Değerli bilgilerinizle beni aydınlattığınız için hepinize çok teşekkür ederim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(15-02-2019, Saat: 14:01)Salih demiş ki: Piyasa arabaları dediğimiz araçlar önden çekiş olduğu için sağ sol dengesi zaten yoktur. Motor ve şanzıman beraber kompakt bir yapıda olduğundan bir akis diğerine göre uzun veya kısadır yani sistem ortalı değildir. Ağırlığın fazlası önde olduğundan ön arka dengesi de yine bir subaru gibi değildir. Subaru da simetrik ten kasıt ağırlık dağılımının sağ ve sol yarıya neredeyse eşit olarak dağıtılması, boxer motor nedeniyle ağırlık merkezinin aşağıda olması, awd sistemi ile sürekli 4 çeker olması bahsettiğiniz araçlardan 2003-2008 forester da olsa(yani yüksek olmasından bahsedilmesi) daha iyi yol tutuşu vardır. Motor ve şanzıman tam ortadadır ve akis boyları eşit , simetriktir.Yani subarular ağırlık dağılımı ve ağırlık merkezi olarak her zaman üstündür diğer araçlara göre. Bu nedenle yol tutuşu artar. Piyasa arabalarında sağ sol akisin uzunluk farkları bile, akisin burulma esneme durumunu değiştirir. Her zaman uzun olan daha fazla burulma kuvvetine maruz kalır mesela. Tekerde ki tork bile farklıdır. Forester yüksek olsa bile örneğin bir l200 veya amarok gibi yüksek değildir. Ama bir sedana göre yüksek olsa bile yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı forestera güvenirim diğerlerine güvenmem. Gördüğüm kadarıyla 93 corolla kullanıyorsunuz. Subaru nun direksiyonuna geçip bir tur attığınız zaman her şeyi anlarsınız Bağımlılık yapar aynı zamanda. Bir subaruya alışırsanız başka araçlar güven hissi vermez.
Corolla eski aracımdı 4 aydır 2006 forester kulanıcısıyım Salih abi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi