Merhabalar arkadaşlar. bildiğiniz üzere 2008 legacy sportwagon sahibiyim. bizim subaruların 10 yılda bir olan kronik sorunu power ses yapması yada atf kaçaklarıdır. aslına bakarsanız diğer marka araçlarda daha fazla olur ancak subaru problemsiz bir araç olduğundan dolayı bunu biz problem olarak algılarız. Neyse gelelim işlemlere. Aracımdan bir süredir direksiyon power ında ses olmamasına ragmen atf kaçakları vardı. bu kaçaklar ilk başta sadece sıcak havalarda baş göstermeye başlamıştı daha sonrasında kesilmişti. sonrasında iyice bu sefer daha fazla olmak kaidesi ile sızan atf nin egzos ve emme manifoldunun alt kısımlarına dolması ve acayip bir koku yapması nedeni ile. dedim ki yaptıralım. Ancak istanbuldayız ve buradaki ustalarımız aracın direksiyoncuya yada onların tabiri ile direksiyon içi yapan tornacıya götürmemiz gerektiği yönünde idi. Aldım aracı dedim gideyim ilk gittiğim yer bunun tamir takımı yok bende deyip savdı başından. dedim ki demekki marka yerler gerekiyor. bostancı sanayide ünlü bir yer var aradım sordum arkadaşlara kutuda birsey yok sadece power da kacak var ses te yok deme me ragmen 700 ile 800 tl arası çıkar dediler. dedim ki yok vermem o kadar para sonra başka bir servis kadosanda olan ünlü başka bir tornacıyı gösterdi o arkadaşlarda 600 - 700 arası tutar dediler. benı tatmin etmediler. sonra yenibosnada olan başka bir yer önerildi ora içinde sök getir 400 tl ye yapalım dendi. daha sonrasında ben bu tornacıların hepsini fiat lineam var direksiyon powerından yag kacırıyor diyerek aradım hepsı 250-350 arasında fiyat verdiler. sonra dedim ki arkadaş birde subaru var onu kaca yaparsın. dedikleri 700 800 abi onun parçası pahalı.. içimden öyle sövüyorum ki bilmeniz görmeniz lazım. adı subaru olunca fiyatlara koyan başka marka çok çalışan arkadaşlar. bu arada bu işi raci ustamız yapıyor ankarada olsaydım direk ondaydım. sağolsun telefonla bana destekk verdi teşekkur ediyorum kendisine buradan. Sonrasında o sinirle dedim sizin vereceğiniz fiyatı diye aldım takımları elime dogru arabanın yanına bir güzel söktüm pompayı aldım benzinle açmadan önce bir temizledim. sonra en ufak ayrıntısına kadar dağıttım. Ses yapmayan bir power da yag kaçağının iki sebebi vardır. oring ve keçeler. hepsini çıkarttım bitik vaziyetteydiler. sonrasında yanıma aldım butun parca ve orıngleri doğru sanayiye gidip keçe oring alıp geri dondum. önce yerlerine taktım topladım araca taktım dolayısı ile hava var diye powerdan sesler geliyor yaklasık 20 dakıka ugrastım havayı alayım diye nafile olmadı. raci ustamla görüşüyorum dedim boyle böyle yaptım bıcaklarımı ters taktın dedı dedım hayır ozellıkle dıkkat ede ede defalarca kontrol ettım duzgun dedım olmayacak bu sokeyım gerı soktum gerıye sonrasında actım ıcını bıcakların uzerıne gıren seklı bozuk ustunde yarık olan bılezığı yamuk takmışım. seklı bozuk yerı bir cıvataya denk gelmesı lazım mış. neyse tekrar aracın uzerıne taktım. bu sefer hava yapma sesı yaklasık 10 dk ıcınde kesıldı. dedım kı sukur oldu bu sefer. tabı hemen motor manıfold uzerıne akan atf temizlemeler. hemen cıktım yola atf kokusu var herhalde dedim eskiler yanıyor hala. 2 gun sonra koku kesılmeyınce bakıyorum çok fazla bir eksilme yok atf de ama hala kacak var ya dıyorum nasıl olur. 3. kez soktum power ı aldım sadece ust kapağını açtım. tamda o en ustte kı orıng erimiş. orıncler hidrolikle çalışacak oring olması lazım arkadaşlar. 2. soktugumde sanayıye gıtmeyeyım diye uyan birşey takmıştım.( aslında soktuğum ortamda aynı ebattaki ile karıştırmışım : ) en son orıng değişiminden sonra yerıne taktım. ses vs yok. temizledim atf leri. koku hala gitmiyor atf eksılmıyor sılındır kapagının ust tarafına atf gelıyor. dedim ki nu ış boyle olmayacak. uzun akrobat tornavıda tarzı bırsey bulup ucuna bezı gecırıp butun aralardakı atflerın hepsını temızledım göronmeyen yerlerdede varmıs vıraj yapınca oradan suruklenıp sılındır kapak ustune doluyormus. velhasıl kelam onlarında hepsni temizledikten sonra artık bir atf kaçağımız kalmadı. ancak ankarada olsaydım raci ustama yaptırırdım. somek dagıtmak ugras ıstıyor. malzeme olarak çok birşey harcamadım. bedavadan biraz pahalıya hallettim diyelim.
STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
Subaru Direksiyon Power Yağ Kaçağı Tamiri
0
12 Konuyu Beğen
2235