depoyu tam doldurup ölçmeli ve yakıt markası konusunda seçici olmalı.
Doğru kullanım da önemli sürekli yüksek hızla gidiliyor ve araca yükleniliyorsa benzin tercih edilmeli. O anki yakıt masrafı sibop masrafından kat be kat ucuz olur.
Ekstra AFR ayarı konusunda feci şüpheciyim. Yabancı kaynaklara ve AFR modüllerine baktığımda hep geniş band o2 sensoru aynen su tesisatına T bağlantı yapılır gibi var olan sensörün olduğu yere kendi geniş bant sensörüyle bir T bağlantıyla yapıyorlar. Ancak benim bugüne kadar gördüğüm zaten aracın kendi sensörüyle ya da egzozdan ölçüm yapılarak uygulama yapılması. LPG ayarı dediğin zaten motorun benzindeki yakıt haritasının kopyalanması. Bu nedenle daha doğru veri okuyacak bir geniş bantlı ara birim kullanmıyorsan varolan haritalandırmadan ne farkı kaldı sorusu hep aklımda. O yüzden LPG ayarına giderken, benzine geçer aracı çeşitli farklı kullanım şekillerinde zorlar sonra da haritayı kopyalattırırım gayet de verimli bir süreç geçirdim 2.5 senedir katettiğim 90000 kmye yaklaşan yol tecrübemde.
LPG kitinin doğru montajı LPG kitinin markasından çok daha önemli. Bunun üzerine zaten birçok konu başlığından paylaşımlar mevcut.
Umarım alakasız bir cevap yazmamışımdır. Mehmet abi whatsapptan dürtmeden hızlıca cevap veriyim istedim.
Herkese iyi sürüşler dilerim.
Sevgiler,
Orhan
Sağol Orhancim seni arada bir de olsa forumda görmek güzel hahahha zorla getiriyoruz bir nevi
Mehmet abi forumu her gün birkaç kez ziyaret edip yazilari okuyorum da fazla mesaj yazmiyorum galiba izmirden foruma girisin yuksek olmasinin bir sebebi olabilir miyim???
(14-04-2019, Saat: 21:22)nitro37 demiş ki: Sağol Orhancim seni arada bir de olsa forumda görmek güzel hahahha zorla getiriyoruz bir nevi
Mehmet abi forumu her gün birkaç kez ziyaret edip yazilari okuyorum da fazla mesaj yazmiyorum galiba izmirden foruma girisin yuksek olmasinin bir sebebi olabilir miyim???
Selamlar herkese
Girince yazın. Gördüğünüz konunun altına giriverin düşüncelerinizi
(14-04-2019, Saat: 21:22)nitro37 demiş ki: Sağol Orhancim seni arada bir de olsa forumda görmek güzel hahahha zorla getiriyoruz bir nevi
Mehmet abi forumu her gün birkaç kez ziyaret edip yazilari okuyorum da fazla mesaj yazmiyorum galiba izmirden foruma girisin yuksek olmasinin bir sebebi olabilir miyim???
Selamlar herkese
Bence girmekle kalma bir iki mesaj at Orhan adını unutturma bize hahahahh