Asıl problemin dizel motor değil DPF olduğu konusunda Yavuz beye katılıyorum. DPF teknolojisi ve onun var olan motor teknolojisine eklenmesi konusunda yeterince hazır olmadan geçildiğini düşünüyorum. Bu problemin en önemli kısmı. Diğer kısım ise arabadaki tabiri caiz ise yapay zeka. Motor yeni koşullara göre kendince uyum sağlamakta. Mesela motora gelen yakıtın geliş sürecinde bir anormallik var ise yapay zeka ona göre tedbir alıyor ve anomaliyi dengeliyor. Rölanti veya enjektörü otomatik ayarlaması bu yapay zeka sayesinde olmakta. Anomali sırasında dengesiz yakıt karışımı dpf’nin sık dolmasına sebep olmakta. DPF’yi boşaltmak için yapılması gerekenler başladığında, ki bunun teknik adı rejenerasyon, yağa dizel karıştırılmakta . Bu aşamada problem yaşanırsa dpf’ye gelen dizelle karışık yağ geri gönderilmekte. Sonra bir başka denemede gene aynı prosedür olursa gene dizelle karışık yağ kartere geri yollanmakta. Yağın içine karışan dizel belli bir yüzdeye ulaştığında, yağ aşırı seyreldiğinde yağlama görevini yapamayıp motor pert olur.
Döngü bu şekilde. Bu döngüyü kırmanın yolu DPF’yi iptal etmek. Hal böyle olunca, velevki yakıt sisteminde problem var, o zaman sadece yakıt tüketiminden belli olur. Daha fazla yakıt tüketir ama yağın seyrelmesi tehlikesi olmaz. DPF’de niye yağ ve dizel kullanılmış bilmem. Ama diğer bir yöntem ADBLUE denen şey. Nasıl çalıştığını tam olarak bilmiyorum ama dpf’deki külü yakmak için motordan yağ ve yakıt çekmek yerine haricen kullanılan bu sıvı kullanılmakta. İlk çıktığında büyük tonajlı araçlarda kullanılırdı, şimdi ise mesela OPEL marka SUV’da kullanılmakta. Bizim araçlarda amaca en uygun şey DPF’yi iptal etmek.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-09-2020, Saat: 22:11)BlackFe26 demiş ki: Herkese merhaba,
Son bir senedir keyifle kullandığım Forester 2015 Dizel aracımda zaman zaman (3 haftada bir falan) yoğun beyaz duman atma problemi yaşıyorum. Daha önce başına gelmiş olan arkadaşlar yardımcı olabilirler mi ? Herkese şimdiden teşekkürler.
Konu genele kaydı gibi, sizin durumunuzu dönecek olursak, beyaz duman dpf’nin temizlenmesi sürecinde ortaya çıkan şey gibi görünüyor.
Sizce dpf sık doluyor ise iki yönden yaklaşmak lazım.
1. Sizin sürüş karakteristiğiniz:
* yoğunlukla kısa mesafe kullanıyor isenin dpf çabuk dolar.
* düzenli rejenerasyon için motor devrinin 2000 den yüksek ve süratin de yanlış hatırlamıyorsam 80-90 km’dem hızlı olması lazım. Motor ısınmış olmalı.
Bu şartlar en iyi otoban veya çevre yolunda sürüş ile sağlanır.
Eğer zaten sürüş tabiatınız böyle ise, ikinci yöne bakmak lazım.
2. Teknik bir problem olabilir. Turbo hortumuzu mutlaka, diğer hortumları da gerekiyor ise kontrol ettirin. Hortumlarda bir çatlak var ise yakıt sistemi sağlıksız çalışır ve dpf de vakitsiz kurum birikmesine sebep olur.
Şu da bir ihtimal, her şey normal ve siz dpf’nin kül yakması sonucunda çıkardığı dumanı yeni fark ettiniz
Benim aracım aldığımda dpf iptali yapılmış olduğu için rejenerasyon sürecine bizzat şahit olmadım. Ama kullanıcıların yaşadığı problem ve çözümler aşağı yukarı böyle.
Size tavsiyem bir tane OBD2 cihazı alıp, uygun bir programla motorunuzu ara ara kontrol edin. Yağ seyrelmesini mutlaka takip edin. Eğer seyrelme oranı %10’u aşarsa km’ye bakmaksızın yağınızı değiştirin.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi