Bugün can sıkıntısından , vakit de müsait olduğundan seat marka cordoba modeli aracımın soğutma sıvısını değiştireyim dedim. Arabaların olduğu yerde hiç insan olmadığı için sosyal mesafe sıkıntısı yoktu.
Daha önce bizim buradaki akü üreten bir firmadan litresi 1 liradan 15 litre saf su aldım. Toplam 6 litre soğutma sıvısı olduğudan %50 seyreltmek amacıyla 3 litre kırmızı antifriz aldım. Termostatı 5-6 yıl önce değiştirmiştim. Elim değmişken ve nasıl olsa sökmek zorundayım bu arada yenileyeyim diye termostat aldım. N11’den liqui moly radyotör temizleme sıvısı aldım.
İlkin termostatı söktüm. Bu sayede sıvı motor içinde yeterli sıcaklığı beklemeden dolaşma imkanı buldu. İzlediğim videolarda radyatörlerin sağ ya da sol alt köşede içindeki sıvıyı boşaltmak için musluk benzeri bir şey vardı. Seatın radyatöründe böyle bir şey yoktu. Bende radyatörün altından bağlı hortumu sökerek motorun ve radyatörün içindeki tüm sıvıyı boşalttım.
Çıkan sıvı şu şekilde:
Daha sonra hortumu bağlayıp radyatör temizleyici sıvıyı soğutma sıvısı kabına döktüm, radyatöre normal su koyup aracı çalıştırdım. 30 dakika sonra motoru susturup sıvıyı boşalttım. İkinci su şekilde:
Bu sıvı aslında tamamen yeni su, içinde deterjan var. Bundan sonra sadece sıvıları boşaltıp doldurdum bir süre çalıştırıp yeniden boşalttım. Toplamda 7 doldur boşalt oldu.
Son aşamaya geldiğimde akşam olduğudan en son saf suyu koydum. Yarın onu da boşaltıp, ilkin yeni termostatı takıp ve yeni antifrizi %50 seyreltip koyacağım.
Boşalan bütün sıvıyı aynı kaba koymuştum. Kabı boşaltırken dipte yarım avuca yakın balçıkımsı bir tortu vardı.
En son sıvı koyumunda motor içindeki sıvının voltajını ölçtüm. Yarın onu da fotoğraflayıp koyacağım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi