Uzun zamandır Mazda kullanıcısı olarak bu başlığı açmak istedim.
Araç kullanımında çok çabuk sıkılan bir kullanıcıyım. O yüzden kısa süreler içinde araç değişimine gidiyorum .
MAzda3 Türkiyede BK ( 1nci nesil ) ,BL ( 2nci nesil ) ve BM ( 3ncü nesil ) olarak satışa sunulmuştur .
İlk Nesil Mazda3 araçlarda sadece 105 beygir atmosferik benzinli bir motor bulunmaktaydı .
Manuel 5 ileri ve ya 4 ileri tam otomatik şanzıman ile tüketicilere sunuldu .
İkinci Nesil Mazda3 araçlarda ise 105 beygir atmosferik benzinli motorun yanında 115 beygir 270 tork sunan Dizel PSA motor sunulmaktaydı .
Benzinli araçlarda manuel 5 ileri ve ya 4 ileri tam otomatik şanzıman ile tüketicilere sunuldu .
Dizel araçlar ise 2012 yılındaki makyajdan sonra 6 ileri manuel şanzıman ile satışa sunuldu .
Bu araçların bir çoğunda Ford ortaklığı ve PSA grubunun izleri görünmekteydi .
2014 yılında MAzda Skyactiv adını verdiği teknolojiye sahip Yeni Mazda3 aracını Türkiyede satışa sundu .
Ford ortaklığının bitmesi ile araç baştan sona kadar MAzda mühendisleri tarafından dzayn edilmiş ve yeni nesil şanzıman ve motorlar ile satışa sunulmuştu .
Öncelikle Türkiye pazarına 1.5 Benzinli 120 Beygir Skyactiv-G 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanlar ile giriş yaptı. Araçlar Japonya ve Meksika üretimi olarak Türkiyeye giriş yapıyordu .
Atmosferik olan bu model az yakıt tüketimi ile göze batsada kullanıcılarının performans beklentisini tork eksiliğinden dolayı karşılayamadı .
Özellikle Mazdanın kemikleşmiş alıcı kitlesi bu araca ilgi duydu .
2016 yılında MAzda kullanıcıların dizel otomatik beklentilerine cevap verdi ve Skyactive-D adını verdiği 105 beygir 270 Tork sunan dizel aracını mauel ve otomatik şanzıman ile satışa sundu .
Ayrıca 2016 yılında araçlar bir makyaj operasyonundan geçtiler ve ağırlıklı olarak Japonya üretimi olarak giriş yaptılar .
Her iki aracıda uzun dönem kullanan bir kullanıcı olarak Makyaj operasyonu ile nokta atışlar yaptığını söyleyebilirim .
Şu an hala Türkiyede sırası ile
Ben 2016 ve 2017 yıllarında 2015 model Kırmızı Power SkyActiv-G kullandım ,ve halen Beyaz Reflex SkyActiv-D Manuel kullanmaktayım .
Benzinli olan aracın en büyük problemi Tork eksikliği . Fakat sakin kullanımlı ailleler için ideal olduğunu düşünüyorum . Uzun yol verilerinde sakin kullanımda 5-5.5 lt/100 km değerlerini rahatlıkla yakalayabilirsiniz. Açıkcası ben Dik yokuşlar haricinde herhangi bir performans eksikliğide yaşamamıştım.
İzmir şehir içinde ise 7.0-8.5 lt/ 100 km değerlerini yakalıyor .
Mazdaların genel problemi olan rüzgar ve yol sesi malesef yeni nesil MAzda3 de mevcut . Konfor anlamında benzinli aracı çok iyi bulduğumu söyleyebilirim.
Fabrika çıkışın Michelin PilotSpot3 ile gelen araç sanki asfalt üzerinde kayıyormuşcasına bir his veriyordu . Gerçekten önünüzde kaput altında bir motor olduğunu unutuyordunuz .
[attachment=319]
[attachment=320]
2018 yılında 2017 model Beyaz MAzda3 Skyactiv-D Reflex manuel aracı satın aldım .
Makyajlı olarak geçen bu kasa Japon üretimi idi ve gerçekten detaylarda kendisini belli ediyordu .
Ön konsol değişmişti , Ön cam kalitesi artmıştı , elektirkli park freni gelmişti , Koltukların yapısı değişmişti , Direksiyon değişmişti .
Üzerindeki 105 beygir 270 tork sunan motor ile bir miktar performans beklentisini çözmüş gibi duruyorlar .
Özellikle yakıt verileri çok başarılı . :Uzun yolda 3.7-4.5 lt /100 km ile gezerken , şehir içinde ise 4.5 -5.5 lt/ 100 km verilerini yakalamaktayım .
[attachment=321]
[attachment=322]
[attachment=323]
Şu an için aklıma gelenler bunlar , zaman içinde konuya bazı eklemelerde yapabilirim.
Araç kullanımında çok çabuk sıkılan bir kullanıcıyım. O yüzden kısa süreler içinde araç değişimine gidiyorum .
MAzda3 Türkiyede BK ( 1nci nesil ) ,BL ( 2nci nesil ) ve BM ( 3ncü nesil ) olarak satışa sunulmuştur .
İlk Nesil Mazda3 araçlarda sadece 105 beygir atmosferik benzinli bir motor bulunmaktaydı .
Manuel 5 ileri ve ya 4 ileri tam otomatik şanzıman ile tüketicilere sunuldu .
İkinci Nesil Mazda3 araçlarda ise 105 beygir atmosferik benzinli motorun yanında 115 beygir 270 tork sunan Dizel PSA motor sunulmaktaydı .
Benzinli araçlarda manuel 5 ileri ve ya 4 ileri tam otomatik şanzıman ile tüketicilere sunuldu .
Dizel araçlar ise 2012 yılındaki makyajdan sonra 6 ileri manuel şanzıman ile satışa sunuldu .
Bu araçların bir çoğunda Ford ortaklığı ve PSA grubunun izleri görünmekteydi .
2014 yılında MAzda Skyactiv adını verdiği teknolojiye sahip Yeni Mazda3 aracını Türkiyede satışa sundu .
Ford ortaklığının bitmesi ile araç baştan sona kadar MAzda mühendisleri tarafından dzayn edilmiş ve yeni nesil şanzıman ve motorlar ile satışa sunulmuştu .
Öncelikle Türkiye pazarına 1.5 Benzinli 120 Beygir Skyactiv-G 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanlar ile giriş yaptı. Araçlar Japonya ve Meksika üretimi olarak Türkiyeye giriş yapıyordu .
Atmosferik olan bu model az yakıt tüketimi ile göze batsada kullanıcılarının performans beklentisini tork eksiliğinden dolayı karşılayamadı .
Özellikle Mazdanın kemikleşmiş alıcı kitlesi bu araca ilgi duydu .
2016 yılında MAzda kullanıcıların dizel otomatik beklentilerine cevap verdi ve Skyactive-D adını verdiği 105 beygir 270 Tork sunan dizel aracını mauel ve otomatik şanzıman ile satışa sundu .
Ayrıca 2016 yılında araçlar bir makyaj operasyonundan geçtiler ve ağırlıklı olarak Japonya üretimi olarak giriş yaptılar .
Her iki aracıda uzun dönem kullanan bir kullanıcı olarak Makyaj operasyonu ile nokta atışlar yaptığını söyleyebilirim .
Şu an hala Türkiyede sırası ile
- Soul
- Motion
- Reflex
- Power ( Sadece Otomatik )
- Power Sense ( Sadece Otomatik )
Ben 2016 ve 2017 yıllarında 2015 model Kırmızı Power SkyActiv-G kullandım ,ve halen Beyaz Reflex SkyActiv-D Manuel kullanmaktayım .
Benzinli olan aracın en büyük problemi Tork eksikliği . Fakat sakin kullanımlı ailleler için ideal olduğunu düşünüyorum . Uzun yol verilerinde sakin kullanımda 5-5.5 lt/100 km değerlerini rahatlıkla yakalayabilirsiniz. Açıkcası ben Dik yokuşlar haricinde herhangi bir performans eksikliğide yaşamamıştım.
İzmir şehir içinde ise 7.0-8.5 lt/ 100 km değerlerini yakalıyor .
Mazdaların genel problemi olan rüzgar ve yol sesi malesef yeni nesil MAzda3 de mevcut . Konfor anlamında benzinli aracı çok iyi bulduğumu söyleyebilirim.
Fabrika çıkışın Michelin PilotSpot3 ile gelen araç sanki asfalt üzerinde kayıyormuşcasına bir his veriyordu . Gerçekten önünüzde kaput altında bir motor olduğunu unutuyordunuz .
[attachment=319]
[attachment=320]
2018 yılında 2017 model Beyaz MAzda3 Skyactiv-D Reflex manuel aracı satın aldım .
Makyajlı olarak geçen bu kasa Japon üretimi idi ve gerçekten detaylarda kendisini belli ediyordu .
Ön konsol değişmişti , Ön cam kalitesi artmıştı , elektirkli park freni gelmişti , Koltukların yapısı değişmişti , Direksiyon değişmişti .
Üzerindeki 105 beygir 270 tork sunan motor ile bir miktar performans beklentisini çözmüş gibi duruyorlar .
Özellikle yakıt verileri çok başarılı . :Uzun yolda 3.7-4.5 lt /100 km ile gezerken , şehir içinde ise 4.5 -5.5 lt/ 100 km verilerini yakalamaktayım .
[attachment=321]
[attachment=322]
[attachment=323]
Şu an için aklıma gelenler bunlar , zaman içinde konuya bazı eklemelerde yapabilirim.