(15-02-2019, Saat: 14:18)nitro37 demiş ki: Yalnız burada önemli olan viraja nasıl girdiği değil olası kayma durumunda hangi aracın daha kolay toparlayacak olması. Evet schirocco daha iyi viraj alır foresterdan ama kaydiginda toparlamak kolay olmaz. Subaruda ise toparlamak daha kolaydır. Neden simetrik denge ve awd sistemi yüzünden
Bizim için en önemli nokta bu, çünkü sıradan bir sürücünün en çok yaşayabileceği senaryo beklemediği bir anda aracın önden/arkadan kaymaya başlaması, profesyonel bir sürücü zaten kayma eğilimi bekliyordur o an ve nasıl toparlayacağını da biliyordur.
Ben Linea ile o kadar saçma şeyler yaşadım ki, çok sakin sürerken 70-80 km/h civarında yola devrilmiş kukadan kaçayım derken çok fena spin atmıştım, benzerini Impreza ile de yaşadım hem de sisli, çiğ yağmış asfaltta hiç kaymadı.
Kayan araba Subaru ise kolay toparlayabilmesi sayesinde biz viraja performansı çok iyi diyoruz aslında ben sık sık deniyorum aracımı farklı virajlarda nasıl davranıyor öğrenmek için. Şuna emin olabilirsiniz, benzer şekilde yüksek olan tüm araçlara göre daha güven veriyor viraj içindeyken çünkü çok fazla yana yığılmıyor. Yığılma hissedenler için arka viraj demiri (yabancı kaynaklarda sway bar diye geçer) bir tık kalın olanıyla değiştirilebilir.
Zemin kaygan değilse, lastiklerimiz çok kötü durumda değilse, viraja aracı devirmeyecek doğru hızda yaklaşıp daha viraj içindeyken gazla hızlanılabilir, diğer sayılan araçlarda ne yaşanabilir? Virajda devrilme olmaz belki ama kaymadan girebilmek için daha yavaş girilmesi gerekebilir, bunun birçok nedeni var.
Öteki araçlarda arkalarda bağımsız süspansiyon olmayacak büyük ihtimalle, yatmaya ve kaymaya daha meyilli olacaklar, bazı Forester'larda olduğu gibi self-leveling özelliği de olmayacak ki bu özellikle sağa sola yığılmayı baya engelleyecektir, sonra viraj içinde gazlama bazen tehlike yaratabilir, torku dağıtamadan en yakın tekere verecek gücü. Eğer öteki araç dediğimiz Scirocco gibi bir şey ise kesinlikle Forester'a göre daha yüksek hızda viraja girebilir, viraj içindeyken gazlamaz çıkana kadar hızı çok düşmezse de çıkışta tekrar gazlar gider, en ideal viraj performansı ve en limitte gidilen senaryoda spor tasarımlı bir araç Forester'ı geçebilir ama içinde sürücüden başka yolcu varsa epey korkar, Forester'da da yığılma olursa korkar