Her geçen gün otomobillerde daha da popüler hale gelen anahtarsız çalıştırma sistemleri, Amerika’da yapılan araştırmada üzücü verilerin odağında. Otomobil dünyasında standartların her yıl yükselmesiyle birlikte, ilk adımda premium sınıfta kullanılan özelliklerin kademeli olarak daha alttaki modellere getirildiğini görürüz. Bahsetmeye çalıştığımız bu donanımlardan bir tanesi de son dönemin belki en popülerleri arasında yer alan anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi. Aslında bu sistem geçtiğimiz yıllarda özellikle hırsızlık tehlikesi üzerinden birkaç kez gündeme gelmişti. Yaşanan olayların ardından üreticilerin güvenlik konusunda dersine daha sıkı çalıştığını söyleyebiliriz. Lakin bu sefer raporlara yansıyan rakamlar anahtarsız çalıştırma sistemiyle ölümün kesiştiğini gösteriyor. Araçları terk ederken dikkat! New York Times’ta yer verilen makale içerisinde karşımıza çıkan rakamlar, “sistem yüzünden” Amerika’da 28 kişinin hayatını kaybettiğine işaret ediyor. Satırların devamında ise en az 45 kişinin de beyin dahil olmak üzere vücutlarında çok ciddi hasara maruz kaldığı karşımıza çıkmakta. Peki tüm bu üzücü verilen temel sebebi ne? Unutkanlık! Evet yanlış görmediniz. Yaşanan tüm bu ölüm ve hasarların temel sebebi kullanıcıların düğmeye basmadan yani araçları çalışır halde bırakarak terk etmesi yatıyor. Bu da kapalı park alanlarının kelimenin tam anlamıyla bir zehir odasına dönüşmesi anlamına geliyor elbette. Günümüzde pek çok motorun oldukça sessiz karakterde çalışmasının da bunda önemli bir payı var. Aslında buna önlem almak çok zor değil. Nitekim Ford, 30 dakika içerisinde otomobilde eğer herhangi bir işlem yapılmazsa otomatik olarak motoru kapatarak önlemini alıyor. Amerika’da satışa sunulan yeni modellerin neredeyse yarısında bu sistem standart olarak sunulduğunu da dile getiren uzmanlar, en kısa sürede bu sorunun çözüme kavuşturulması gerektiği görüşünde. Bu vesile ile biz de sizleri, araçlarınızı terk ederken tüm kontrolleri yaptığınızdan emin olunuz diyerek uyaralım. Sağlıklı ve kazasız sürüşler.
Yine başka bir haber daha okudum arkadaşlar Finlandiya’da faliyet gösteren Tekniikan Maailma adlı otomobil dergisi çalışanları, Volkswagen Polo, Seat Ibiza ve Seat Arona modellerinin en yeni versiyonlarının arka koltuğunda üç yolcu olduğunda süreklilik gösterebilecek bir hata oluştuğunu keşfetti.
Sürücü yüksek hızla sola dönüş gerçekleştirdiğinde, ortada yer alan emniyet kemeri soldaki yolcunun emniyet kemeri tokasına baskı uygulayarak kemerin açılmasına neden oluyor muş. Bu sebeple 400,000 aracı geri çağırmışlar. Bu marka otomobil kullanan varsa etrafınızda eş dost akraba uyarıda bulunmayı unutmayınız.
Yine başka bir haber daha okudum arkadaşlar Finlandiya’da faliyet gösteren Tekniikan Maailma adlı otomobil dergisi çalışanları, Volkswagen Polo, Seat Ibiza ve Seat Arona modellerinin en yeni versiyonlarının arka koltuğunda üç yolcu olduğunda süreklilik gösterebilecek bir hata oluştuğunu keşfetti.
Sürücü yüksek hızla sola dönüş gerçekleştirdiğinde, ortada yer alan emniyet kemeri soldaki yolcunun emniyet kemeri tokasına baskı uygulayarak kemerin açılmasına neden oluyor muş. Bu sebeple 400,000 aracı geri çağırmışlar. Bu marka otomobil kullanan varsa etrafınızda eş dost akraba uyarıda bulunmayı unutmayınız.