Çaylak Subarucu olarak iki sorum olacak. Aracın 75 bin ve yıllık bakımını geçtiğimiz hafta sonu cumartesi günü yaptırdım. Aracı Bayraktar'dan İstinye Bayiisi'ni devralan Asal Otomotiv'e götürdüm. İlk çalıştırmada hafif bir titreme vardı araçta. Ayrıca kışın ilk çalıştırmada 1800 devir civarında çalışıyordu. Araç bakımdan çıktıktan sonra daha önce karşılaşmadığım şeyler yaşamaya başladım. Kışın en fazla 1800 devirde çalışan araç şuanda 2000 devir ile başlıyor çalışmaya. Sabah çalıştırdığımda 2200 devri gördüm. Gaza basmadan ilerlerken 1200 devir civarında araç kendini silkelemeye başlıyor. O da videolarda mevcut. Ayrıca P moduna alırken vurma sesi geliyor. Videolarını paylaşıyorum. Sorun nedir? Daha önce tecrübe etmiş üyelerden öneride bulunmalarını rica ediyorum. Yine servise götüreceğim aracı.
Bakimda neler yaptiklarini da paylasirmisiniz, evrak/fatura/is emri olmasi lazim. Onun resmini vs direkt koymayin ama yazanlari yapilanlari kalem kalem siz burada yazin
(20-07-2020, Saat: 21:07)berque demiş ki: Bakimda neler yaptiklarini da paylasirmisiniz, evrak/fatura/is emri olmasi lazim. Onun resmini vs direkt koymayin ama yazanlari yapilanlari kalem kalem siz burada yazin
Faturada yazanları madde madde yazıyorum.
Periyodik Bakım Buharlı iç temizlik Klima Temizliği Motor Yağı Motul 6 LT. Tapa Pulu Yağ Filtresi Hava Filtresi Filtre (Evaparator) Ampil Fren Balata Temizleyici
Başka bilgi yok. Devir yüksekliğinin motor yağı değişimi ile bir alakası var mıdır bilemiyorum. Çok saçma şeyler oluyor. Normalde alışverişe gidip dönüp aracı çalıştırdığımda 1000 devirde sessizce çalışıyordu. Şimdi 2000 devire çıkıp bir anda 1000 devire düşüyor.
Hava filtren değiştiği için olabilir belki. Ateşleme sisteminede bakmakta fayda olabilir. Benim arabada da hava filtresini değiştirdiğimde arabanın çalışması bozuldu sonra bujileride değiştirmiştim. Viteste ki vuruntu servis bakımından önce de varmıydı. Sattığım otomatik mazdam vardı, onda seninkinin tam tersi P den D ye aldığımda ani vuruntu yapıyordu. Şanzımancı yağı ve filtreyi değiştirmek belki çözer demişti. Arabayı alan arkadaş şanzımancısıyla konuşup aldı ama nasıl çözdü bilmiyorum.
(20-07-2020, Saat: 21:33)Ferhat23 demiş ki: Akşam eve geldiğinizde tam olarak nasıl park ediyorsunuz?
(20-07-2020, Saat: 21:41)Eren16 demiş ki: Hava filtren değiştiği için olabilir belki. Ateşleme sisteminede bakmakta fayda olabilir. Benim arabada da hava filtresini değiştirdiğimde arabanın çalışması bozuldu sonra bujileride değiştirmiştim. Viteste ki vuruntu servis bakımından önce de varmıydı. Sattığım otomatik mazdam vardı, onda seninkinin tam tersi P den D ye aldığımda ani vuruntu yapıyordu. Şanzımancı yağı ve filtreyi değiştirmek belki çözer demişti. Arabayı alan arkadaş şanzımancısıyla konuşup aldı ama nasıl çözdü bilmiyorum.
N > El Freni > P şeklinde. Bakımdan önce en ufak ses yoktu geçişlerde.
Manuel el frenli otomatik şansıman park prosedürü (özellikle yokuşta park ediliyorsa): Ayak frende - N - El Freni - Ayak frenini bırak - Ayak frenine bas - P - Ayağını frenden çek. Sabah kalkarken: Marşa bas - ayak frene - El frenini indir - D - yürü. Bu prosedüre uymazsanız şanzımanı bozarsınız. El freni elektronikse, park ederken: Ayak frende - N - El frenini çek - P - ayağını frenden çek. Sabah kalkarken: Marşa bas - ayak frene - el frenini indir - D - yürü.
(20-07-2020, Saat: 22:27)Ferhat23 demiş ki: Manuel el frenli otomatik şansıman park prosedürü (özellikle yokuşta park ediliyorsa): Ayak frende - N - El Freni - Ayak frenini bırak - Ayak frenine bas - P - Ayağını frenden çek. Sabah kalkarken: Marşa bas - ayak frene - El frenini indir - D - yürü. Bu prosedüre uymazsanız şanzımanı bozarsınız. El freni elektronikse, park ederken: Ayak frende - N - El frenini çek - P - ayağını frenden çek. Sabah kalkarken: Marşa bas - ayak frene - el frenini indir - D - yürü.
Bu şekilde olunca araba durduğu zaman yük şanzımana binmiyor. Aracı yokuşta da parketseniz çalıştırıp yürüdüğü zaman sorunsuz vites geçişi oluyor. Alışkanlık haline getirmek lazım.
Bakım temizlik gibi işlerde boğaza giren hortunlardan birini takmayı unutmuş olabilirker. Hava filtresi kabı tam oturmamış şekilde de olabilir. İnce hava kaçağından ziyade hortum vs gibi elemanlar takılmadığında motor fazla hava alırsa rolanti bu şekilde yükselebiliyor. Olması gerektiğinden yüksek devirde vitese geçirmeye çalışınca da vuruntu oluyor olabilir. Elinizden gelirse boğaz kelebeği öncesi plastik kutuya sağ, sol ve ortaya yakın giren hortumlar ile hava filtre kutusu ve sonrasında ki hattı kontrol edebilirsiniz.