Merhaba, Değerli Forum Yöneticileri ve Üyeleri, 2014 model , 2.0 benzinli, 177 kw, 124.000 km'de Forester XT araç aldım. Araç , sabahları soğuk motorda ilk çalıştırmamda 1900 devir'de çalışıyor ve yaklaşık 1900 - 1500 devir arasında çalışmaya devam ediyor. Evet, biliyorum soğukken motoru ısıtmak için yüksek devir çalışması normal, ama bu süre yaklaşık 20 dakikaya kadar , hatta yola çıkmayıp beklesem, daha bile uzun sürüyor. Yüksek devir devam ederken vitesi D konumuna alınca da araç ileri doğru ani atak yapıyor. Rölantinin motoru ısıtmak için bu kadar uzun süre yüksek devirde çalışması normal midir? Desteğiniz için teşekkür ederim.
Soğuk havalarda olan yüksek devirde rolanti motoru ısıtmak için değil, kabin içini ısıtmak (kalorifer) için kullanılıyor. kaloriferi kapattığınızda rolantinin düştüğünü göreceksiniz. Eğer düşmüyorsa başka bir durum vardır.
Aracınızı N konumunda çalıştırın ve 30 sn çalıştıktan sonra gaza çok hafifi dokunup bırakırsanız elektronik cikle devre dışı kalarak rolanti düşecektir.
Otomatik jikle var belli bir ısıya ulaşmadan devir düşmez, bu kadar uzun sürüyorsa antifrizinizi ve radyatörü de kontrol ettirin. 5 dakika sonra gaza ufaktan bir dokunun halen düşmezse antifriz ve radyatör kontrolü şart.
Ben pek anlamam motordan. Ancak soğuk havada 12 km uzaktaki işe giderken motor 4 km sonra ancak ısınmaya başlıyordu. Isınmış olmuyordu. Isınmaya başlıyordu. Sanırım motor büyük ve dizel diye. bu dediğim forester 2017 dizel sport 75000 km idi. Yani bence gayet normal sizin devir yüksekliği.
Soğuk sabah çalıştırmalarında rölantiye geçiş sürem sigaramı bitirene kadar oluyor. Bu huyunu ben de sevmiyorum. Devir 1500 altı civarında hareket etmede bir sakınca olmaz ama yağ sıcaklığı artana kadar gaza yüklemeden sürmek gerekir. 30C den sonra soğuk işareti sönüyor. 80C gazlamak için en uygun nokta.