Herkese iyi forumlar
Bildiğiniz gibi birkaç ay önce Outback 2010 2.5R araç almıştım. Aracın gidişi ve çekişinde sorun olmamasına rağmen rölantide A/F Learning veya klasik OBD tabiri ile LTFT değerleri -7 civarında geziyordu. @Cherkess Özgür hocamın konularında ve telefonda konuşmalarımızdan benzin enjektör oringi veya manifold contasından hava kaçırma durumu olabileceğini düşündüm. Sanayide gösterdiğim ustam da benzin oringinden değil de manifold contasından kaçırma ihtimalinin daha yüksek olduğunu, bağlantı yeri çevresinin yağlı kirli olduğunu söyledi.
Enjektör oringleri erken geldi, kendim değiştirdim. Sorun çözülmedi. Manifold contası da gelince sanayi yolu göründü. Enjektör ve manifold muhafazası olduğu için bizim söküp takmamız uzun sürdü. (3 saat civarı)
Manifold sökülmüş halde - Manifoldda ve etrafındaki yağlara dikkat edelim.
Çıkan contalar - Hem sertleşmiş hem de bir önceki açan usta(!) silikonlayıp geçmiş. (Bakımları tanınmış servislerde - Arıcan değil)
Eski ve yeni contaların karşılaştırması
Değişim sonrası aracın tepkileri daha hızlı. Motorun daha stabil çalışıyor gibi. Sizde de benzer sorunlar varsa değiştirmenizi öneririm.
Aracın referanslı ve güvenilen servislerde bakımının yapılmasının önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Bir önceki sahibi hali vakti yerinde biri, aracın bakımlarını satmadan birkaç ay önce yaptırmış. Bujiler vs gibi bazı parçalar değişmiş, Ankara gibi malzemeye ulaşmanın zor olmadığı bir yerde ustanın monifoldu bu halde görüp es geçmesi veya silikonla saçma bir çözüm üretmesi bence çok mantıksız.
Bildiğiniz gibi birkaç ay önce Outback 2010 2.5R araç almıştım. Aracın gidişi ve çekişinde sorun olmamasına rağmen rölantide A/F Learning veya klasik OBD tabiri ile LTFT değerleri -7 civarında geziyordu. @Cherkess Özgür hocamın konularında ve telefonda konuşmalarımızdan benzin enjektör oringi veya manifold contasından hava kaçırma durumu olabileceğini düşündüm. Sanayide gösterdiğim ustam da benzin oringinden değil de manifold contasından kaçırma ihtimalinin daha yüksek olduğunu, bağlantı yeri çevresinin yağlı kirli olduğunu söyledi.
Enjektör oringleri erken geldi, kendim değiştirdim. Sorun çözülmedi. Manifold contası da gelince sanayi yolu göründü. Enjektör ve manifold muhafazası olduğu için bizim söküp takmamız uzun sürdü. (3 saat civarı)
Manifold sökülmüş halde - Manifoldda ve etrafındaki yağlara dikkat edelim.
Çıkan contalar - Hem sertleşmiş hem de bir önceki açan usta(!) silikonlayıp geçmiş. (Bakımları tanınmış servislerde - Arıcan değil)
Eski ve yeni contaların karşılaştırması
Değişim sonrası aracın tepkileri daha hızlı. Motorun daha stabil çalışıyor gibi. Sizde de benzer sorunlar varsa değiştirmenizi öneririm.
Aracın referanslı ve güvenilen servislerde bakımının yapılmasının önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Bir önceki sahibi hali vakti yerinde biri, aracın bakımlarını satmadan birkaç ay önce yaptırmış. Bujiler vs gibi bazı parçalar değişmiş, Ankara gibi malzemeye ulaşmanın zor olmadığı bir yerde ustanın monifoldu bu halde görüp es geçmesi veya silikonla saçma bir çözüm üretmesi bence çok mantıksız.