(11-12-2019, Saat: 21:44)Qkhn333 demiş ki: (11-12-2019, Saat: 15:31)aozenli demiş ki: Fikrim şu, hurdaya çıkacağını sanmıyorum. çünkü bu derece başarılı bir 4x4 bu maliyetlere bulunmuyor. bu sebeple motor yapılıp kullanmaya devam mantığındayım. Ki dediğim gibi amaç belli ve 2. araç olarak baktığınızda bu durum biraz daha lehinize aslında. İçi gayet geniş malzemelerini gayet rahat sığdırabilirsiniz. Konfor ve yol tutuş üst düzeyde. diğer araçlarda bu tarz özelliklerin hepsi bir arada bulunmuyor. terrano, grand vitara xl7, pajero gibi araçların içi çok geniş ama bence daha tehlikeli araçlar. suzukinin diğer modellerinin yüksek olması güzel ama yol tutuşu forester gibi değil. daihatsu veya nivayı ztn karşılaştırmaya hiç almayın derim. Sonuç itibari ile Abant buluşmasındaki arkadaşların bazıları benim iç alanı nasıl kullandığımı görmüşlerdir. Fazlasıyla eşya olmasına rağmen çekişte ve yol tutuşta asla problem yaşamadım. haftasonları bazı zamanlar 4 arkadaş herkes ayrı çadır ve malzeme olmasına ve her birimizin ayrı ayrı 4 5 takım oltamız olmasına rağmen yeşilovacık anamur erdemli silifke bölgesine tek araçla gidebiliyoruz.
bu bölgede ihtiyaç veya sormak istediğiniz birşey olursa da elden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Hocam ben gün içerisinde telaşeden bir de forumun yabancısı olduğum için yazdıklarınızı görmemişim.çok güzel bir değerlendirme yapmışsınız.bölgemde böyle bir hobidaşım ve forester sahibi olduğu için çok mutlu oldum.siz nerede yaşıyorsunuz?spin kamışı sığdırabiliyor musunuz?araç bakarken nelere dikkat etmemi tavsiye edersiniz?
Günaydın,
2.70 spin kamış var bende. diğer arkadaşların da öyle. benim bagaj koltuk seviyesinde dolu oluyor ztn, ya onun üzerine çapraz yatırıyorum koltuk kafalıklarının yanından ya da arka koltuğun ortasında götürüyoruz sorun olmuyor. Arabanın üzerinde sepet var, 4 kişi olduğumuzda yukarıya da yatak yorgan fln atıyorum (photoda mevcut
. Spinleri de onların arasına koyduğum oluyor. Onun dışında ztn 4 kişi ile gidince 10 dan fazla teleskopik kamış ve makine de oluyor ki diğer eşyaları da tahmin edersin. En hoş yanı arka koltukları hem öne hem arkaya kademe kademe yatırabiliyorsun. Subaru dışı araçlarda koltuğu öne yatıracağında tamamen yatırman gerekiyor, Forester'da 60 derece 45 derece açı ile bile yatırabiliyorsun. Bu da sana istediğin gibi yükleme alanı sunabiliyor. Aracımı günlük kullanıyorum ama kamp malzemeleri ve 2 oltam sürekli bagajda mesela. rahatsız da etmiyor.
Ben Adana'da yaşıyorum, Mersin'de AKİB'de çalışıyorum. 4 aydır kullanıyorum Subaru. bildiğim gördüğüm kadarıyla ifade edeyim, gerisini üstadlar açıklar diye düşünüyorum. Araç bakarken dediğim gibi ben geçmişine önem verdim. bilmediğim bir araç sonuçta. ne ile karşılaşacağımı bilmiyorum. şu da var ne kadar bakımlı olursa olsun hiçbirşey çıkmaz diye de düşünmeyin. olmayacak şeylerle de karşılaşabiliyor insan. Ben atmosferik motor ve düz vites araç aldım. tanımadığımdan turbo ve otomatik vitese girmek istemedim. bazen ihtiyaç duyuyorum tabi turboya. LPG ile kullanımda çelik subap önemli diye gördüm. orjinal subapları fazla dayanıklı olmuyor LPG'de. Arka amortisörler çok pahalıymış, onlar sağlam olmalı. km takıntım olmadı benim, sadece motor elden geçmişse ne zaman yapılmış nerde nasıl yapılmış bu önemli. bakımlarda da işçilik hariç 350 TL'ye yağ bakımını yaptırdım. Debriyaj seti değişti işçilik hariç 1100 TL. Bu rakamlar normal araçlarla da hemen hemen aynı yani. kaporta parçaları pahalı geldi bana. çıkma piyasası nasıl bilmiyorum. şimdilik hatırladıklarım bunlar