Manuel 2.5 in sahibi Serkan abi titiz bir adamdır. Çok özenle ve sağlam hazırlanmış, çok iyi bakılmış bir araç. Aynı hacimdeki wrx'ten eksiği yok fazlası var. Trdeki tek manuel 2.5 turbo Forester bu araç. Tüm manuel Subarular gibi(STI hariç) %50-%50 ön arka güç dağılımı yapar.
Genel olarak otomatik 2.5 XT ve sonraki nesil CVTli 2.0 XT kıyaslaması yapacak olursak sonraki nesil XT daha sorunsuz ve daha modern bir seçenek olacaktır. Daha az yakıt tüketimi, daha çok konfor, daha güzel görünüm, daha az deforme olmuş araç vs...
CVTli olup X mode'a sahip Subarular ağır olmayan arazi şartlarında oldukça işe yarar olsa da CVT şanzıman zorlu pozisyonlarda aracın gücünü keserek, tekerlere iletmeyerek bulunduğu yerden hereket etmesini engelliyor. Youtube'da çokça video var. Bildiğim kadarıyla sakin asfalt kullanımında %90 ön %10 arka şeklinde güç dağılımı yapıyor. Bu dağılımı %50 ön %50 arka bandına kadar değiştirebiliyor. X mode'un çalışma prensibini ayrıntılı bilmiyorum fakat CVT nin güç kesmediği durumlarda XMode'a sahip Subarular arazide daha başarılı bunu da not edeyim.
2.5 XT'nin avantajları işe şunlar: 4 ileri tam otomatik şanzıman ile zorlu arazide daha kabiliyetli olacaktır. 2008 öncesi 2.5 XTlerin %45 ön %55 arka güç dağılımı ve arka LSD ile önceki ve sonraki kasalara göre daha sportif sürüş özellikleri vardır. Bence DCCD'li STI'dan sonra Subarunun en iyi çekiş sistemine sahip modellerinden biridir.
Lpg ile kullanım diğer subarularda da risklidir fakat 2.5 XT'de daha risklidir. LPG'li 2.5 XT almak oldukça riskli bir hareket bence
2.5 XT kullanıcısı olarak tavsiyem şu olur: bütçe olarak uygunsa ve aracı yükseltip offroadda kullanmayacaksanız kesinlikle CVTli XT ilk tercihiniz olmalı
Yok benim bütçem o kadar yüksek değil, araca 3-5 masrafla 280 hp yapar gazlarım ya da arazide yoğun kullanırım vs derseniz 2.5 XT tercih edebilirsiniz.