Şimdi gördüm burada başka markalarda varmış bende abes olur diye önceden sorayım demiştim. Kendi konumda bahsettiğim kayınpederim in aracı 2004 model saab 9-3 2.0t Vector 352 Bn km de. Lavato LPG mevcut. Arabayı sürekli tanıdık bir üstada bakim yaptırıyormus. En son 50 Bn km önce turbo yenilemişler. Her 10 Bn de bir bakıma gidiyormuş ama son bakim sonrası araba turbo devreye girerken git gel yapmaya başlamış. Usta telde manifold sensöru ile yazılım sorunu olabileceğinden bahsetmiş. Henüz bu sorun için sanayiye gidemedim diyor. Kayınpederim emekli memurdur arabalarıda sever, yaklaşık 10 yıldır bu arabaya biniyor, Satmayı düşünmüyor çünkü gerçekten oldukça seri ve full özellikli bir araba. Bakalım bana turbo arızası gibi geliyor ama ustalar daha iyi bilir tabi
Bak şimdi buna benzer bir sorun daha önce tonla para harcayıp ama bu git gelden kurtulamayan seyit isimli uyemizin 2005 xt sinde de vardi. Bu tip arizalar genelde elektronik gibi gorunsede care sensor vs değişimlerinden once turbo wastgate parçasına giden t seklinde bir boruyla birlesen 3 adet hortumun biri yuzunden kaynaklaniyor olabilir. Bu hortumlardaki olasi bir catlagin yada hortum icindeki ortasi delik yüzuklerden herhangi birinin icerde donmesi sonucu, turbonun devreye girmesini saglayan wasgatenin kesik kesik komut vermesinden kaynaklaniyor olabilir. Biraz uzun yazdım ama tam olarak anlatmaya calistim. Özetlersek turbo wasgateye giden serçe parmak kalinliginda ve T seklindeki 3 adet boruyu kontrol etsin kayinpederiniz. Yani bu ariza komut arizasi. Turbonun iciyle alakasi yok. Saab da guzel markadir gerci hic binmek nasip olmadi ama 9-5 lere bir ara kafa yormustum. Volvonun motorumu var onlarda
Kayınpederinize selam söyleyin. Vakti varsa foruma uye olsun. Saab güzel olur renk katar forumumuza. Sizde bir ara subarumu anlatiyorum bölümüne aracınızın resimlerini yada videosunu atarsaniz daha iyi tanısmis oluruz. Video çekerseniz avatar imzamdaki mail adresine atin ben forum kanali ile yayinlayayim.
Turbo inlet borusuna bağlı hortumlara bakılsın onlardaki kırık çatlak gibi durumlar teklemeye aracın gitmemesine sebep oluyor. Hortumlar kauçuk olduğu için motor ısısıyla zamanla kuruyup çatlayabiliyor görüntüde de normal gibi görünüyorlar. Ucuzdan pahalıya yol izlemekte fayda var hava ve vakumla alakalı ne kadar hortum varsa kontrol edilmeli.
2001 vw beetle 1.8 turbom vardi. Arabadan gucunu alamiyordum. ilk etapta baktim bir boru yurtilmis. Onu degistirdim. Motor birazcik toplar gibi oldu. Pesinden oksijen sensorlerini degistirdim ve maf sensoru degistim. Arabanin turbosunum emis sesisini duymaya basladim. Hatta blow off varmis gibi cufflamaya da basladi. 3-4 ay gecmedi ariza isigi yandi. Aracta kesiklik oluyordu gucu dustu. Ariza kodu basinc dususu gosteriyordu. Vakum borulardan birisi yirtilmis hic eliminsurmedim. Sirket arabasi kullaniyommdiye sattim alan kisiye dedim vakum borusunu degis oldurene kadar sur.
Demem o ki, turbo arabalatda vakum borulari belirli bir km de degismesi lazim yoksa isten anlamayan bir usta cikip turbo arizasi diyebiliyor. Hatta porsche cayenne turbolarda sir bu sorunlarla ugrasmamakmicin celik boru seti takiyorlar
Selam arkadaşlar. Öncelikle hepinizin ramazan bayramı kutlu olsun. Evet Mehmet hocam haber var. Arife günü sanayiye götürmüş kayınpederim. Turbo ya giden hortumlardan birinin kök bağlantısı çatlakmis. Yeni bir boru takmışlar. Sorun ortadan kaybolmuş. Böylece kayınpedere mahcup olmamış olduk . Tekrar tekrar teşekkür ederim ilginiz için.
@forester xt çok sevindim .Böylece Saab ‘ın sorunuda nokta atışı tespit edilmiş oldu.Geri dönüş için teşekkürler.Sizin sorunu takip etmeniz dile getirmeniz takdir etmeniz çok kuymetli.Malesef bazen arkadaşlarımız soruyu sorup ne söylenenleri takip ediyor nede geri dönüş yapıyor ve daha büyük sıkıntılar yaşıyorlar. Bu arızanın tespitini nokta atışıyla @Cherkess Özgür Hoca buldu.Kendisini tebrik ediyor ve teşekkür ediyorum