Herkese merhabalar,
Subaru Legacy den sonraki arac bildiginiz uzere mazda cx-9. Yeni arac aldigimda(kullanilmis) genelde ilk 3 ay araca cok fazla dokunmam. Birazcik yurusun izleyeyim, sorunlar neyse ona gore yavastan onarimlara baslarim ve tam bakimli hale getiririm. Mazda yi da ayni sekilde bakimlarini yapiyorum.
Son 3 haftadir yavastan peryodik bakimlara basladim. 2 hafta once sanzuman yagini degisirken yasadigim talihsizlik nedeniyle, bugun sorunu giderdim.
Sanzumanda belki bahsetmemis olabilirim, yagmurlu hava sonrasi veya %80 den fazla nem olan gunlerde vitesi D konumuna getirince aracta vurma hissediyorum. Ama o kadar ilginc bir durum ki, 1 defa vurduktan sonra park edip tekrar D ye koyarsam vurma yok. Vites gecisleri filan da gayet yumusak. Sanzuman problemi olmadigina karar verdim. Sanzuman kontrol modulu ( sanzuman konum salteri) ne yoneldim. Fiyatlari oldukca pahali oldugunu gordum. Modulu tamamen mercek altina aldim ve hemen hemen hergun kontrol ettim. Sorunsuz calisiyor gozukuyor ama uzerinde terleme yaptigini farkettim. Neyse birazcik WD40, yag filan damlattim dedim belki acilir. Degisen birsey olmadi. Sonra aklima, araci ilk aldigim haftalarda radyator degisimi geldi. Sanzuman sogutmasi aracin radyatorune bagli ve sokum sirasinda biraz yag disari gelmisti. sanzuman fabrikasyon kapali oldugu icin kontrol cubugu yok. icinde ne kadar yag var bilmiyordum. Dedim yetkili servisten yag alip degiseyim. Yag alirken bir usta denk geldi ve bana nasil degisecegini biliyor musun diye sordu. Dedim evet ama onerin var mi? Bana birseyler anlatti. Dedim sagol.
Sanzumanda 2 adet bosaltma tipasi var. buyuk tipa ve icine giren kucuk tipa seklinde. Kucuk tipa, sanzumandaki fazla yagi disari almaya yariyor. Buyuk tipa da sanzumani bosaltmaya yariyor. Fakat buyuk tipanin ucunda boru var ve kucuk tipa acilip fazla yag disari alininca sanzuman icinde olmasi gereken seviyede yag kaliyor.
Usta bana dedigi, once doldurma tipasini ac, sonra alttaki tipalari tek tek ac. sonra alttaki tipalari kapat ve sanzumana 4,5qt (1qt 946ml) yag doldur, araci 5- 10 dk sur sonra park et ve kucuk tipayi acip fazla yagi disariya al. sonra tipayi kapat ve araci normal surmeye devam et.
Evet guzel bir sistem ve sanzumandan aldigin yagi olc ayni miktari koy derdi yok. Ben yine de olctum fakat hic olcmesem de ayni miktarda yag koymus oldugumu gordum.
Evet basima gelen pismis ordegin basina gelmez diyerek olan seyi anlatiyorum. Arabaya 4,5qt yag ekledim. surdum ve fazla yagi almak istedim. paslanmis olan tipanin vida giren kismi siyirdi ve hicbir sekilde tipayi acamadim. arac o sekilde 2 hafta kisa mesafe git gel yapti. Tekrar servise gittim ve tipa setini siparis verdim. ebay vs de bulunmadigi icin. neyse $46 a o ringleriyle birlikte temin ettim ve 5qt daha yag aldim. tipayi cikartmisken 1 kez daha yagi degiseyim diye. O sirada benim usta geldi. Sordu. yapabildin mi diye. dedim yaptim ama yagi alamadim. tipa siyirdi. gecmis olsun dedi. neyse benim sorun cozulmedi. sanzuman halen ara sira vuruyor. Ustada dedi ki randevu al araci getir sanzuman ve motor yazilimlarini guncelleyelim. dedim bana uyar ama duzelcek mi? benzer sikayetten gelen araclarda cozum oldu dedi. Bende randevu aldim 4 eylul e.
4 eylul e kadar zaman varken arastirma yaptim. matkapla mi delip cikartayim vidayi derken aklima sirketteki tamir ekibi geldi. onlara sordum. ozel bir matkap ucu varmis. matkap uclari saga dogru donerek delme islemi yaparken, bu matkap ucu sola donuyor. yani vidanin acilma yonunda. delerken dis takilirsa vida otomatikmen cikiyor. Bugun galerici arkadasin arac deposundaki kanali kullanarak siyirmis vidayi cikarttim. yagi bosalttim. yeni tipalari taktim ve yagi doldurdum. sonra araci surup geri geldim ve fazla yagi cikarttim. sorun devam ediyor ama sali gunku randevuda insallah degisir umuduyla devam ediyorum.
Sanzuman kulagi saglam gozukuyor ama yazilim yuklemesi sirasinda onu da soracam. Eger sanzuman kulagi kopuk olsa, R ye attigimda da sorun yapmasi lazim.
Sanzuman yagi 9lt toplamda. sanzuman uzerindeki etikete gore. kitapciga gore de 5.5lt. tahminimce on defransiyel de sanzumanile ayni yagi kullaniyor ve toplam kapasite 9lt yi buluyor. Araca 4 qt yag ekledim bugun. diger kutuyu acmamak icin. sonra cikan aygi hesapladim, sanzuman icinde ortalama 2.5lt yag kaldi gerisi disari geldi.(lt yaziyom cunku olcum yaptigim kap uzerinde ml vardi). paki aractaki yagi durumu nasil?
LT bazinda yazmak gerekirse,
1.sefer: aractan 2lt kahverengimsi yag cikti. 2lt nin sebebi radyator degisimindeki azalmadan dolayi. Araca 4,25lt yag ekledim.
2.sefer: tipayi cikartacagim icin aractan 4,25lt eski yagla karisik koyu renk yag aldim. 50km ancak gitmisti. 3.78lt yag ekledim ve 5dk surdum. Seviye ayari icin sanzumandan yag aldigimda renk kirmiziya halen daha yaklasmamisti.
Yani burdan cikan anlam, sanzumandan yag al, yeni yag ekle metodu bir anlam ifade etmiyor. tahminimce 10 defa bu islemi arka arkaya yaparsam yag tamamen temizlenir diye dusunuyorum. her seferinde 4,25lt desek, 10 defada 42,5lt yag yapar ki cok buyuk bir meblag.
Bunu neden daha onceki paylasimimdaki gibi makineyle yapmadim diye sorarsaniz, makinelerde standart atf kullaniliyor ve kullandigim atf T-IV denilen toyota nin ozel atf si. icine baska bir yagdan 1 damla bile koyarsaniz yag yapisi bozuluyor. Makine degisimindeki problem de makinenin temiz olmamasindan.
Sogutma kanali? her zaman aklimdaydi. fakat o borular payli oldugu icin ve elimde yedek parca olmadigi icin dokunup da haftasonu servisler kapaliyken magdur olmak istemedim. artik birdahaki sefere oyle deneyecem. Once yazilim guncellensin, sorun cozulurse sogutma kanalindan tum yagi cekip yapacam.
sanzumandan cikan yagi atmadim. geri donusum merkezine goturecem. Fakat bu sure icinde sizin icin yag seyreltme olayi icin video veya fotograf olarak paylasim yapacam.
resimler diger mesajimda paylasiyorum.
Bahsi gecen tipa sistemi. Kucuk ve buyuk tipalar resimde net gozukuyor
Bu da sanzumanin sekli semali. Yag haznesi sokulemiyor.buna factory sealed sanzuman diyorlar
Siyiran tipanin goruntusu
Tipayi sokunce suzulen yag
Eski tipayi cikartinca aractan cikan daha once 4.25lt taze yagin sanzumandaki eski yag ile karismis rengi
3.78lt yeni yag ekleyip, 5dk sakin surus(tum vitesleri gezdirme surusu) sonrasinda aractan cikan yagin rengi
Yag rengi arasi daki fark. buyuk olani temiz yag damlasi, kucuk olani en son aractan cikan yag
2 hafta onceki islemden fotograflar
Doldurma tipasi. Hava filtre kutusu altinda. Solda gorunen de sanzuman kontrol modulu
Aractan 2 hafta onceki islemde aldigim ilk yagin rengi
Subaru Legacy den sonraki arac bildiginiz uzere mazda cx-9. Yeni arac aldigimda(kullanilmis) genelde ilk 3 ay araca cok fazla dokunmam. Birazcik yurusun izleyeyim, sorunlar neyse ona gore yavastan onarimlara baslarim ve tam bakimli hale getiririm. Mazda yi da ayni sekilde bakimlarini yapiyorum.
Son 3 haftadir yavastan peryodik bakimlara basladim. 2 hafta once sanzuman yagini degisirken yasadigim talihsizlik nedeniyle, bugun sorunu giderdim.
Sanzumanda belki bahsetmemis olabilirim, yagmurlu hava sonrasi veya %80 den fazla nem olan gunlerde vitesi D konumuna getirince aracta vurma hissediyorum. Ama o kadar ilginc bir durum ki, 1 defa vurduktan sonra park edip tekrar D ye koyarsam vurma yok. Vites gecisleri filan da gayet yumusak. Sanzuman problemi olmadigina karar verdim. Sanzuman kontrol modulu ( sanzuman konum salteri) ne yoneldim. Fiyatlari oldukca pahali oldugunu gordum. Modulu tamamen mercek altina aldim ve hemen hemen hergun kontrol ettim. Sorunsuz calisiyor gozukuyor ama uzerinde terleme yaptigini farkettim. Neyse birazcik WD40, yag filan damlattim dedim belki acilir. Degisen birsey olmadi. Sonra aklima, araci ilk aldigim haftalarda radyator degisimi geldi. Sanzuman sogutmasi aracin radyatorune bagli ve sokum sirasinda biraz yag disari gelmisti. sanzuman fabrikasyon kapali oldugu icin kontrol cubugu yok. icinde ne kadar yag var bilmiyordum. Dedim yetkili servisten yag alip degiseyim. Yag alirken bir usta denk geldi ve bana nasil degisecegini biliyor musun diye sordu. Dedim evet ama onerin var mi? Bana birseyler anlatti. Dedim sagol.
Sanzumanda 2 adet bosaltma tipasi var. buyuk tipa ve icine giren kucuk tipa seklinde. Kucuk tipa, sanzumandaki fazla yagi disari almaya yariyor. Buyuk tipa da sanzumani bosaltmaya yariyor. Fakat buyuk tipanin ucunda boru var ve kucuk tipa acilip fazla yag disari alininca sanzuman icinde olmasi gereken seviyede yag kaliyor.
Usta bana dedigi, once doldurma tipasini ac, sonra alttaki tipalari tek tek ac. sonra alttaki tipalari kapat ve sanzumana 4,5qt (1qt 946ml) yag doldur, araci 5- 10 dk sur sonra park et ve kucuk tipayi acip fazla yagi disariya al. sonra tipayi kapat ve araci normal surmeye devam et.
Evet guzel bir sistem ve sanzumandan aldigin yagi olc ayni miktari koy derdi yok. Ben yine de olctum fakat hic olcmesem de ayni miktarda yag koymus oldugumu gordum.
Evet basima gelen pismis ordegin basina gelmez diyerek olan seyi anlatiyorum. Arabaya 4,5qt yag ekledim. surdum ve fazla yagi almak istedim. paslanmis olan tipanin vida giren kismi siyirdi ve hicbir sekilde tipayi acamadim. arac o sekilde 2 hafta kisa mesafe git gel yapti. Tekrar servise gittim ve tipa setini siparis verdim. ebay vs de bulunmadigi icin. neyse $46 a o ringleriyle birlikte temin ettim ve 5qt daha yag aldim. tipayi cikartmisken 1 kez daha yagi degiseyim diye. O sirada benim usta geldi. Sordu. yapabildin mi diye. dedim yaptim ama yagi alamadim. tipa siyirdi. gecmis olsun dedi. neyse benim sorun cozulmedi. sanzuman halen ara sira vuruyor. Ustada dedi ki randevu al araci getir sanzuman ve motor yazilimlarini guncelleyelim. dedim bana uyar ama duzelcek mi? benzer sikayetten gelen araclarda cozum oldu dedi. Bende randevu aldim 4 eylul e.
4 eylul e kadar zaman varken arastirma yaptim. matkapla mi delip cikartayim vidayi derken aklima sirketteki tamir ekibi geldi. onlara sordum. ozel bir matkap ucu varmis. matkap uclari saga dogru donerek delme islemi yaparken, bu matkap ucu sola donuyor. yani vidanin acilma yonunda. delerken dis takilirsa vida otomatikmen cikiyor. Bugun galerici arkadasin arac deposundaki kanali kullanarak siyirmis vidayi cikarttim. yagi bosalttim. yeni tipalari taktim ve yagi doldurdum. sonra araci surup geri geldim ve fazla yagi cikarttim. sorun devam ediyor ama sali gunku randevuda insallah degisir umuduyla devam ediyorum.
Sanzuman kulagi saglam gozukuyor ama yazilim yuklemesi sirasinda onu da soracam. Eger sanzuman kulagi kopuk olsa, R ye attigimda da sorun yapmasi lazim.
Sanzuman yagi 9lt toplamda. sanzuman uzerindeki etikete gore. kitapciga gore de 5.5lt. tahminimce on defransiyel de sanzumanile ayni yagi kullaniyor ve toplam kapasite 9lt yi buluyor. Araca 4 qt yag ekledim bugun. diger kutuyu acmamak icin. sonra cikan aygi hesapladim, sanzuman icinde ortalama 2.5lt yag kaldi gerisi disari geldi.(lt yaziyom cunku olcum yaptigim kap uzerinde ml vardi). paki aractaki yagi durumu nasil?
LT bazinda yazmak gerekirse,
1.sefer: aractan 2lt kahverengimsi yag cikti. 2lt nin sebebi radyator degisimindeki azalmadan dolayi. Araca 4,25lt yag ekledim.
2.sefer: tipayi cikartacagim icin aractan 4,25lt eski yagla karisik koyu renk yag aldim. 50km ancak gitmisti. 3.78lt yag ekledim ve 5dk surdum. Seviye ayari icin sanzumandan yag aldigimda renk kirmiziya halen daha yaklasmamisti.
Yani burdan cikan anlam, sanzumandan yag al, yeni yag ekle metodu bir anlam ifade etmiyor. tahminimce 10 defa bu islemi arka arkaya yaparsam yag tamamen temizlenir diye dusunuyorum. her seferinde 4,25lt desek, 10 defada 42,5lt yag yapar ki cok buyuk bir meblag.
Bunu neden daha onceki paylasimimdaki gibi makineyle yapmadim diye sorarsaniz, makinelerde standart atf kullaniliyor ve kullandigim atf T-IV denilen toyota nin ozel atf si. icine baska bir yagdan 1 damla bile koyarsaniz yag yapisi bozuluyor. Makine degisimindeki problem de makinenin temiz olmamasindan.
Sogutma kanali? her zaman aklimdaydi. fakat o borular payli oldugu icin ve elimde yedek parca olmadigi icin dokunup da haftasonu servisler kapaliyken magdur olmak istemedim. artik birdahaki sefere oyle deneyecem. Once yazilim guncellensin, sorun cozulurse sogutma kanalindan tum yagi cekip yapacam.
sanzumandan cikan yagi atmadim. geri donusum merkezine goturecem. Fakat bu sure icinde sizin icin yag seyreltme olayi icin video veya fotograf olarak paylasim yapacam.
resimler diger mesajimda paylasiyorum.
Bahsi gecen tipa sistemi. Kucuk ve buyuk tipalar resimde net gozukuyor
Bu da sanzumanin sekli semali. Yag haznesi sokulemiyor.buna factory sealed sanzuman diyorlar
Siyiran tipanin goruntusu
Tipayi sokunce suzulen yag
Eski tipayi cikartinca aractan cikan daha once 4.25lt taze yagin sanzumandaki eski yag ile karismis rengi
3.78lt yeni yag ekleyip, 5dk sakin surus(tum vitesleri gezdirme surusu) sonrasinda aractan cikan yagin rengi
Yag rengi arasi daki fark. buyuk olani temiz yag damlasi, kucuk olani en son aractan cikan yag
2 hafta onceki islemden fotograflar
Doldurma tipasi. Hava filtre kutusu altinda. Solda gorunen de sanzuman kontrol modulu
Aractan 2 hafta onceki islemde aldigim ilk yagin rengi