(30-10-2020, Saat: 10:56)Salih demiş ki: Maf sensörü temizliğinden sonra ki durumu yazayım. Uzun uzun deneme şansım oldu. Aslında düzeldi demeye korkuyorum problem geri gelecek diye Ne zaman bir şeyler yapıp düzeldiğini düşünsem sonucu yazıyorum buraya ama sonra bu problem yeniden hortluyor.. Sonuç olarak problem tamamen düzeldi diyebilirim. Sadece başlarda iki kez hafif şekilde bir dalgalanma oldu ve oldukça belirsizdi..
Aslında ben bu sensörü yılda 2-3 kez saf alkol veya kontak sprey ile temizliyordum.. Yukarıda ki mesajlarda görülen kablolara da bir şey yapmadım. Sadece mekinik birleşimi olan kabloyu biraz sıkıştırdım. Lehim yapacağım ayrıca.. Ama liquimoly cleaner dan sonra düzeldi..
@VALMOND Bahsettiğiniz değerleri yarın kontrol edeceğim bu aralar fırsatım olmadı. Değerleri gördükten sonra da sonucu paylaşırım.
Hadi İnşallah @Salih Hocam bu grup son üyesini de kaybetsin.
İnşallah bitmiştir de bu konuya bir daha yazmayız hocam Ama belli de olmaz her an geri dönebilirim Ne zaman tamam bu sefer kurtuldum desem yeniden başlıyor.
(30-10-2020, Saat: 13:20)Salih demiş ki: İnşallah bitmiştir de bu konuya bir daha yazmayız hocam Ama belli de olmaz her an geri dönebilirim Ne zaman tamam bu sefer kurtuldum desem yeniden başlıyor.
Bende de şanzımana çok yük binerse, mesela dur-kalk trafikte ara sıra geri dönüyor titreme ama hiç önemsemiyorum. Sanki olmamış gibi davranıyorum, nazar boncuğu olarak kalsın.
Raci Ustanın bir yanına gittiğimde şanzımanın karterini de açarak yağı değiştireceğiz inşallah. O zaman selenoidlere de bir temizlik yaparız diye düşünüyorum. Şimdilik idare ediyor.
Tünelin ucu yine aynı yere çıktı Maf temizliği sonrası bir hafta kadar sorunsuz devam etti ve tekrar başladı. Yine düzelirse düzeldi diye yazmayacağım artık Bu arada geçenlerde maf temizliği yaparken sonradan taktığım şanzıman yağ soğurucuyu da iptal edip orijinal haline çevirmiştim. Şanzıman yağ sıcaklığı ile ilgili olduğunu düşünmüyorum bu durumun.. Bu gün yine dalga dalga dalgalanırken sağa çektim maf sensörünün soketini çıkarıp devam ettim. Arıza lambası yandı tabi. Kalkışta, vites geçişlerinde ve ayağı gazdan çekince belirgin bir kararsızlık oldu. Ama dalgalanma yok. Maf gitmiş demek ki..
Benimde aracın contalar değişti subap ayarı yapıldı ve bu sorun başladı napacağuk.))) Ceylan subarudan Hüseyin abiye video attım bu geçer dedi ama bakalım.
(02-11-2020, Saat: 20:59)fattav demiş ki: Benimde aracın contalar değişti subap ayarı yapıldı ve bu sorun başladı napacağuk.))) Ceylan subarudan Hüseyin abiye video attım bu geçer dedi ama bakalım.
Şimdi sen yok zart sensörü olmadı zurt sensörü diye konu açmaya başlarsın Salih gibi.
Salihide söyledim. Aracimiza yaptigimiz program atmalar, kısa sureli ecu resetlemeler, sensör temizlikleri gibi uygulamalar sonrası aracın ortalama 1 hafta düzgün çalışıp sonra tekrar eskiye dönmesinin nedeni..... Nedeni şu. Subaru da bu işlemleri her yapista ecu sıfırdan başlayarak bilgileri kontrol etmeye, hardiske kaydetmeye dolayısı ile bir harita şema cikarmaya çalışıyor. İşte bu süre bazen 3 gün bazen 1 hafta olabiliyor. Sonra ecu işler istediği gibi gitmediği için talimat gönderiyor diğer elemanlara ama maf sensörü bitmiş kimildayacak hali yok. Benden bu kadar diyor ecuya o maf değişecek Salih : Senin sorunda titreme varsa önce takip etmelisin ne zaman ne sıklıkta yapıyor. Notlarıni alıp ceylan subaruya iletirsen bir çözüm bulurlar. Ama çözüm ne olursa olsun bizede haber ver hep beraber bakalım.
(02-11-2020, Saat: 20:59)fattav demiş ki: Benimde aracın contalar değişti subap ayarı yapıldı ve bu sorun başladı napacağuk.))) Ceylan subarudan Hüseyin abiye video attım bu geçer dedi ama bakalım.
Şimdi sen yok zart sensörü olmadı zurt sensörü diye konu açmaya başlarsın Salih gibi.
Salihide söyledim. Aracimiza yaptigimiz program atmalar, kısa sureli ecu resetlemeler, sensör temizlikleri gibi uygulamalar sonrası aracın ortalama 1 hafta düzgün çalışıp sonra tekrar eskiye dönmesinin nedeni..... Nedeni şu. Subaru da bu işlemleri her yapista ecu sıfırdan başlayarak bilgileri kontrol etmeye, hardiske kaydetmeye dolayısı ile bir harita şema cikarmaya çalışıyor. İşte bu süre bazen 3 gün bazen 1 hafta olabiliyor. Sonra ecu işler istediği gibi gitmediği için talimat gönderiyor diğer elemanlara ama maf sensörü bitmiş kimildayacak hali yok. Benden bu kadar diyor ecuya o maf değişecek Salih : Senin sorunda titreme varsa önce takip etmelisin ne zaman ne sıklıkta yapıyor. Notlarıni alıp ceylan subaruya iletirsen bir çözüm bulurlar. Ama çözüm ne olursa olsun bizede haber ver hep beraber bakalım.
(02-11-2020, Saat: 17:50)Salih demiş ki: Tünelin ucu yine aynı yere çıktı Maf temizliği sonrası bir hafta kadar sorunsuz devam etti ve tekrar başladı. Yine düzelirse düzeldi diye yazmayacağım artık Bu arada geçenlerde maf temizliği yaparken sonradan taktığım şanzıman yağ soğurucuyu da iptal edip orijinal haline çevirmiştim. Şanzıman yağ sıcaklığı ile ilgili olduğunu düşünmüyorum bu durumun.. Bu gün yine dalga dalga dalgalanırken sağa çektim maf sensörünün soketini çıkarıp devam ettim. Arıza lambası yandı tabi. Kalkışta, vites geçişlerinde ve ayağı gazdan çekince belirgin bir kararsızlık oldu. Ama dalgalanma yok. Maf gitmiş demek ki..
Bende MAF olması gerektiği gibi çalışıyor. Değerleri takip ediyorum. Ama galiba sizinki ölü hocam. MAF sensörü çıktığında motor direkt duruyor çünkü
Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(02-11-2020, Saat: 20:59)fattav demiş ki: Benimde aracın contalar değişti subap ayarı yapıldı ve bu sorun başladı napacağuk.))) Ceylan subarudan Hüseyin abiye video attım bu geçer dedi ama bakalım.
Şimdi sen yok zart sensörü olmadı zurt sensörü diye konu açmaya başlarsın Salih gibi.
Salihide söyledim. Aracimiza yaptigimiz program atmalar, kısa sureli ecu resetlemeler, sensör temizlikleri gibi uygulamalar sonrası aracın ortalama 1 hafta düzgün çalışıp sonra tekrar eskiye dönmesinin nedeni..... Nedeni şu. Subaru da bu işlemleri her yapista ecu sıfırdan başlayarak bilgileri kontrol etmeye, hardiske kaydetmeye dolayısı ile bir harita şema cikarmaya çalışıyor. İşte bu süre bazen 3 gün bazen 1 hafta olabiliyor. Sonra ecu işler istediği gibi gitmediği için talimat gönderiyor diğer elemanlara ama maf sensörü bitmiş kimildayacak hali yok. Benden bu kadar diyor ecuya o maf değişecek Salih : Senin sorunda titreme varsa önce takip etmelisin ne zaman ne sıklıkta yapıyor. Notlarıni alıp ceylan subaruya iletirsen bir çözüm bulurlar. Ama çözüm ne olursa olsun bizede haber ver hep beraber bakalım.
Bilmeyince daha deneyimlilere danışmak için konu konuyu açıyor))) daha önce yoktu cumartesi araba servisten çıktı, cumartesi pazar bezen, pazartesi yani bugün sabah işe giderken yapmadı ama akşam dönüşte her ışıkta durduğumda yaptı.
(02-11-2020, Saat: 21:23)nitro37 demiş ki: Şimdi sen yok zart sensörü olmadı zurt sensörü diye konu açmaya başlarsın Salih gibi.
Salihide söyledim. Aracimiza yaptigimiz program atmalar, kısa sureli ecu resetlemeler, sensör temizlikleri gibi uygulamalar sonrası aracın ortalama 1 hafta düzgün çalışıp sonra tekrar eskiye dönmesinin nedeni..... Nedeni şu. Subaru da bu işlemleri her yapista ecu sıfırdan başlayarak bilgileri kontrol etmeye, hardiske kaydetmeye dolayısı ile bir harita şema cikarmaya çalışıyor. İşte bu süre bazen 3 gün bazen 1 hafta olabiliyor. Sonra ecu işler istediği gibi gitmediği için talimat gönderiyor diğer elemanlara ama maf sensörü bitmiş kimildayacak hali yok. Benden bu kadar diyor ecuya o maf değişecek Salih : Senin sorunda titreme varsa önce takip etmelisin ne zaman ne sıklıkta yapıyor. Notlarıni alıp ceylan subaruya iletirsen bir çözüm bulurlar. Ama çözüm ne olursa olsun bizede haber ver hep beraber bakalım.
Bilmeyince daha deneyimlilere danışmak için konu konuyu açıyor))) daha önce yoktu cumartesi araba servisten çıktı, cumartesi pazar bezen, pazartesi yani bugün sabah işe giderken yapmadı ama akşam dönüşte her ışıkta durduğumda yaptı.
Beni araçta da subap ayarı Sonrası olmuştu. Tahminim aracın önceki bozuk çalıştığı zaman fark edilmeyen bazı sorunların motor sağlıklı çalışmaya başlamasıyla kendini farkettirmesi nedeniyle böyle oluyor. Birde tabi aracın önceki sahiplerinin ne yaptığını bilmediğimiz için elimizde patlıyor da olabilir.
Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi