Arkadaşlar bu DPF işini doğru düzgün işletebilen (görece tabi) tek grup PSA (Citroen Peugeot) grubudur bana göre. Sebebi de açık ve net aktif rejenerasyonu post enjeksiyon sistemi ile değil ayrı bir katkı deposu kullanarak yapmasından kaynaklıdır. En kötü ihtimalle aktif rejenerasyon yarım kalsa bile arabanın yağ karterine mazot sızması gibi bir sorun söz konusu olmamaktadır yani yağ hiçbir şekilde seyrelmemekte ve bozulmamaktadır.
Daha önce de tavsiye ettim yine dpf araç üzerinde aktif olan subaru dizel sahibi arkadaşlara tavsiye ediyorum. Sıklıkla şehir içinde kullanıyorsanız Avrupada çoğu subaru dizelcinin alıp kullandığı (çok ekonomik olduğundan tabiki) bu katkıyı alın kendiniz manüel olarak (depoya) uygulayın. Bu katkının görevi şu: Yanma sonucu çıkan atıkları katalitik konvertörde birikiyor. Biriken bu atıklar egzoz gazları ile reaksiyona girerek EGT.yi yani egzoz gazı sıcaklığını yükseltiyor ve şehir içi sürüşlerde dahi pasif rejenerasyon yapmaya imkan veriyor. Liqui Moly.nin de Tunap.ın da wurth.ünde bu katkıları var (dpf regenerator diye geçiyor). Bu katkı olmadan dpf sisteminin sağlıklı çalışması mümkün değil.
DPF iptal edecek arkadaşlara da kesin tavsiyemdir. +2-3 bin TL verin mevcut dpf.inizi sağlam bir şekilde çıkarttırıp bagajınıza koyun çıkardığınız yere downpipe yani düz boru yaptırın ve üzerine de sensörler için tornada yer açtırın. Örneğini buraya koyuyorum dursun. Bunun iki faydası olur yarın bir gün sürüş dinamikleriniz alışkanlıklarınız değişir aracı orjinal haline getirirsiniz. İkinci olarak boş kazan içinde egzoz gazı geri basıncı düşer bu da alt devirlerinizi zayıflatır. 60 bin km.deki aracın sürekli dpf ikazı vermesinin tek sebebi çok kısa sürüşler nedeniyle bir türlü tamamlanamayan rejenerasyon işlemleridir. Partikül filtresine sahip dizeller bir çalıştırmada en az 30-40 km akıcı trafikte yol yapmıyorsa 100 bin km görmesi mümkün değildir o dpf.in.
Daha önce de tavsiye ettim yine dpf araç üzerinde aktif olan subaru dizel sahibi arkadaşlara tavsiye ediyorum. Sıklıkla şehir içinde kullanıyorsanız Avrupada çoğu subaru dizelcinin alıp kullandığı (çok ekonomik olduğundan tabiki) bu katkıyı alın kendiniz manüel olarak (depoya) uygulayın. Bu katkının görevi şu: Yanma sonucu çıkan atıkları katalitik konvertörde birikiyor. Biriken bu atıklar egzoz gazları ile reaksiyona girerek EGT.yi yani egzoz gazı sıcaklığını yükseltiyor ve şehir içi sürüşlerde dahi pasif rejenerasyon yapmaya imkan veriyor. Liqui Moly.nin de Tunap.ın da wurth.ünde bu katkıları var (dpf regenerator diye geçiyor). Bu katkı olmadan dpf sisteminin sağlıklı çalışması mümkün değil.
DPF iptal edecek arkadaşlara da kesin tavsiyemdir. +2-3 bin TL verin mevcut dpf.inizi sağlam bir şekilde çıkarttırıp bagajınıza koyun çıkardığınız yere downpipe yani düz boru yaptırın ve üzerine de sensörler için tornada yer açtırın. Örneğini buraya koyuyorum dursun. Bunun iki faydası olur yarın bir gün sürüş dinamikleriniz alışkanlıklarınız değişir aracı orjinal haline getirirsiniz. İkinci olarak boş kazan içinde egzoz gazı geri basıncı düşer bu da alt devirlerinizi zayıflatır. 60 bin km.deki aracın sürekli dpf ikazı vermesinin tek sebebi çok kısa sürüşler nedeniyle bir türlü tamamlanamayan rejenerasyon işlemleridir. Partikül filtresine sahip dizeller bir çalıştırmada en az 30-40 km akıcı trafikte yol yapmıyorsa 100 bin km görmesi mümkün değildir o dpf.in.