Merhabalar. Bir hususta fikrinize danışmak istiyorum.
Bende 2020 model Forester e-Boxer var. Abimde de 2020 model XV var. Bu iki araç arasında sürüş karakteristkleri bakımından bazı temel farklılıklarının olduğunu gördüm. Bunları şöyle izah etmeye çalışacağım:
a) XV, 1.6 lt'lik atmosferik bir motora sahipken, 2.0 lt'lik atmosferik motora sahip Forester'dan daha 'iştahlı ve 'istekli', daha 'devirli', gaza basınca verdiği tepkiler daha 'güçlü'. Forester'da ise durum tam aksine. Çok sönük kalıyor gaz tepkimeleri mesela. Gitmek istemiyormuşcasına bir sürüş deneyimi sunuyor.
b) XV, seyir halindeyken yolu size çok daha az hissettiren bir süspansiyon sistemine sahip. Yoldan aldığı darbeleri güzel sönümlüyor ve kabin içine oldukça sönümlenmiş bir şekilde iletiyor. Adeta yolun üzerinde 'kayıp giden' bir araç sürüyormuş hissiyatı ortaya çıkıyor. (Ben daha öncesinde 2015 ve 2016 model Forester araçlarını da kullanmıştım. Onların sürüş karakteristiği XV'ninkine çok benziyordu.) (Buna sanırım 'sert süspansiyon' deniyor.) Forester'da ise tam aksi bir durum söz konusu. Yoldan aldığı hemen hemen her darbeyi kabin içine neredeyse tümüyle yansıtıyor. Süspansiyonu XV'ye göre daha sesli / gürültülü çalışıyor. (Buna da sanırım 'yumuşak süspansiyon' deniyor.)
c) XV, geri geri giderken engel algıladığında otomatik fren yaparken Forester bu özelliğe sahip değil. Bu normal mi? Neden birinde bu özellik varken diğerinde yok?
b'de bahsini ettiğim sürüş karakteristiğinin yeni kasa Forester'da da devam edeceğini / ettirildiğini varsayarak e-boxer versiyonunun aldım. Ama yanılmışım. Aynı yıl üretilen iki modeldeki bu farklılıkları sizce olağan mı karşılamalıyım? 2020 model XV ve e-boxer Forester kullananlarınız var mı aranızda? Bir de deneyenleriniz varsa bilgilendirebilirler mi? Son kasa XV (yeni adıyla Crosstrek) de bendeki Forester gibi mi sürüş karakteristiği ve süspansiyon sistemi açısından?
Bende 2020 model Forester e-Boxer var. Abimde de 2020 model XV var. Bu iki araç arasında sürüş karakteristkleri bakımından bazı temel farklılıklarının olduğunu gördüm. Bunları şöyle izah etmeye çalışacağım:
a) XV, 1.6 lt'lik atmosferik bir motora sahipken, 2.0 lt'lik atmosferik motora sahip Forester'dan daha 'iştahlı ve 'istekli', daha 'devirli', gaza basınca verdiği tepkiler daha 'güçlü'. Forester'da ise durum tam aksine. Çok sönük kalıyor gaz tepkimeleri mesela. Gitmek istemiyormuşcasına bir sürüş deneyimi sunuyor.
b) XV, seyir halindeyken yolu size çok daha az hissettiren bir süspansiyon sistemine sahip. Yoldan aldığı darbeleri güzel sönümlüyor ve kabin içine oldukça sönümlenmiş bir şekilde iletiyor. Adeta yolun üzerinde 'kayıp giden' bir araç sürüyormuş hissiyatı ortaya çıkıyor. (Ben daha öncesinde 2015 ve 2016 model Forester araçlarını da kullanmıştım. Onların sürüş karakteristiği XV'ninkine çok benziyordu.) (Buna sanırım 'sert süspansiyon' deniyor.) Forester'da ise tam aksi bir durum söz konusu. Yoldan aldığı hemen hemen her darbeyi kabin içine neredeyse tümüyle yansıtıyor. Süspansiyonu XV'ye göre daha sesli / gürültülü çalışıyor. (Buna da sanırım 'yumuşak süspansiyon' deniyor.)
c) XV, geri geri giderken engel algıladığında otomatik fren yaparken Forester bu özelliğe sahip değil. Bu normal mi? Neden birinde bu özellik varken diğerinde yok?
b'de bahsini ettiğim sürüş karakteristiğinin yeni kasa Forester'da da devam edeceğini / ettirildiğini varsayarak e-boxer versiyonunun aldım. Ama yanılmışım. Aynı yıl üretilen iki modeldeki bu farklılıkları sizce olağan mı karşılamalıyım? 2020 model XV ve e-boxer Forester kullananlarınız var mı aranızda? Bir de deneyenleriniz varsa bilgilendirebilirler mi? Son kasa XV (yeni adıyla Crosstrek) de bendeki Forester gibi mi sürüş karakteristiği ve süspansiyon sistemi açısından?