Benim bildiğim istatistik verileri :
Normalde fakir karışımda 45-60 bin km arası supap eriten-uzatan A16 let kodlu opel motoru ile 100.000 km ( bilindiği kadarıyla hala çalışıyor )
Bu aracın LPG siz olarak 90.000km de supap erittiğine şahidim. her şey yakıt türü değil, aracınızın başına gelen her şey de yakıt türünden değil.
sensörleriniz ( MAP-MAF vs ), motor bakımınız yoksa, kullanıcı çok yükleniyorsa , sürekli yüksek devir çeviriyorsa benzin-LPG farketmez bu araçlar eritir-uzatır-yakar.
Kendi aracım 50.000 km dir LPG li, yazılımlı + AFR ayarlı, her 10.000 de bir kompresyon testi yapılıyor. sıfır kaçak. araç şu an 95000 de.
Biz AFR ayarı ile "LPG kaynaklı supap hasarı" nın önüne geçebiliriz sadece. sürekli sakin kullanan, kaliteli bakım malzemeleri kullanan bir kullanıcı ile performanslı kullanım yapan ve öylesine bakım yapan kullanıcının motor ömürleri arasında dağlar kadar fark vardır. EGT ölçer veya o bölgeye en yakın, Cat ısınızı okuyabiliyorsanız, şöyle uzun bir rampada sıcaklıklarına bakın, sakin kullanım ve hızlanma yaparak. Ne demek istediğimi anlayacaksınız
Saygılar.
Bir diğer konu : LPG kiti.
en güzel kiti manifoltu hatalı delerek montaj yapın, Hortumları bahçe hortumu gibi bırakın, performans alamadığınız gibi sorun yaşarsınız.
En güzel kiti en güzel montaj ile kullanın ancak ayarlarınız bozuk olsun, performans alamazsınız.
hepsi bir bütündür, regülatör emiş-basınç hortumunu LPG enjektörünün dibinden aldı diye 20.000 km de supap yakmış dünyaca ünlü bir marka biliyorum.
Bu sebeple ikinci elde araç alacak isem LPG siz bakar ve her şeye kendim başlamak isterim.