Merhabalar, Yorumlar güzel ancak elma ile elmayı karşılaştırmak lazım. Toyota'daki sistem gerçekten hibrit, kayda değer bir pil ve elektrik motor var. Bu nedenle şehir içi sürüşlerde elektrik sistemi arabayı belli mesafelerde götürebiliyor.
Subaru e-boxer ise hafif hibrit (yabancıların deyimi ile mild hybird) yani sadece kalkışlarda benzin motora biraz katkı (tork anlamında) ve de eğimli sürüşlerde yelkenleme imkanı şeklinde...
(18-07-2022, Saat: 03:05)niteforester demiş ki: Çok güzel bir değerlendirme olmuş. Keşke daha önce okumuş olsaydım, hibrit e-boxer motordan fazla beklentim olduğunu farkedebilirdim. Aracımı 2021 Aralık ayında aldım, deneme sürüşü yapma şansım olmamıştı. İlk 7000 km deneyimim de sizinle aynı diyebilirim.
Şehir içi kullanımda EV motordan daha fazla yararlanmayı umuyordum, ama gaza çok hafif basmanızla hemen benzinli motora geçiyor, eğim aşağı bir yolda veya ayağınızı gazdan kestiğinizde hafif frene bastığınızda EV moda geçiyor. Seat Leon ACT motor kullanıcısıyım, 4 silindir moddan 2 silindir moda atması gibi ama Seat bunu 130 km altında daha fazla uyguluyor gibi geldi bana. Kızımı gidiş geliş 7 km uzaklıkta okula getiriyoruz bu mesafede elektrikli motordan yararlanırız diye düşünmüştüm fazla beklenti içine girmişim seat a geri döndük, sport modda şehir içinde daha az yakıyor.
Uzun yolda ise bu ağırlıkta ve sürekli 4x4 özellikli bir araç için gayet iyiydi. İlk uzun yol deneyimimde fazla zorlamadım aracı, 100-120 km hızla kullandım. 415 km yapmışım benzinlikten benzinliğe, full depo dan full depoya. 28.27 lt harcamışım. doğru hesaplıyorsam 100 kmde 6.81 yakmış gibi. yol boyunca klimada calıştı. hatta bir ara molada belki 20 dk falan klima calışsın diye arabayı çalışır halde tuttuk.
Karşılaştırmam gerekirse şirkette arkadaşım Toyota Rav4 hibrit motorlu aracı kullanıyor, İstanbul Ümraniye - Ataşehir arasında sabah ve akşam iş trafiğindeki yakıt tüketimi 4.4 lt uzun yolda 4.2 lt olduğunu söylüyor. 2 katlı otoparkın 2 katının tamamını elektrik modda çıkabiliyor. Buna dikkat çekmek istiyorum gözlerimle şahitim ? ve benim de Subaru dan beklentim buydu, malesef bu e-boxer motor ile şu haliyle bunu yapması imkansız. Ben düz yolda EV modu ender yakalıyorum Rav4 otoparkta asfalt tırmanmayı bile elektrik motoruyla yapabiliyor.
Yalnız burada hibrit motor karşılaştırması yapıyorum, güvenlik özellikleri ve 4x4 performansı açısından yine tercihim Subaru Forester olurdu. Keşke hibrit motoru Rav4 kadar cömert olabilseydi. Pillerin bagaj hacmini almasına değer miydi tartışılır (gerekmediğinde 4 silindirden 2 silindire düşen bir sistem de aynı tüketimi verebilirdi belki de).
Öncelikle rav4 hibrit güzel araç fakat şarj bittiğinde arka tekerlekler iptal oluyor ve iki çekere düşüyor. Subaru awd sisteminden vazgeçmediği için bence daha tutarlı. Bende 2018 2.0x yani turbosuz benzinli var. XT kullanmadım fakat rampalarda tork eksikliğine rağmen aracımdan oldukça memnunum. Geçen gün istanbul a gidip geldim. Otobanda 90-100 km sabit hızda 7 litrenin altına düşüyor. fakat 130-140 km lerde giderken 8 lt rahat görüyor. Benim otoban hızım 120 ortlama ile 7,4 litre yaktım.