Tramer kaydını zorla da olsa düşürttükten sonra tamiratı yapan servis beni arayarak özür diledi. Ön tamponda tamirat hatasından kaynaklı bir takım sıkıntılar vardı, servise sorunları anlattığımda aracı götürürsem hemen düzelteceklerini söylediler. Açıkçası bir daha kendilerine araç teslim edecek kadar güvenmediğimi söyleyince bulunduğum şehirde istediğim yere götürmemi ve faturayı kendilerine göndermemi söylediler. İlk başta hatalarını telafi etmek istiyorlar diye düşündüm, hoşuma gitti. Burada tanıdığım başka bir servis toplam tutarın boya dahil 1250 TL olacağını söyledi. Hatasını telafi etmek isteyen servise fiyatı söyleyince en fazla 500 TL öderiz dediler. Ben de bir daha kendileriyle muhatap olmayacağımı söyleyerek iletişimi kestim ve doğrudan sigorta şirketiyle iletişime geçtim (Doğa Sigorta). Yukarıda anlattığım süreci detaylıca anlatan ve tamirat hatalarını da belirten bir dilekçe yazıp gönderdim. Kasım ayında gönderdiğim dilekçeye Ocak ayına kadar geri dönüş yapmadılar. Adamlara sizi de kandırmışlar diyorum ama ilgilenen yok. Genel merkezlerini defalarca aramama rağmen telefonu açan bile olmadı. Ocak aynın sonunda şansımı son defa deneyip rasgele bir iç hat numarası yazdım ve telefonu açan bir oldu sonunda. Açıkçası ağzıma geleni söyledim. Kadın ne olduğunu şaşırmış durumda en geç ertesi güne bana geri dönüş yapacaklarını söyledi. Doğa sigortanın eksperi gerçekten beni aradı farklı bir serviste hatalar ile alakalı ekspertiz yaptıracağını ve hataların Doğa sigorta tarafından tramere işlenmeden halledileceğini söyledi. Neyse bu sefer o servise gittik ve yine 1500 TL gibi bir rakam çıktı.
Eksper raporunu yazdı ve onay için Doğa sigortaya gönderdi. Yine bir bekleme süreci ve herhangi bir cevap yok. Eksper de cevap alamadığını söylüyor. Yine rasgele bir numara çevirerek bu sefer biraz da küfürlü ve çileden çıkmış konuşma ile derdimi anlattım. Ertesi gün eksper aradı ve aracımı o servise bırakmamı söyledi. Tarih okulların açıldığı Mart ayına denk geliyor. Eşim ve ben çalışıyoruz, kızım okula gidiyor. İkame araç istedim. Tabii ki reddettiler. Bölge sorumlusu zorunlu trafik sigortalarında ikame araç vermediklerini söyledi.
Ben aracımı kazadan sonra servise verdiğimde ikame araç istemediğimi, kapanma döneminde bana zamanında geri dönüş yapsalar yine istemeyecek olduğumu fakat hem kendi eksperlerinin hem de çalışanlarının hatası yüzünden aracımı ikinci defa ekspere götürmek zorunda kaldığımı söyledim ama kabul etmediler. Servis aracı 2 günde verebileceğini söylüyor yani 2 günlük araç kiralama bedeli ödeyeceklerdi.
Ben de tüm bu süreci anlatan bir dilekçe ile TÜketici Hakem Heyetine Başvurdum. Sonuç itibariyle kazandım ve bugün hesabıma 1829 TL yatırdılar.
Sonuçta ne oldu?
Ben yaklaşık 10 ay uğraştım ama sahtekarlık yapan servis 1829 TL bana, 430 TL de bilirkişi ücreti için Hakem Heyetine ödeme yapmak zorunda kaldı. Bu arada trameri düşürmeye çalıştığım esnada maliyeye faturasız işlem ihbarı yapmıştım; onunda sonucu geldi. Faturanın %10'u kadar ceza kesmişler ve kesmeleri gereken faturayı da kestirerek bir nüshansını bana göndermişler. Dolayısıyla servisin cebinden 2550 TL çıktı. Eğer farı 500 Tl den fazla bir ücrete almışlarsa zarardalar. Faturaya 2400 TL+KDV yazmışlardı.
Doğa sigorta ise bir daha yanına bile yaklaşmayacağım bir sigorta şirketi oldu benim için.
Zaman ve sakin ruh hali hiç bir şeye değişilmez ama göz göre göre o kadar usülsüzlükler döndü ki inat edip uğraşmak istedim.
Eksper raporunu yazdı ve onay için Doğa sigortaya gönderdi. Yine bir bekleme süreci ve herhangi bir cevap yok. Eksper de cevap alamadığını söylüyor. Yine rasgele bir numara çevirerek bu sefer biraz da küfürlü ve çileden çıkmış konuşma ile derdimi anlattım. Ertesi gün eksper aradı ve aracımı o servise bırakmamı söyledi. Tarih okulların açıldığı Mart ayına denk geliyor. Eşim ve ben çalışıyoruz, kızım okula gidiyor. İkame araç istedim. Tabii ki reddettiler. Bölge sorumlusu zorunlu trafik sigortalarında ikame araç vermediklerini söyledi.
Ben aracımı kazadan sonra servise verdiğimde ikame araç istemediğimi, kapanma döneminde bana zamanında geri dönüş yapsalar yine istemeyecek olduğumu fakat hem kendi eksperlerinin hem de çalışanlarının hatası yüzünden aracımı ikinci defa ekspere götürmek zorunda kaldığımı söyledim ama kabul etmediler. Servis aracı 2 günde verebileceğini söylüyor yani 2 günlük araç kiralama bedeli ödeyeceklerdi.
Ben de tüm bu süreci anlatan bir dilekçe ile TÜketici Hakem Heyetine Başvurdum. Sonuç itibariyle kazandım ve bugün hesabıma 1829 TL yatırdılar.
Sonuçta ne oldu?
Ben yaklaşık 10 ay uğraştım ama sahtekarlık yapan servis 1829 TL bana, 430 TL de bilirkişi ücreti için Hakem Heyetine ödeme yapmak zorunda kaldı. Bu arada trameri düşürmeye çalıştığım esnada maliyeye faturasız işlem ihbarı yapmıştım; onunda sonucu geldi. Faturanın %10'u kadar ceza kesmişler ve kesmeleri gereken faturayı da kestirerek bir nüshansını bana göndermişler. Dolayısıyla servisin cebinden 2550 TL çıktı. Eğer farı 500 Tl den fazla bir ücrete almışlarsa zarardalar. Faturaya 2400 TL+KDV yazmışlardı.
Doğa sigorta ise bir daha yanına bile yaklaşmayacağım bir sigorta şirketi oldu benim için.
Zaman ve sakin ruh hali hiç bir şeye değişilmez ama göz göre göre o kadar usülsüzlükler döndü ki inat edip uğraşmak istedim.