Arkadaşlar 2004 forester xt nin şanzıman yağı seviye kontrolü motor stop etmiş halde mi yapılıyor. Yabancı bi forumda biri motor rölantide çalışırken diye yazmış ama emin olamadım bilen varmı.
Sanzuman yagi; aracin motoru calisir halde kontrol edildiginde en saglikli yag seviyesi gorulur. Fakat bunda da dikkat edilmesi gereken 2 nokta var.
bazi cubuklarda derecesi yazar. yani 2 tane rakam vardir. bazi cubuklarda COLD - HOT yazar.
Burdaki anlam, motoru calistirdiktan 1-2dk sonra kontrolu yaptiginizda COLD kismina, motor surulmusse, o zaman HOT kismina dikkat etmeniz gerekiyor.
Yag seviyesi, motor kapaliyken dusuk. yag ekledim ama servise gidince usta fazla yag var dedi. Cevabi: sanzuman karteri ve tork konvertor iki ayri akvaryum gibidir. ama birbirine baglidir. sirkulasyon pompasi calistirilmazsa, akvaryumlardan birinde, digerine gore daha az sivi olur. Ama pompa calismaya basladigi zaman, seviyesi dengelenir.
Aracin motoru calistiginda, sanzuman P de olsa bile, sanzuman icerisinde sirkulasyon baslar. cunku R veya D ye takilacagi icin hazir olmasi lazim. Motor calisir durumda oldugu zaman, tork konvertor ve sanzuman karterindeki yag seviyesi sirkulasyon ile dengelenir ve size olmasi gereken seviyeyi gosterir.
(03-11-2020, Saat: 16:49)sarpworks demiş ki: Sanzuman yagi; aracin motoru calisir halde kontrol edildiginde en saglikli yag seviyesi gorulur. Fakat bunda da dikkat edilmesi gereken 2 nokta var.
bazi cubuklarda derecesi yazar. yani 2 tane rakam vardir. bazi cubuklarda COLD - HOT yazar.
Burdaki anlam, motoru calistirdiktan 1-2dk sonra kontrolu yaptiginizda COLD kismina, motor surulmusse, o zaman HOT kismina dikkat etmeniz gerekiyor.
Yag seviyesi, motor kapaliyken dusuk. yag ekledim ama servise gidince usta fazla yag var dedi. Cevabi: sanzuman karteri ve tork konvertor iki ayri akvaryum gibidir. ama birbirine baglidir. sirkulasyon pompasi calistirilmazsa, akvaryumlardan birinde, digerine gore daha az sivi olur. Ama pompa calismaya basladigi zaman, seviyesi dengelenir.
Aracin motoru calistiginda, sanzuman P de olsa bile, sanzuman icerisinde sirkulasyon baslar. cunku R veya D ye takilacagi icin hazir olmasi lazim. Motor calisir durumda oldugu zaman, tork konvertor ve sanzuman karterindeki yag seviyesi sirkulasyon ile dengelenir ve size olmasi gereken seviyeyi gosterir.
Bende cold hot yazıyor. Çalışırken p konumda baktığımda iki durumdada 0.5 cm fazla görünüyor. Bu fazlalık nereye kadar normal acaba
(03-11-2020, Saat: 16:49)sarpworks demiş ki: Sanzuman yagi; aracin motoru calisir halde kontrol edildiginde en saglikli yag seviyesi gorulur. Fakat bunda da dikkat edilmesi gereken 2 nokta var.
bazi cubuklarda derecesi yazar. yani 2 tane rakam vardir. bazi cubuklarda COLD - HOT yazar.
Burdaki anlam, motoru calistirdiktan 1-2dk sonra kontrolu yaptiginizda COLD kismina, motor surulmusse, o zaman HOT kismina dikkat etmeniz gerekiyor.
Yag seviyesi, motor kapaliyken dusuk. yag ekledim ama servise gidince usta fazla yag var dedi. Cevabi: sanzuman karteri ve tork konvertor iki ayri akvaryum gibidir. ama birbirine baglidir. sirkulasyon pompasi calistirilmazsa, akvaryumlardan birinde, digerine gore daha az sivi olur. Ama pompa calismaya basladigi zaman, seviyesi dengelenir.
Aracin motoru calistiginda, sanzuman P de olsa bile, sanzuman icerisinde sirkulasyon baslar. cunku R veya D ye takilacagi icin hazir olmasi lazim. Motor calisir durumda oldugu zaman, tork konvertor ve sanzuman karterindeki yag seviyesi sirkulasyon ile dengelenir ve size olmasi gereken seviyeyi gosterir.
Bende cold hot yazıyor. Çalışırken p konumda baktığımda iki durumdada 0.5 cm fazla görünüyor. Bu fazlalık nereye kadar normal acaba
buna yorum yapmak oldukca zor. cunku 0,5 cm fark, sanzuman icindeki sirkulasyon sonucu dalgalanmadan da kaynaklaniyor olabilir veya arac daha once sanzuman servisi yapilmissa/motor calismiyorken yag seviyesi kontrol edildiginde eksik diye ekleme yapilmis olabilir.baska bir ihtimal de zemin duz degilse yani arac terazide degilse de farklilik gosterebilir.
tahminimce 0,5cm yukseklik 1/2lt yaga takbul ediyor olabilir. sorun yaratacagini sanmiyorum.
Arkadaşlar bu konuyla ilgili yabancı forumlarda biraz araştırma yaptım sonucu yazmak istedim belki birinin işine yarar. Şanzıman yağ kontrolü yaparken, 1.araç düz bir zeminde rölantide çalışıyor olacak ve P konumunda olacak 2 şanzıman soğukken Cold yazan bölümün full çizgisinin hemen altında olacak 3.araç 5,10 km yol yapıp şanzıman ısısı 80 dereceye ulaşınca bu kez yağ seviyesi Hot yazan bölümün full çizgisinin hemen altında olacak 4.her iki durumdada yağ seviyesi low ve full çizgilerinin orta seviyesinin altında kalıyorsa ekleme yapılır 5.her iki durumdada kesinlikle full çizgisinin üzerinde olmamalıdır
Şanzıman yağının 60000 km de değiştirilmesi öneriliyor
Herkese uzun aradan sonra tekrar merhabalar,,,Yeni kasa (2009_11) Forester bakıyorum,,bütçem çok değil,,maks 130_5 gibi,, motor yapılmış dizel. Ya da atmosferik Benz,LPG,, sizin önerileriniz,,,,daha önce 2004 XT kullandim,, problem azlığı için Benz,150 hp e sıcak bakıyorum ancak. Tork beni biraz düşündürüyor