(25-10-2018, Saat: 20:04)Ufuk demiş ki: Anlatim guzelmis elinize saglik. Bir dolu subarudan sonra bende mazda 3 2006 hb dsc dynamic sport sahibi oldum. Ocaktan sonra subaruya donecegiz insallah. Yakit tuketimi bariz benzinde biniyorum 2 aydir 5500 km yol yaptim. Sehir ici istanbul trafigi su anda 8.8 yakiyor. Uzun yol 6 litre. Arac 75000 kmde . Uzmezseniz tabiki bu yakitlar. Ama genel gorusum. Subaru araba digerleri arabacik. Yani daha performansli demis arkadas 1.5 imprezaya gore aslinda impreza daha iyi gidiyo ancak yalitim vs cam gorusu hizi gostermiyor bana gore.konfor olarak sattigim aracim 170 binde olmasina ragmen arada 100 bin fark var. Mazda3 e 5 basar. Subarularin tek sikintisi yakit bence. He oda isterse 5 lira yaksin arabaya biniyoruz deriz. Isteyen olursa hasta bi mazdacidan aldigim aracimi ocak ayinda satarim. Otomobiller ve SUBARU lar olarak ikiye ayiralim yeter.
Dogru söze ne hacet
(25-10-2018, Saat: 20:04)Ufuk demiş ki: Anlatim guzelmis elinize saglik. Bir dolu subarudan sonra bende mazda 3 2006 hb dsc dynamic sport sahibi oldum. Ocaktan sonra subaruya donecegiz insallah. Yakit tuketimi bariz benzinde biniyorum 2 aydir 5500 km yol yaptim. Sehir ici istanbul trafigi su anda 8.8 yakiyor. Uzun yol 6 litre. Arac 75000 kmde . Uzmezseniz tabiki bu yakitlar. Ama genel gorusum. Subaru araba digerleri arabacik. Yani daha performansli demis arkadas 1.5 imprezaya gore aslinda impreza daha iyi gidiyo ancak yalitim vs cam gorusu hizi gostermiyor bana gore.konfor olarak sattigim aracim 170 binde olmasina ragmen arada 100 bin fark var. Mazda3 e 5 basar. Subarularin tek sikintisi yakit bence. He oda isterse 5 lira yaksin arabaya biniyoruz deriz. Isteyen olursa hasta bi mazdacidan aldigim aracimi ocak ayinda satarim. Otomobiller ve SUBARU lar olarak ikiye ayiralim yeter.
Dogru söze ne hacet
(25-10-2018, Saat: 20:04)Ufuk demiş ki: Anlatim guzelmis elinize saglik. Bir dolu subarudan sonra bende mazda 3 2006 hb dsc dynamic sport sahibi oldum. Ocaktan sonra subaruya donecegiz insallah. Yakit tuketimi bariz benzinde biniyorum 2 aydir 5500 km yol yaptim. Sehir ici istanbul trafigi su anda 8.8 yakiyor. Uzun yol 6 litre. Arac 75000 kmde . Uzmezseniz tabiki bu yakitlar. Ama genel gorusum. Subaru araba digerleri arabacik. Yani daha performansli demis arkadas 1.5 imprezaya gore aslinda impreza daha iyi gidiyo ancak yalitim vs cam gorusu hizi gostermiyor bana gore.konfor olarak sattigim aracim 170 binde olmasina ragmen arada 100 bin fark var. Mazda3 e 5 basar. Subarularin tek sikintisi yakit bence. He oda isterse 5 lira yaksin arabaya biniyoruz deriz. Isteyen olursa hasta bi mazdacidan aldigim aracimi ocak ayinda satarim. Otomobiller ve SUBARU lar olarak ikiye ayiralim yeter.
Dogru söze ne hacet
(24-10-2018, Saat: 14:48)badilcan demiş ki: Uzun zamandır Mazda kullanıcısı olarak bu başlığı açmak istedim.
Araç kullanımında çok çabuk sıkılan bir kullanıcıyım. O yüzden kısa süreler içinde araç değişimine gidiyorum .
MAzda3 Türkiyede BK ( 1nci nesil ) ,BL ( 2nci nesil ) ve BM ( 3ncü nesil ) olarak satışa sunulmuştur .
İlk Nesil Mazda3 araçlarda sadece 105 beygir atmosferik benzinli bir motor bulunmaktaydı .
Manuel 5 ileri ve ya 4 ileri tam otomatik şanzıman ile tüketicilere sunuldu .
İkinci Nesil Mazda3 araçlarda ise 105 beygir atmosferik benzinli motorun yanında 115 beygir 270 tork sunan Dizel PSA motor sunulmaktaydı .
Benzinli araçlarda manuel 5 ileri ve ya 4 ileri tam otomatik şanzıman ile tüketicilere sunuldu .
Dizel araçlar ise 2012 yılındaki makyajdan sonra 6 ileri manuel şanzıman ile satışa sunuldu .
Bu araçların bir çoğunda Ford ortaklığı ve PSA grubunun izleri görünmekteydi .
2014 yılında MAzda Skyactiv adını verdiği teknolojiye sahip Yeni Mazda3 aracını Türkiyede satışa sundu .
Ford ortaklığının bitmesi ile araç baştan sona kadar MAzda mühendisleri tarafından dzayn edilmiş ve yeni nesil şanzıman ve motorlar ile satışa sunulmuştu .
Öncelikle Türkiye pazarına 1.5 Benzinli 120 Beygir Skyactiv-G 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanlar ile giriş yaptı. Araçlar Japonya ve Meksika üretimi olarak Türkiyeye giriş yapıyordu .
Atmosferik olan bu model az yakıt tüketimi ile göze batsada kullanıcılarının performans beklentisini tork eksiliğinden dolayı karşılayamadı .
Özellikle Mazdanın kemikleşmiş alıcı kitlesi bu araca ilgi duydu .
2016 yılında MAzda kullanıcıların dizel otomatik beklentilerine cevap verdi ve Skyactive-D adını verdiği 105 beygir 270 Tork sunan dizel aracını mauel ve otomatik şanzıman ile satışa sundu .
Ayrıca 2016 yılında araçlar bir makyaj operasyonundan geçtiler ve ağırlıklı olarak Japonya üretimi olarak giriş yaptılar .
Her iki aracıda uzun dönem kullanan bir kullanıcı olarak Makyaj operasyonu ile nokta atışlar yaptığını söyleyebilirim .
Şu an hala Türkiyede sırası ile- Soul
- Motion
- Reflex
- Power ( Sadece Otomatik )
- Power Sense ( Sadece Otomatik )
donanımları ile satışları mevcuttur.
Ben 2016 ve 2017 yıllarında 2015 model Kırmızı Power SkyActiv-G kullandım ,ve halen Beyaz Reflex SkyActiv-D Manuel kullanmaktayım .
Benzinli olan aracın en büyük problemi Tork eksikliği . Fakat sakin kullanımlı ailleler için ideal olduğunu düşünüyorum . Uzun yol verilerinde sakin kullanımda 5-5.5 lt/100 km değerlerini rahatlıkla yakalayabilirsiniz. Açıkcası ben Dik yokuşlar haricinde herhangi bir performans eksikliğide yaşamamıştım.
İzmir şehir içinde ise 7.0-8.5 lt/ 100 km değerlerini yakalıyor .
Mazdaların genel problemi olan rüzgar ve yol sesi malesef yeni nesil MAzda3 de mevcut . Konfor anlamında benzinli aracı çok iyi bulduğumu söyleyebilirim.
Fabrika çıkışın Michelin PilotSpot3 ile gelen araç sanki asfalt üzerinde kayıyormuşcasına bir his veriyordu . Gerçekten önünüzde kaput altında bir motor olduğunu unutuyordunuz .
2018 yılında 2017 model Beyaz MAzda3 Skyactiv-D Reflex manuel aracı satın aldım .
Makyajlı olarak geçen bu kasa Japon üretimi idi ve gerçekten detaylarda kendisini belli ediyordu .
Ön konsol değişmişti , Ön cam kalitesi artmıştı , elektirkli park freni gelmişti , Koltukların yapısı değişmişti , Direksiyon değişmişti .
Üzerindeki 105 beygir 270 tork sunan motor ile bir miktar performans beklentisini çözmüş gibi duruyorlar .
Özellikle yakıt verileri çok başarılı . :Uzun yolda 3.7-4.5 lt /100 km ile gezerken , şehir içinde ise 4.5 -5.5 lt/ 100 km verilerini yakalamaktayım .
Şu an için aklıma gelenler bunlar , zaman içinde konuya bazı eklemelerde yapabilirim.
Tecrübenide güzel anlatmışsın eline saglık.
Tasarım olarak sevdigim araçlardan tabi henkel-rotary motor ayrı bi merakım sky active yeni sunulacak versiyonlardaki dizel prensipli benzinli motorları devrim olacak gibi 100 yıldır hep aynı hikayeden sıkılmıştık aynı hikaye derken sadece geliştirme yapılmış çalışma prensipleri aynı motorlar biraz yenilik lazım ki yeni motorda mazda bunu başarmaya yakın duruyor ilgi ile takip edilesi bi teknoloji