Yıllarca sanayide gezmiş biri olarak bu konuya çok tanık oldum. Öncelikle özel servislerden bir örnek vereyim.
Audi A6 2004 modeldi sanırım. Önden kaza yapmışti. Hasar sag far tampon ön panel radyatör idi.
Araca dosya açtı benim servisci arkadaşım. Exper geldi öğleden sonra. Aracın başına gittiler ben de yanlarındayim. Exper ile pazarlık yaptılar. Exper önce değişecek parçaları belirledi. O arada usta düzeltilir desede Exper değişimi uygun gordu bazı parçalarda. Tampon tamir edilebilirdi ama edilmedi, ön panel duzeltilirdi ama oda yenisi ile degisti. Far camı catlakti komple değişti içinde ki Xenon fara kadar. Radyatör değişti mecburen. Sonuç olarak servisin işçiliği ile beraber sene 2008 de 17000 TL hasar kaydı oluştu. Şimdi bu bize pahalı gibi gelebilir. Özel servis de yapılıyor olması aslında yetkili servise göre daha makul olması lazim ama durum çok karışık
Şimdi tam tersi bir örnek vericem. Üyelerimizden birinin arkadaşı bal köpüğü rengi İmpreza ile kaza yapıyor aynı tarz kaza. Sağ çamurluk eziliyor sağ far kırılıyor sağ sis gidiyor ve tamponun sağ tarafı ile kaputun sağ ucu darbe alıyor. Araç kaskolu olduğu için arkadaş önce yetkili servise gidiyor ona ortalama 16 bn TL masrafı var diyorlar. Sonra beni aradılar az önceki örnek verdiğim servisi söyledim onlara gittiler. 5500 TL ye nakit para karşılığında halletti bizim servis. İşcilikde o kadar mukemmel olduki arqkdas şaşırdı arabayı görünce.
İşin özü yetkili yada değil farketmez. Kazalı bir aracın kaza masrafı karşı tarafın sigortasından yada kaza yapanın kaskosundan karsilancaksa hasar ne olursa olsun fiyat tarifesi 2.5 katına çıkıyor. Servisler için kasko ve sigorta ödemeleri bildiğiniz kaymakli kadayıf gibi görünüyor.
O nedenle kasko veya sigorta kayıtlarında ki fiyatlar aslında bana göre de gerçeği asla yansitmiyor. Çoğu değişen parça aslında gereksiz değişiyor. Buda hasar tutarını oldukça yükseltiyor. Bizde o kayıdı görünce arabayı almaktan vazgeçiyoruz malesef
Audi A6 2004 modeldi sanırım. Önden kaza yapmışti. Hasar sag far tampon ön panel radyatör idi.
Araca dosya açtı benim servisci arkadaşım. Exper geldi öğleden sonra. Aracın başına gittiler ben de yanlarındayim. Exper ile pazarlık yaptılar. Exper önce değişecek parçaları belirledi. O arada usta düzeltilir desede Exper değişimi uygun gordu bazı parçalarda. Tampon tamir edilebilirdi ama edilmedi, ön panel duzeltilirdi ama oda yenisi ile degisti. Far camı catlakti komple değişti içinde ki Xenon fara kadar. Radyatör değişti mecburen. Sonuç olarak servisin işçiliği ile beraber sene 2008 de 17000 TL hasar kaydı oluştu. Şimdi bu bize pahalı gibi gelebilir. Özel servis de yapılıyor olması aslında yetkili servise göre daha makul olması lazim ama durum çok karışık
Şimdi tam tersi bir örnek vericem. Üyelerimizden birinin arkadaşı bal köpüğü rengi İmpreza ile kaza yapıyor aynı tarz kaza. Sağ çamurluk eziliyor sağ far kırılıyor sağ sis gidiyor ve tamponun sağ tarafı ile kaputun sağ ucu darbe alıyor. Araç kaskolu olduğu için arkadaş önce yetkili servise gidiyor ona ortalama 16 bn TL masrafı var diyorlar. Sonra beni aradılar az önceki örnek verdiğim servisi söyledim onlara gittiler. 5500 TL ye nakit para karşılığında halletti bizim servis. İşcilikde o kadar mukemmel olduki arqkdas şaşırdı arabayı görünce.
İşin özü yetkili yada değil farketmez. Kazalı bir aracın kaza masrafı karşı tarafın sigortasından yada kaza yapanın kaskosundan karsilancaksa hasar ne olursa olsun fiyat tarifesi 2.5 katına çıkıyor. Servisler için kasko ve sigorta ödemeleri bildiğiniz kaymakli kadayıf gibi görünüyor.
O nedenle kasko veya sigorta kayıtlarında ki fiyatlar aslında bana göre de gerçeği asla yansitmiyor. Çoğu değişen parça aslında gereksiz değişiyor. Buda hasar tutarını oldukça yükseltiyor. Bizde o kayıdı görünce arabayı almaktan vazgeçiyoruz malesef