190.000 km.deki aracımın MAP sensörünü yurt dışında gördüğüm kaynaklardan edindiğim bilgilere istinaden temizletmek istedim aslında birazda bu sönsörün durumunu görerek emme manifold girişinin durumunu da anlamış olacaktık. Sonuçlar ve kullandığımız malzeme aşağıdaki gibi.
Sensörün vidalarını rahatça çevirebilmek adına yakıt pompası borusunu söktük.
Görüldüğü gibi içi tamamen EGR.den gelen kurum ve PCV yani krank havalandırmasından gelen yağ buharının birleşimi olan balçıkla dolu. Temizliği sensör temizliğinde kullanılan Liqui Moly üretimi bir kimyasalla yaptık. Yağsız bir kontakt spreyde iş görür kanımca.
Temizlik sonrası belirgin olarak gördüğüm tek fark DPF olmayışından ötürü ani hızlanmak istediğimizde dipgaz yaptığımızda gelen yoğun siyah duman oldukça azalmış durumda. Tabi sensör bu durumda olunca emme manifoldunun içini siz düşünün. İlk Ankara yolculuğumda bu işi uzmanına yaptırmak farz oldu. Uzman tabi ki Raci Ustamız.
Sensörün vidalarını rahatça çevirebilmek adına yakıt pompası borusunu söktük.
Görüldüğü gibi içi tamamen EGR.den gelen kurum ve PCV yani krank havalandırmasından gelen yağ buharının birleşimi olan balçıkla dolu. Temizliği sensör temizliğinde kullanılan Liqui Moly üretimi bir kimyasalla yaptık. Yağsız bir kontakt spreyde iş görür kanımca.
Temizlik sonrası belirgin olarak gördüğüm tek fark DPF olmayışından ötürü ani hızlanmak istediğimizde dipgaz yaptığımızda gelen yoğun siyah duman oldukça azalmış durumda. Tabi sensör bu durumda olunca emme manifoldunun içini siz düşünün. İlk Ankara yolculuğumda bu işi uzmanına yaptırmak farz oldu. Uzman tabi ki Raci Ustamız.